اونس طلا2299.37
مظنه14,876,000
18 گرم3,434,100
ارزش سکه33,515,628
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

هشت حقیقت عجیب درباره سلامتی و بدن انسان که آن ها را نمی دانستید

بدن انسان بسیار پیچیده و عجیب است و راز های بسیاری را درون خود جای داده است. ما در اینجا قصد داریم تا هشت مورد از عجیب ترین حقیقت ها درباره بدن انسان را به شما بگوییم.

هشت حقیقت عجیب درباره سلامتی و بدن انسان که آن ها را نمی دانستید


بدن انسان بسیار پیچیده و عجیب است و راز های بسیاری را درون خود جای داده است. ما در اینجا قصد داریم تا هشت مورد از عجیب ترین حقیقت ها درباره بدن انسان را به شما بگوییم.

1. آیا واقعا هضم آدامس هفت سال طول می کشد؟ خیر. البته این صحیح است که بدن نمی تواند به شکل معمول آدامس را هضم کند ولی قرار نیست که آدامس درون دستگاه گوارش شما باقی بماند بلکه با دستشویی رفتن آدامسی که فرو داده اید دفع خواهد شد.

2. آیا با افزایش سن افراد کوچک می شوند؟ بله. همراه با بالا رفتن سن عضلات و چربی در بدن شما به مرور تحلیل رفته و بدن واقعا کوچک می شود. به همین دلیل شما باید تغذیه مناسب و ورزش منظم را جدی بگیرید.

3. آیا کره چشن رشد می کند؟ تقریبا خیر. به همین دلیل است که چشم نوزادان بسیار بزرگ ببه نظر می رسد چرا که کره چشم در طی بزرگ شدن رشد بسیار ناچیزی داشته و همیشه تقریبا به همان اندازه که با آن به دنیا آمده ایم می ماند.

4. آیا ریزش مو طبیعی است؟ بله. به طور متوسط هر فرد بیش از 100000 تار مو دارد و روزانه بین 50 تا 100 تار آن را از دست می دهد. از این رو ریزش مو در حد کم خود بسیار طبیعی بوده و جایی برای نگرانی ندارد.

5. آیا شاد بودن راحت تر از غمگین بودن است؟ بله. چراکه شما برای اخم کردن نسبت به خندیدن حدودا بیش از دو برابر عضله لازم دارید.

6. آیا همه نزادان با رنگ چشم آبی متولد می شوند؟ تقریبا بله. پروتئین های مشخص کننده رنگ چشم نیاز به مقداری زمان دارند تا رنگ چشم افراد را مشخص کنند در نتیجه این موضوع بسیاری از نوزادان ابتدای چشمانی آبی داشته و سپس رنگ چشم ژنتیکی و واقعی آن ها مشخص می شود.

7. آیا بیشتر حملات قلبی در روز دوشنبه اتفاق می افتد؟ شاید باورتان نشود اما بله. این موضوع می تواند به این دلیل باشد که دوشنبه روز اول هفته (در بسیاری از کشور های خارجی دوشنبه اولین روز هفته است) می باشد و فشار کار و زندگی بیشتری به افراد وارد می شود. (این موضوع برای ایران احتمالا شنبه باشد!)

8. آیا می توان خود را قلقلک داد؟ خیر. این به این دلیل است که هنگامی که شما خودتان، خودتان را قلقلک می دهید در واقع به مغزتان زمان بیشتری می دهید تا آماده شود و این باعث می شود تا قلقلک دادن خود هیچ احساسی را به وجود نیاورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد