اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مشکل معده دارید؟ بدون نیاز به دارو و با غذا آن را درمان کنید

بیشتر افراد حداقل در یک دوره از زندگی خود دچار مشکلات مربوط به معده می شوند که می تواند ناشی از دلایل مختلفی مانند مسمومیت، استرس و یا حتی ویروس ها باشد. در ایجا یاد بگیرید چگونه مشکل معده خود را باغذا درمان کنید.

مشکل معده دارید؟ بدون نیاز به دارو و با غذا آن را درمان کنید


بیشتر افراد حداقل در یک دوره از زندگی خود دچار مشکلات مربوط به معده می شوند که می تواند ناشی از دلایل مختلفی مانند مسمومیت، استرس و یا حتی ویروس ها باشد. در ایجا یاد بگیرید چگونه مشکل معده خود را باغذا درمان کنید.

مشکلات مربوط به معده می توانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. مشکلات کوتاه مدت معده می تواند مربوط به دلایلی که در بالا گفته شد باشد و معمولا همراه با علائمی مانند تهوع، اسهال، استفراغ و دلدرد می باشد.

هرچند به طور معمول ناراحتی های معده و دستگاه گوارش مشکلات کوتاه مدت هستند اما گاهی از اوقات نیز مشکلات بلند مدتی مانند سندروم روده تحریک پذیر یا بیماری های التهابی روده نیز به وجود می آید.

به طور معمول مشکلات گوارشی کوتاه مدت را می توان در خانه و حتی بدون مراجعه به پزشک با خوردن برخی از غذا ها حل کرد اما برای بیماری ها و مشکلات بلند مدت لازم است که به پزشک مراجعه شود.

توجه داشته باشید که مشکلات معده با برخی از غذا ها بهتر و با برخی از غذا ها بدتر می شود. حتی اگر شما یک مشکل بلند مدت دستگاه گوارش نیز دارید و دارد می خورید، خوردن برخی از غذا ها در کنار دارو می تواند به بهبود معده شما کمک کند.

اول غذا های مفید برای ناراحتی های معده را به شما خواهیم گفت

1. مایعات که می تواند شامل آب، آبگوشت شفاف، آبمیوه رقیق شده، نوشیدنی های الکترولیت، چای کمرنگ و انواع مناسبی از دمنوش ها مانند دم کرده نعنا باشد.

2. آبگوشت های گیاهی و یا آبگوشت استخوان یا همان آبگوشت قلم

3. میوه سیب پخته شده

4. موز

5. زنجبیل

6. در صورتی که یبوست دارید دانه های کتان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

7. غذا های سرشار از پروبیوتیک مانند کفیر و ماست طبیعی

غذا های مفید برای ناراحتی معده را برای شما معرفی کردیم و اکنون نوبت به غذا های مضر برای سلامت گوارش شما می رسد. باید توجه داشته باشید که برخی از غذا هایی که در ادامه می گوییم بسیار مفید هستند اما اگر ناراحتی معده یا دیگر مشکلات گوارشی دارید می توانند برای شما مضر باشند.

1. غذا های حاوی فیبر های نامحلول مانند سبوس گندم، سبزیجات و غلات کامل

2. غذا هایی که دارای کربوهیدرات هایی با زنجیره کوتاه هستند و روده آنها را به درستی جذب نمی کند. مانند سیر، پیاز، لوبیا، مارچوبه، آووکادو، گل کلم، کرفس، قارچ، ترشی، سیب، گلابی، هلو، توت، موز رسیده، گریپ فروت، انبه، هندوانه، سوسیس و کالباس، غلات سبوس دار، شیر و سویا

3. غذا های لبنی مانند شیر، ماست و پنیر

4. غذا های چرب و سرخ شده مانند فست فود، خامه و گوشت با چربی بالا

5. نوشیدنی ها و خوراکی های با شیرینی زیاد مانند کوکی ها و کلوچه ها، پاستا، بستنی و آبمیوه های بازاری

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد