اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مجلس به وزارت خارجه: اسامی مقامات اروپایی را بدهید

در هفته های اخیر روابط ایران و اروپا وارد تنش و چالش تازه ای شده است، پس از اعدام روح‌الله زم این تنش بالا گرفت. اتحادیه اروپا این اقدام ایران را محکوم کردند، ایران هم سفرا فرانسه و المان را احضار کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فرارو،کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز در بیانیه ای تندقطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض حقوق بشر، مداخله کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در امور داخلی کشورمان و توصیه های سخیف آن کمیته علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موضع ضد حقوق بشری دولت فرانسه در حمایت از یک مجرم را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده که پارلمان اروپا "همان نهادی است که در مقابل ترور ناجوانمردانه دانشمندان بی گناه ایران نفس بر نیاورده و بلکه بر عکس همیشه حامی, پشتیبان و پناهگاه تروریست ها اعم از منافقین تا گروههای تجزیه طلب بوده و رهبران گروههای تروریستی را در محل این پارلمان میزبانی میکند."

در ادامه این بیانیه از ان مسئله انتقاد شده که پارلمان اروپا جنایت های کشورهای غربی و متحدانش را در عراق، سوریه و یمن محکوم نمی کند انتقاد شده است.

این بیانیه توصیه کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا به دولت این کشور درباره قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی را "نهایت بی شرمی" توصیف کرده است.

کمیسیون امنیت ملی مجلس به خاطر بیانیه فرانسه پس از اعدام روح الله زم به این کشور تاخته و نوشته " فضولی را متوقف کرده و به جای مخالفت با اعدام یک مجرم که در پاریس تحت حفاظت سرویس فرانسه بوده, اظهارات ضدحقوق بشری مکرون در حمایت از تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای جهان بر انگیخت را پاسخ دهد."

در پایان بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه درخواست کرده با "هدف اقدام متقابل"، فهرست اسامی مقامات اروپایی که: "با اعمال تحریم های ظالمانه بویژه در زمینه دارو مرتکب جنایت ضدبشری علیه ملت ایران شده اند."، "مقامات اروپایی که از گروههای تروریستی, منافقین و تجزیه طلب ها حمایت بعمل آورده اند"، "قضات اروپایی که علیه شهروندان بیگناه ایرانی قرار محکومیت و حبس صادر کرده اند." را در اختیار این کمیسیون قرار دهد.

در هفته های اخیر روابط ایران و اروپا وارد تنش و چالش تازه ای شده است، پس از اعدام روح‌الله زم این تنش بالا گرفت. اتحادیه اروپا این اقدام ایران را محکوم کردند، ایران هم سفرا فرانسه و المان را احضار کرد.

پس از آن نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای ایران را به آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده متهم کرده‌اند.

قانونگذاران اروپایی در این قطعنامه که با ۶۱۴ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۶۳ رأی ممتنع به تصویب رسید از «روح‌الله زم»، سرشبکه آمدنیوز که بعد از محاکمه در دادگاه اعدام شد انتقاد کرده‌اند.

این قطعنامه علاوه بر این، در چند پرونده قضائی دیگر از جمله پرونده‌های «نسرین ستوده» و «احمدرضا جلالی» نیز ادعاهایی اثبات‌نشده مطرح کرده و از همه دولت‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته در ارتباط با این پرونده‌ها اقداماتی علیه مقام‌های ایرانی انجام دهند.

واکنش قوه قضائیه

در همین رابطه علی باقری ​دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت: «کسانی که از دسترسی کودکان معصوم به دارو جلوگیری می‌کنند، صلاحیت سخن گفتن درباره حقوق حیوانات را هم ندارند».

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به "درخواست این قطعنامه برای اجرای سازوکار تحریم علیه ناقضان حقوق بشر مردم ایران"، افزود: «اگر سازوکار تحریم علیه ناقضان حقوق مردم ایران در کشورهای اروپایی اجرا شود، برخی دولت‌ها در اروپا از رسمیت می‌افتند، چراکه بسیاری از مقام‌های اروپایی با اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران، نقش مؤثری در نقض حقوق مردم ایران از جمله "حق حیات" ، "حق سلامت" ، "حق آموزش" ، "حق اشتغال" و "حق بر توسعه" داشته و دارند».

باقری کنی ضمن انتقاد از "گستاخی پارلمان اروپا در حمایت از چند مجرم به دلیل داشتن گذرنامه کشورهای اروپایی و درخواست انها از دستگاه قضایی ایران برای زیر پا گذاشتن عدالت فقط به‌خاطر برخورداری مجرم از تابعیت یک کشور اروپایی"، گفت: «اروپایی‌ها وقاحت و گستاخی را به آنجا رسانده‌اند که به یک مجرم که علاوه بر جاسوسی، نقش مؤثری در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران داشته و در حالی که در زندان به سر می‌برد، تابعیت سوئدی می‌دهند».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد