اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کدام غذا دیرتر هضم می شود و ساعت ها در معده شما باقی می ماند؟

همانطور که می دایند پس از ورود غذا به معده، توسط اسیدهای معده محاصره و شروع به تجزیه می شود تا به مرحله هضم و ورود به روده ها برسد. این فرایند در بدن با توجه به ساعت کار بدن می تواند از زمان خوردن تا چند ساعت بعد از خوردن اتفاق بیافتد. این مسئله به زمان خوردن غذا وو نوع غذایی که آن را می خورید به میزان زیادی بستگی دارد.هرچه میزان هضم یک غذا مدت زمان بیشتری را ببرد به دستگاه گوارش آسیب بیشتری وارد می شود.

کدام غذا دیرتر هضم می شود و ساعت ها در معده شما باقی می ماند؟


همانطور که می دایند پس از ورود غذا به معده، توسط اسیدهای معده محاصره و شروع به تجزیه می شود تا به مرحله هضم و ورود به روده ها برسد. این فرایند در بدن با توجه به ساعت کار بدن می تواند از زمان خوردن تا چند ساعت بعد از خوردن اتفاق بیافتد. این مسئله به زمان خوردن غذا و نوع غذایی که آن را می خورید به میزان زیادی بستگی دارد.هرچه میزان هضم یک غذا مدت زمان بیشتری را ببرد به دستگاه گوارش آسیب بیشتری وارد می شود.

آب میوه و سبزیجات: 15 الی 20 دقیقه

سبزیجات خام:30 الی 40 دقیقه

سبزیجات پخته: 40 دقیقه

سالاد با روغن: 1 ساعت

آجیل: 3 ساعت

آب: بلافاصله بعد از خوردن هضم و وارد روده می شود.

مرغ:1.30 تا 2 ساعت

گوشت: 3 الی 4 ساعت

لبنیات: 2 ساعت

غلات: 2 ساعت

ماهی: 45 الی 60 دقیقه

به یاد داشته باشید بدن دارای ساعتی است که بر اساس آن فعالیت می کند برای مثال فرایند هضم در طول روز بین ساعت 5 تا 7 بیشترین فعالیت خود را دارد و درساعات پایانی روز این فعالیت کم می شود در نتیجه زمان هضم هر غذا چند برابر خواهد شد و در نتیجه آن به سیستم گوارش نیز فشار خواهد آمد و به دنبال ترشح اسید زیاد می تواند منجر به زخم معده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد