اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس به مدار صعود بازگشت/آیا رشد بورس فردا هم ادامه دارد؟

روند حرکت شاخص کل بورس امروز برخلاف هفته گذشته صعودی بود و این شاخص بیش از ۴۲ هزار واحد رشد کرد.

به گزارش سایت طلا ،شاخص بورس با رشد ۴۳ هزار واحدی خود نوید یک هفته پرسود را برای سهامداران به همراه دارد. روندی که به گفته کارشناسان در صورتی ادامه پیدا می‌کند که حجم معاملات قابل قبولی را شاهد باشیم. امروز خودرویی‌ها و پالایشگاه‌ها از صف فروش به صف خرید رفتند و تاثیر زیادی در مثبت شدن روند بازار داشتند

بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز کاری هفته با جهش 42 هزار و 722 واحد به کار خود پایان داد و شاخص کل به عدد یک میلیون و 546 هزار و 150 واحد رسید.

امروز شاخص کل با معیار هموزن 3 هزار و 105 واحد رشد کرد و به رقم 400 هزار و 679 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 815 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 6.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 937 میلیارد تومان داد و ستد کرد. اگر ارزش معاملات فرابورس را هم که امروز به 3 هزار و 842 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از 10 هزار و 779 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس رشد کردند، به گونه ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته معاملاتی 2.8 درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 78 صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 2.8 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 3.5 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.8 درصد افزایش یافت.

رشد بازار سهام در حالی است که امروز نرخ ارز صرافی ملی کاهش پیدا کرده است و از طرفی خرید حقیقی‌ها بیشتر شده است و به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیری کسانی که امروز در کف قیمتی سهام خریداری کردند قادر به فروش سهام خود نبودند.

همچنین یکی از علل رشد بازار می‌تواند فعال شدن بازیگردان‌ها باشد که با حمایت از بازار مانع از قفل شدن بازار در صف خرید یا صف فروش می‌شوند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پتروشیمی خلیج فارس، معدنی گل گهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله گران قرار گرفت امروز شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، ملی مس ایران و بانک صادرات بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۲۷۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۵۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد ۹۲۵ هزار برگه سهم به ارزش ۳۸ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، اعتباری ملل (وملل) و پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، برق و انرژیپیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت سرمایه توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه کوثر (کوثر)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه سامان (بساما) و جنرال مکانیک (رنیک) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

رشد بورس فردا هم ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد هفته پیش جو هیجانی بازار سهام تخلیه شد و امروز بازار سهام با افزایش تقاضا همراه بود و 2.5 درصد رشد کرد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام فردا گفت: به نظر می‌رسد بازار فردا ادامه روند امروز را داشته باشد و به احتمال زیاد سهم‌های کوچک‌تر بازار و نمادهای بانکی و خودرویی نیز جزو صنایع پیشرو بازار باشند. همچنین فردا بازار با عرضه بیشتری نسبت به امروز مواجه است اما در مجموع احتمالا تقاضا بر عرضه غلبه خواهد کرد.

او در رابطه با بازیگردان‌ها اضافه کرد: این اتفاق بیشتر از اینکه برای سهم‌های بزرگ خوب باشد مناسب سهم‌های کوچک‌تر است، زیرا وظیفه این طرح نقدشوندگی سهم است و در سهم‌های کوچک به دلیل کمبود تقاضای بیشتر جوابگو است اما در سهم‌های بزرگ و بنیادین همیشه خریدار پیدا می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد