اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش روسیه به نتیجه احتمالی انتخابات آمریکا

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، دولت مسکو ترجیح می‌دهد پیش از ارائه هرگونه اظهارنظری تا زمان مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتظر بماند.

به گزارش سایت طلا،دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: مشخصا شمارش آرای انتخابات آمریکا و شرایط کنونی اجازه نمی‌دهد که بخواهیم اظهارنظری کنیم. در این شرایط ترجیح می‌دهیم تا مشخص شدن اوضاع کمی صبر کنیم.

وی افزود: بدون شک هر گونه بلاتکلیفی در قدرتمندترین اقتصاد جهان می‌تواند به طور بالقوه بر امور جهانی و بالاتر از آن بر اقتصاد تاثیر منفی بگذارد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که طولانی شدن شمارش آرا در آمریکا چه تاثیری بر اقتصاد جهان خواهد گذاشت، تصریح کرد: خواهیم دید که این بلاتکلیفی چقدر طول خواهد کشید و تاثیر آن چقدر قوی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی‌اش در تماسی تلفنی درباره انتخابات آمریکا و وضعیت آنجا صحبت کردند.

این تماس تلفنی روز چهارشنبه صورت گرفت.

پسکوف گفت: روسای جمهوری روسیه و بلاروس در تماس تلفنی روز گذشته درباره آنچه در انتخابات آمریکا رخ می‌دهد، تبادل نظر کردند.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد: برنامه جدید کی‌یف برای حل بحران شرق اوکراین مطابق با توافق‌نامه‌های مینسک نیست و هنوز مشخص نیست که آیا برای روسیه ارسال شده است یا خیر.

وی افزود: این برنامه پیام کاملا متفاوتی نسبت به توافق‌نامه‌های مینسک دارد. متاسفانه اطلاع ندارم که آیا این برنامه برای روسیه ارسال شده است یا خیر.

پسکوف همچنین از اظهارنظر درباره اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امتناع و تاکید کرد که آمریکا روسیه را یکی از محرک‌های بزرگ و مهم می‌داند.

وی گفت: اجازه دهید در حال حاضر درباره هیچ چیزی صحبت نکنیم. می‌دانید که متاسفانه هر چیزی که به کشور ما مرتبط می‌شود، برای آمریکا تحریک‌آمیز است. اجازه دهید ما اظهارنظری نکنیم. آمریکایی‌ها باید خودشان به امور خود برسند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد