اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بورس صعودی شد/پیش بینی بورس فردا 99/08/11

بازار سرمایه برخلاف هفته گذشته، نخستین روز هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل این بازار بیش از ۱۷ هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادارتهران اولین روز هفته را با رشد اکثر شاخص‌هایش شروع کرد، به گونه‌ای که با کمک نمادهایی مانند سایپا و سایر شرکت‌های خودرویی، شرکت‌های فولادی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانست در پایان معاملات با افزایش 17 هزار و 469 واحد به رقم یک میلیون و 305 هزار و 800 واحد برسد.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن 830 واحد رشد کرده و به رقم 377 هزار و 800 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 962 هزار میلیارد تومان رسید.

روند صعودی بازار سهام در حالی است که انتخابات آمریکا نزدیک است و به نظر می‌رسد بازار سهام انتخابات آمریکا را پیش‌خور کرده است و از سوی کارشناسان پیش‌بینی می‌شود روند بازار سهام بعد از انتخابات امریکا فارغ از نتیجه انتخابات صعودی خواهد بود.

بازگشایی نماد فارس با افت سه درصدی در روز جاری سبب شد تا شاخص کل از جهش بیش از 20 هزار واحدی به حدود 16 هزار واحد برسد، پس از فارس که کاهنده اصلی شاخص بود نمادهای فولاد، فملی و کگل بیشترین نقش مثبت در جهت افزاینده را ایفا کردند همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به 9540 میلیارد تومان است.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 7.2 میلیارد سهام‌، حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش 6856 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 2685 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در مجموع بیش از 9400 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده شاخص‌های بورس سبزپوش بوده که حکایت از رشد اکثر شاخص‌ها دارد، گرچه این رشد ناچیز بوده، امروز شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل هر کدام 1.3 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 22 صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 1.5 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.7 درصد افزایش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس با معاملات بلوکی فقط 38 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، بانک ملت و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و پارس الکتریک به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران امروز شامل پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، سرمایه گذاری سیمان تأمین، پالایش نفت تهران، تولید نیروی برق آبادان و سایپا بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۲۶۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۳۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲۶ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، ‌شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، ‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، ‌ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، ‌ برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، ‌ فرابورس ایران (فرابورس)، ‌ صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد بانک دی (دی)، ‌ پالایش نفت لاوان (شاوان)، ‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ‌ بیمه کوثر (کوثر)، ‌ ویتانا (غویتا)، ‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، توکاریل (توریل)، ‌ بهمن دیزل (خدیزل)، ‌ تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، ‌ بیمه تجارت نو (بنو)، ‌ گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

پیش بینی بورس فردا 99/08/11

سه روز مانده به انتخابات آمریکا، بالاخره روند بازار سهام صعودی شد. کارشناسان معتقدند این روند صعودی بعد از انتخابات آمریکا ادامه خواهد داشت، چه جو بایدن پیروز انتخابات باشد و چه دونالد ترامپ. بازار سرمایه در هر صورت رشد خواهد کرد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار فردا گفت: سهم‌های بازار سهام از لحاظ فروش اشباع شده و ارزندگی بالایی دارد، به نظر من بازار فردا نیز روندی مثبت دارد و ارزندگی سهم‌ها به قدری رسیده است که تقاضا برای آنها از عرضه بیشتر باشد.

او با اشاره به روند صعودی بازار گفت: در رابطه با هفته‌های آینده نمی‌توان نظر داد اما به نظر می‌رسد روند بازار سهام این هفته صعودی باشد، اما شاخص کل باید از محدوده حمایتی قبلی که الان به نوعی محدوده مقاومتی محسوب می‌شود، عبور کند تا بتوان گفت بازار سهام بهبود پیدا کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد