اونس طلا2347.89
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,900,000

شاخص بورس منفی شد/شاخص بورس فردا چه می شود؟

بازار سرمایه امروز روندی نزولی داشت و شاخص کل این بازار با بیش از ۳۱ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس امروز با ۳۱ هزار و ۶۳۲ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۳۳۱ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۵۱ هزار و ۹۲۱ واحد رسید. امروز یک میلیون معامله انجام شد که ۱۴۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گلگهر و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

نکته مهمی که در بازار امروز وجود داشت، عرضه سنگین حقوقی‌ها بود که در ادامه روند عرضه روزهای گذشته بارها صف‌های خرید را عرضه کردند. در معاملات امروز فرابورس نیز که با بیش از یک درصد افت شاخص این بازار همراه بود، آریا، زاگرس و مارون بیشترین تاثیر منفی را داشتند. این در حالی است که خبر عرضه اولیه اپال در روز چهارشنبه نیز اثری منفی بر بورس داشت و برخی از سهامداران از حالا به منظور جمع‌آوری نقدینگی چوب حراج به سهام خود زدند.

امروز نمادهای گروه بانکی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و بعد از آن گروه خودرویی و گروه فلزات اساسی قرار داشتند. این در حالی بود که در میان نمادهای بورسی وپارس، وتجارت و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۴واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۲۹ هزار برگه سهم به ارزش ۶۵ هزار و ۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنایع اشین های اداری ایران (مادیرا)، ‌بیمه کوثر (کوثر)، توکاریل (توریل)،‌بیمه تجارت نو (بنو)،‌ بیمه پاسارگاد (بپاس)،نفت پاسارگاد (شپاس)،‌ ویتانا (غویتانا) و برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

شاخص بورس فردا چه می شود؟

در حالی که افزایش قیمت‌های جهانی و تمدید بررسی FATF نوید روند صعودی می‌داد اما شاخص کل به دلیل عرضه زیاد حدود 31 هزار واحد ریزش کرد. علت ریزش شاخص کل چه بود؟

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: احتمالا روند بازار سهام فردا متعادل است و شاید به دلیل عرضه‌های امروز بازار سهام فردا نزولی آغاز شود.

همچنین این کارشناس در رابطه با سفته‌بازی در بازار سهام گفت: زمانی که رشد بازار سهام سرعت می‌گیرد، سفته‌بازی در بورس افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از سهامداران به بازار سهام به دید کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و همین موضوع جلوی رشد بورس را می‌گیرد و اگر این رشد با هیجان همراه باشد وضعیت بورس مانند نیمه اول سال خواهد شد.

برخی از کارشناسان دلیل ریزش بازار سهام امروز را کاهش قیمت دلار و عرضه زیاد حقوقی‌ها در برخی نمادها دانستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد