اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شروع هفته برای بورس با روند نزولی /دلیل ریزش بازار سهام چه بود؟/بورس در روزهای آینده چگونه است؟

در پایان معاملات اولین روز بازار سهام در این هفته و در آستانه شروع معاملات صندوق پالایشی یکم و لغو تحریم‌های تسلیحاتی شاخص کل بازار سهام واکنش نزولی داشت و بیش از۳ درصد افت کرد.معاملات امروز درحالی به پایان رسید که هم شاخص کل بورس، هم شاخص کل با معیار هم وزن و هم شاخص فرابورس روندی نزولی داشتند.

به گزارش سایت طلا ، با شروع معاملات این هفته از بازار سهام در حالی که سیگنال‌های مثبتی چون لغو تحریم‌های تسلیحاتی، افزایش قیمت ارز و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم به بازار سهام مخابره شده بود اما واکنش بازار سهام نزولی بود و شاخص کل با افت بیش از 3 درصدی به یک میلیون و 514 هزار واحد رسید.

بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز یکشنبه با کاهش 47 هزار و 72 واحد به رقم یک میلیون و 514 هزار و 343 واحد رسید.

اما شاخص کل بورس با معیار هم وزن با کاهش 5 هزار و 515 واحد به رقم 406 هزار و 441 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 731 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهم و یا اوراق مالی دیگر در قالب 775 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 305 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز‌پوش بوده و کاهش پیدا کردند، به گونه‌ای که شاخص کل نسبت به روز قبل 3 درصد افت کرد همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3 درصد افت کرد. شاخص کل با معیار هموزن 1.3 درصد کاهش یافت.

شاخص قیمت با معیار هموزن 1.3 درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور 2.8 درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 3.7 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.9 درصد افت کرد.

برخی از کارشناسان دلیل ریزش بازار سهام امروز را گمانه‌زنی‌های مجلس در رابطه با استیضاح رئیس جمهور می‌دانند هر چند این گمانه‌زنی‌ها کار به جایی نبرد اما جو هیجانی حاصل از این خبر باعث افت شاخص کل بازار سهام شد.

احتمالا تا انتخابات آمریکا روند بازار سهام سینوسی خواهد بود زیرا سهامداران از تثبیت شدن قیمت دلار در کانال 30 هزار تومان مطمئن نیستند و با این احتمال که بایدن پیروز انتخابات باشد احتمال می‌دهند که قیمت دلار نیز دستخوش تغییرات کاهشی شود.

امروز نمادهای شاخص‌ساز همه در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند به گونه‌ای که بیشترین اثر را در بورس نمادهای فولاد مبارکه، مس ملی، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب بیشرتین اثر کاهشی در شاخص بورس داشته‌اند.

نمادهای پربیننده امروز شامل ایران‌خودرو، پالایش نفت تهران، سایپا،‌بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۵۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۲۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۴ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه کوثر (کوثر)، ویتانا (غویتا)، فرآوری زغال سنگ پرورده طبس (کپرور)، آتیه داده پرداز (اپرداز)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، آسیا سیر ارس (حارس)، مبین وان کیش (اوان)، سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) و شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، اعتباری ملل (وملل) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بورس در روزهای آینده چگونه است؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام کلیت بازار سهام روندی نزولی پیدا کرد و شاخص کل متاثر از عرضه سنگین در نمادهای شاخص‌ساز بیش از 2.5 درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 521 هزار واحد رسید.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلایل افت شاخص کل بازار سهام گفت: در وهله اول با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا به دلیل بیشتر بودن شانس بایدن ریزش دلار محتمل‌تر می‌شود و دومین دلیل گمانه‌زنی‌ها در رابطه با استیضاح رئیس جمهور نیز جو هیجانی بسیار زیادی را به بازار سهام امروز منتقل کرد و به نظر می‌رسد خبر استیضاح روحانی اصلی‌ترین دلیل بازار سهام برای روند نزولی است.

او در ادامه گفت: فعلا تا انتخابات آمریکا روند بازار سهام نوسانی است اما احتمالا در روزهای آینده روند بازار به سمت مثبت بازمی‌گردد. به احتمال زیاد در پایان بازار فردا یا پس‌فردا صف‌های فروش جمع می‌شوند و تقاضا در بازار افزایش پیدا می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد