اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماده ای حیاتی برای زنده ماندن شما، آن را در این غذاها خواهید یافت

منیزیم یک ماده معدنی است که می تواند در بسیاری از فعالیت های بدنی شما کمک کننده و موثر باشد. این ماده یک فلز براق و نقره ای است. اما در گیاهان و خاک نیز یافت می شود و ییک ماده مغذی و مهم به شمار می رود که برای زنده ماندن به آن نیاز داریم.

ماده ای حیاتی برای زنده ماندن شما، آن را در این غذاها خواهید یافت


منیزیم یک ماده معدنی است که می تواند در بسیاری از فعالیت های بدنی شما کمک کننده و موثر باشد. این ماده یک فلز براق و نقره ای است. اما در گیاهان و خاک نیز یافت می شود و یک ماده مغذی و مهم به شمار می رود که برای زنده ماندن به آن نیاز داریم.

منیزیم در استخوان ها، عضلات، بافت های نرم و مایعات بدن یافت می شود و همچنین برای تنظیم عملکردهای عضلانی و عصبی قند خون و فشار خون مهم است.

منیزیم می تواند شما را در ابتلا به شکستگی استخوان و پوکی استخوان محافظت نماید و تراکم استخوان را بهبود ببخشد. افرادی که در رژیم غذایی خود از منیزیم بهره می برند نیز در مقابل ابتلا به دیابت نوع 2 مقاوم هستند.

رژیم های غذایی که مبنی بر غذاهای فرآوری شده هستند و یا دارای مقدار زیادی کلسیم هستند می توانند در میزان جذب منیزیم اختلال ایجاد کنند. این مسئله باعث ایجاد منیزیم مورد نیاز شما پایین بیایدو در نهایت موجب ابتلا به دیابت نوع2، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سرطان شود.

بهترین راه برای جدب مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین ها از طریق منابع غذایی است اما همواره این اتفاق امکان پذیر و کافی نخواهد بود در نتیجه شما مجبور به مصرف مکمل های غذایی خواهید بود.

گزینه های غذایی برای تامین منیزیم مورد نیاز بدن شما به شرح زیر می باشند که در ادامه می توانید بخوانید.

حبوبات مانند نخود
آجیل
دانه های خوراکی
غلات کامل مانند جو دو سر
سبزیجات برگ دار و سبز مانند اسفناج
محصولات لبنی مانند شیر و ماست
غذاهای غنی شده مانند غلات و صبحانه های آماده و نان
ماهی های چرب و آب سرد مانند ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد