اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد شاخص بورس در معاملات امروز/بورس فردا چه می شود؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش‌های چند روز گذشته امروز در روند رو به رشد قرار گرفته و در پایان معاملات با افزایش 24 هزار و 537 واحد روبرو شد.بازار بورس امروز درحالی صعودی بود که بازار فرابورس به دلیل ایجاد اختلال در هسته بسته بود و معاملات در این بازار انجام نشد.

به گزارش سایت طلا،بورس اوراق بهادار تهران ،در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه) با افزایش 24 هزار و 537 واحد به رقم یک میلیون و 514 هزار و 712 واحد رسید.

به نظر می‌رسد، دلیل افزایش شاخص بورس تهران در روز سه‌شنبه به خاطر وعده‌ای است که قرار شده یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اختصاص پیدا کند و همچنین بانک‌ها اجازه پیدا کردند، از طریق کارگزاری‌های زیرمجموعه خود به خرید سهام در بورس اقدام کند و این موارد باعث رشد شاخص بورس شده است.

امروز همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن با افزایش 5 هزار و 354 واحد به رقم 402 هزار و 120 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است به بیش از 5 میلیون و 707 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 6.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 842 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز پوش بودند به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته 1.6 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس تهران شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 1.3 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.7 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود از رشدی معادل یک و نیم درصد در روز جاری برخوردار شد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز مانند پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، بورس تهران، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران خودرو، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان بودند.

نمادهای پربیننده در بورس امروز شامل ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، بانک تجارت، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، و بانک صادرات بوده‌اند.

هرچند پیش‌بینی‌ها حاکی از نوسانی بودن بازار سهام تا انتخابات امریکا است اما می‌توان گفت اگر بازار به شیوه امروز ادامه پیدا کند تا هفته بعد شاخص کل بازار ساهام از محدود مقاومتی خود عبور می‌کند و بازار رو به صعود خواهد رفت. همچنین سیگنال‌ها مثبتی از بهتر بودن روند بازار سهام به گوش می‌رسد که صعودی بودن بازار سهام را در آینده نوید می‌دهد.

بورس فردا چه می شود؟

در حالی که روند بازار این هفته نزولی بود اما امروز با افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام روند بازار سهام صعودی شد و شاخص کل به یک میلیون و 514 هزار واحد رسید و سهم‌های کوچک رشد بیشتری نسبت به سهم‌های ارزمحور داشتند. اما ادامه روند بازار چگونه خواهد بود؟

قیمت‌ها واقعی شده است

میثم رادپور، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با قیمت‌ها گفت: قیمت‌ها در دوره اصلاح به ارزندگی رسید و به نظرم قبل از اصلاح قیمت‌ها گران بوده و الان قیمت‌ها بهتر شده است. بازار سرمایه نگاهش به دلار است و تا زمان انتخابات امریکا بازار در شرایط عدم اطمینان به سر می‌برد و صعودی شدن یک یا چند روزه بازار حاکی از تغییر روند نوسانی بازار نیست.

رادپور در رابطه با منابع صندوق توسعه بیان کرد: صندوق توسعه که منابعی ندارد و اگر این خبر درست باشد پول از سمت بانک مرکزی به بازار تزریق خواهد شد، اما حتی اگه اگر به بازار تزریق شود روند بازار را تغییر نخواهد داد و فقط به صورت مقطعی بازار را مصنوعی رشد می‌دهد.

میان دلار و بازار واگرایی وجود دارد

همچنین مهدی رضایتی، در رابطه با روند بازار فردا گفت: به نظرم بازار فردا مثبت است و رشد سهم‌های کوچک از سهم‌های بنیادین بهتر است. اما بازار در جالت کلی همچنان درگیر نوسان است. این نوسان به این معنا نیست که روند بازار نزولی باشد بازار در یک محدوده مشخص روند نزولی و صعودی دارد. این محتمل‌ترین پیش‌بینی برای بازار سهام است.

او ادامه داد: نمادهای دلاری اصلاح کمتری نسبت به نمادهای دیگر داشتند و به نظر می‌رسد تا مشخص شدن قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا، روند نوسانی بازار ادامه داشته باشد. زیرا ما میان قیمت ارز و روند بازار شاهد واگرایی بودیم ولی احتمالا بعد از انتخابات امریکا شاهد تعادل و روند بهتری در معاملات خواهیم بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد