اونس طلا2341.19
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000

بازگشت شاخص بورس به فاز صعودی /پیش بینی بورس بعد از انتخابات

در پایان معاملات بازار سهام امروز تقاضا در بازار سهام بیشتر شد و شاخص کل در پایان معاملات با رشد دو درصدی به یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،اولین روز معاملات بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا با روند صعودی همراه بود و امروز نمادهای ارز محور روند خوبی داشتند و شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد رشد کرد و نشان از کلیت مثبت بازار سهام دارد.

امروز مجموع ارزش معاملات در بازار سهام از مرز 10 هزار میلیارد تومان گذشته است که نشان از بهبود روند بازار معاملات بازار سهام است و به نوعی بارقه امیدی برای شروع روند مثبت بورس محصوب می‌شود.

امروز به دلیل پیشتازی ترامپ در شمارش آرا نمادهای ارز محور روندی بهتری داشتند و به دلیل صعودی بودن نمادهای ارز محور شاخص کل نیز روندی صعودی پیدا کرد، اما در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی و خودرویی روند خوبی نداشتند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که روند بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا فارغ از نتیجه انتخابات صعودی خواهد بود ولی با خبر پیشتازی ترامپ در انتخابات و اوج‌گیری قیمت دلار روند بازار سهام امروز صعودی شد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۲۶ هزار و ۲۹ واحد صعود رقم یک میلیون و۲۹۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۲۱۸۱ واحد افزایش در رقم ۳۷۴ هزار و ۸۹۰ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۷۳۸ هزار معامله انجام دادند که ۵۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۰۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۱۶۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۲۰ هزار برگه سهم به ارزش ۶۰ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه کوثر (کوثر)، نفت پاسارگاد (شپاس)، سیمان ساوه (ساوه)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، بیمه معلم (ومعلم)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) و جنرال مکانیک (رنیک) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

پیش بینی بورس بعد از انتخابات

در حالی که هنوز نتیجه انتخابات آمریکا مشخص نشده است سهم‌های ارز محور بازار سهام رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند.

محمد خبری‌زاد در رابطه با دلیل ریزش بازار سهام گفت: دلیل ریزش بازار سهام سرمایه‌هایی است که در شهرویور و مرداد ماه از بازار سهام خارج شد و دیگر به این بازار تزریق نشد، اما انتظار می‌رفت بعد از انتخابات اعتماد به بازار سهام بازگردد و سرمایه دوباره به بازار سهام تزریق شود اما امروز نیز ورود پول حقیقی و ارزش معاملات بازار سهام زیاد بهبود پیدا نکرد.

این کارشناس در رابطه با روند بازار سهام هفته بعد گفت: اگر ترامپ رئیس جمهور شود بازار سهام روزهای شنبه و یک‌شنبه صعودی است اما باید به سیاست‌های دولت خودمان نیز توجه کنیم. به نظر می‌رسد بعد از انتخابات آمریکا اگر قرار باشد اقدام مثبتی صورت گیرد باید تا انتخابات خودمان نیز صبر کنیم و این موضوع باعث می‌شود بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا در بلاتکلیفی قرار بگیرد. اما به نظر می‌رسد با پیروزی ترامپ روند بازار سهام در روزهای اول هفته صعودی است اما اگر پول‌های خارج شده از بازار سهام بازنگردد روند بازار سهام صعود نخواهد داشت. اما با پیروزی بایدن و ریزش دلار روند بازار احتمالا سهام هفته بعد نزولی است.

این کارشناس در رابطه با احتمال صعودی شدن بازار سهام گفت: اگر ترامپ پیروز شود و دلار دوباره روند صعودی پیدا کند و همچنین سود بانکی افزایش پیدا نکند بازار سهام رشد خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد