اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس/وضعیت بورس فردا چگونه است؟

حرکت صعودی شاخص بورس همچنان ادامه‌دار است و شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص کل فرابورس امروز صعودی بودند.شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۱۶ هزار و ۳۸۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۷۳ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۶ هزار و ۳۹۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۲۷۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۵۳۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۷۰ هزار و ۱۳۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۹۸۴ هزار معامله به ارزش ۸۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۵۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۳۸ هزار برگه سهم به ارزش ۴۵ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمینه (میدکو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی زوب آهن اصفهان (ذوب)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه تجارت نو (بنو)، بیمه کوثر (کوثر) و بانک دی (ودی) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ریل سیر کوثر (حسیر)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، سرمایه گذاری پویا (وپویا)، نفت پاسارگاد (شپاس) و شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بورس فردا به کدام سو می رود

در پی افزایش قیمت‌های جهانی و حمایت‌های غیرمستقیم روند معاملات بازار سهام بهبود پیدا کرده است.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام فردا گفت: روند بازار سهام فردا تفاوت زیادی با روند یکی روزهای ابتدایی هفته ندارد، به نوعی احتمالا بازار متعادل است و صف‌های خرید یا فروش سنگینی در کلیت بازار سهام دیده نمی‌شود.

این کارشناس در رابطه با بازگشت اعتماد به بازار سهام گفت: نمی‌شود گفت اعتماد به بازار سهام بازگشته است زیرا به نظرم این تغییر رفتار سهامداران حقیقی در بازار سهام نتیجه بی‌اعتمادی به بازارها موازی از جمله بازار ارز است. قیمت ارز به سیاست‌های بانک مرکزی و رویکرد سیاسی بایدن بستگی دارد و فعلا هیجانات بازار ارز کاسته شده و ارز فعلا به نوعی ثبات رسیده است و به همین دلیل سرمایه شناور به دلیل اصلاح بیشتر بورس نسبت به دیگر بازارها به سمت بورس هدایت شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد