اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

صعود ۲۳ هزار واحدی بورس/شاخص کل در آستانه کانال1.4 میلیون واحدی/پیش بینی بورس فردا 99/09/09

بازار سرمایه نخستین روز کاری خود در هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل این بازار بیش از ۲۳ واحد افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 18میلیارد و 232میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 16هزار و 633میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 832هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 23هزار و 548واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 390هزار و 797واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و بانک صادرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 6158واحد، کل (هم‌وزن) 6399واحد، قیمت (هم‌وزن) 4190واحد، آزاد شناور 22388واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم 11891 و 67076 واحد رشد کردند.

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۹۹/۰۹/۰۸

بر این اساس سهامداران شرکت‌های ایران تایر، قند اصفهان و بهنوش ایران بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های رادیاتور ایران، پارس خودرو و کربن ایران بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 701میلیون ورقه به‌ارزش 6هزار و 51میلیارد تومان در 791هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 371واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 322واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، دامداری تلیسه نمونه و کشت و صنعت دشت خرمدره بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود، شهرسای و خانه‌‌سازی باغمیشه و فرابورس بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۷۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۳۲۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۶۳۶ هزار برگه سهم به ارزش ۵۸ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای فرابورس ایران (فرابورس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، اعتباری ملل (وملل)، ویتانا (غویتا)، توکاریل (توریل)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بیمه کوثر (کوثر)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و سیمان لار سبزوار (سبزوا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

شاخص بورس از ابتدای سال جاری وارد مدار صعود شد و تا نیمه مرداد به بالای دو میلیون واحد رسید. از آن زمان شاخص بورس وارد اصلاح شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمد.

با توجه به فاکتورهای مثبت داخلی و بین المللی از هفته گذشته بورس صعودی شد و انتظار می رود این روند صعودی ادامه‌دار باشد.

پیش بینی بورس فردا 99/09/09

حجم معاملات امروز بازار سرمایه بالا بود و شاخص کل با وجود فشار عرضه در برخی نمادها مانند شستا و فارس روندی صعودی پیدا کرد، اما آیا روند صعودی بازار سهام فردا هم ادامه دارد؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا گفت: به نظر شاخص کل در بازار فردا هم مثبت باشد و مانند امروز با حجم بالایی از معاملات روبرو باشیم.

این کارشناس در رابطه با دلیل عرضه در بورس و ادامه‌دار بودن روند صعودی گفت: خیلی از افراد قصد نوسان‌گیری داشتند و دنبال جابجایی سهم‌های خود بودند و عرضه در بازار سهام زیاد شد اما بازار در ٣ ماه قبل به قدری افت کرده که توان افت بیشتر را ندارد. اکثر نمادها هم سیگنال‌های تکنیکال برگشتیی دارند و به نظرم روند صعودی ادامه‌دار است.

همچنین عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار فردا گفت: چون یکشنبه‌ها بازارهای جهانی تعطیل است و همچنین فشار عرضه زیاد است به نظر می‌رسد روند بورس فردا کمی نزولی باشد اما این روند پایدار نیست و دوباره روند صعودی بازمی‌گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد