اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا بازار طلا برخلاف قیمت انس جهانی کاهش نیافت؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت:دو بازار طلا و ارز این روزها به بازیگران اصلی بازار جهانی تبدیل شده اند که سقوط یکی از آنها با افزایش دیگری همراه است.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با سایت طلا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: به دنبال تشدید مجدد تنش ها بین آمریکا و چین و در حالیکه نگرانی ها از کُندی ترمیم اقتصادی ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد قیمت طلا در اوایل معاملات امروز چهارشنبه اندکی افزایش یابد، اما تقویت ارزش دلار سبب شده تا مجددا قیمت طلا برای سومین روز متوالی شاهد ریزش باشد و به پایین تر میزان خود در شش هفته اخیر رسید.
وی با بیان اینکه، قیمت هر اونس طلا در این لحظه به1870 دلار رسید، افزود: شاخص ارزش دلار جهانی به بالاترین رقم در هشت هفته گذشته رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طلا که در هنگام بروز وضعیت‌ نابسامان اقتصادی جهان، محل امنی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود، از ابتدای سال جاری شاهد جهش حدودا ۲۶ درصدی قیمت بوده است و با بازگشت دلار جهانی، قیمت جهانی طلا سقوط کرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر عمده‌ترین دلیل ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش شاخص دلار و همچنین صعود شاخص بورس‌های جهانی است، اظهار کرد: سیاست جدید فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی آمریکا نیز بر پایه افزایش ارزش دلار و توجه سرمایه گذاران به بازار سهام است، این موضوع باعث شده تا قیمت جهانی طلا با افت همراه شود.
وی با اشاره به اینکه افزایش نااطمینانی از بروز کرونا در برخی از کشورهای اروپایی سبب شده است تا تقاضای دلار جهانی به‌عنوان مقصدی امن برای سرمایه‌ها افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع سبب ‌شد تا طلا در روزهای گذشته با یک اصلاح قیمتی گسترده روبه‌رو شود، به همین دلیل احتمال این موضوع که طلا مجددا قیمت‌های پایین‌تر از مرز 1870 دلاری را تست کند، دور از دسترس نیست.
وی تاکید کرد: در حقیقت این دو بازار جهانی این روزها به بازیگران اصلی تبدیل شده‌اند که سقوط یکی از آنها با افزایش دیگری همراه است. امروز سرمایه‌گذاران در انتظار هستند تا ببینند جرومی پاول در سخنان خود در کنگره آمریکا چه سیگنالی به بازارها مخابره خواهد کرد.
به گفته شیشه بران، در حال‌حاضر سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا بسته‌های حمایتی بیشتری در راه خواهد بود یا خیر دچار شک و تردید هستند و اگر جواب این سوال مثبت باشد طلا می‌تواند به پیشروی ماه‌های گذشته ادامه دهد، در حالیکه تصویب بسته‌های جدید انبساطی ضدکرونا خبر خوبی برای دلار آمریکا و سرمایه‌گذاران آن نخواهد بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین با اشاره به بازار نفت، اظهار کرد: پس از گزارش یک موسسه خصوصی در مورد احتمال افزایش ذخایر نفت آمریکا برخلاف انتظار قبلی که موجب رشد نگرانی ها در مورد افت تقاضا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.
وی افزود: قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز ۲۸ سنت افزایش یافته بود، امروز با ۲۱ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۶ درصد افت به ۳۹ دلار و ۵۷ سنت رسید.
وی با اشاره به اینکه امروز چهارشنبه قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 27800تومان اعلام شد و این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت27700تومان خریداری می‌کنند، گفت: قیمت یورو نیز امروز برای فروش در صرافی‌ ملی32450 تومان اعلام شد و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 32350 هزار تومان است.
نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: شاخص کل بورس نیز در پایان معاملات امروز با رشد ۳۰ هزار واحدی وارد کانال ۱.۶ میلیون شد و به عدد یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد رسید.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: بررسی تغییرات قیمت طلا و ارز نشان می‌دهد، در ۶ ماه نخست امسال قیمت سکه ۱۱۶ درصد و دلار ۷۹ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه موج صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز از ابتدای سال آغاز شد و درحالی همچنان ادامه دارد که رکوردهای بالایی برای دلار و سکه در بازار به ثبت رسیده است، اظهار کرد: قیمت دلار از ۱۶ هزار تومان ابتدای امسال به ۲۷ هزار تومان و قیمت سکه نیز از ۶ میلیون تومان به ۱۳ میلیون تومان رسیده است.
شیشه بران با تاکید بر اینکه دلایل مختلفی موجب شده تا بازار ارز و طلا با نوسان قیمتی همراه شود، تصریح کرد: مهمترین دلایل نوسانات قیمتی از ابتدای امسال تاکنون عبارتند از مشکلات ناشی از کرونا و اختلال در صادرات و واردات، نوسانات بورس و تحریم ها در بازار است.
وی با بیان اینکه در قیاس با روزهای گذشته قیمت جهانی طلا حدود 60 دلار کاهش یافته است، گفت: انتظار می رفت کاهش 60 دلاری اونس طلا باعث کاهش طلا و سکه شود، اما برخلاف تصور با افزایش قیمت ارز و ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان، قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: قیمت سکه و طلا امروز همچنان میل افزایشی داشت،درحالی‌که قیمت انس جهانی طلا بعد از هفته‌ها به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار کاهش یافت و در حال حاضر حباب سکه تمام در حدود یک میلیون و 300هزار تومان افزایش یافته که این موضوع تاکنون بی سابقه است.
به گفته شیشه بران، روند افزایشی این روزهای سکه نشان می‌دهد سکه از طلا در بازار جهانی به‌عنوان عامل موثر خارجی تبعیت نمی‌کند؛ زیرا اونس در بازار جهانی روند نزولی را با سرعت طی می‌کند، اما سکه مسیری خلاف جهت طلا را در پیش گرفته است.
وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر افزایش قیمت ارز است، افزود: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و این امر موجب افزایش حباب سکه شده است.
شیشه بران ابراز امیدواری کرد: با تدابیر بانک مرکزی آرامش و ثبات به بازار ارز بازگشته و قیمت طلا و سکه هم به آرامش برسد.
شیشه بران با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: بهای هر اونس جهانی1869 دلار، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (18:09 بعدازظهر) یک میلیون و 237 هزار و 3۰۰تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۳ میلیون و 245 هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون تومان، ربع سکه ۴ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد