اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار آهن از تصمیمات غیرکارشناسی رنج می برد/رشد ۱۶ درصدی قیمت آهن طی ۲ هفته اخیر + جدول

برخلاف تمام سیاست گذاری‌ها تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی‌شود و هر روز قیمت فولاد در بازار روند صعودی خود را طی می‌کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از تسنیم ،رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه در روند تصمیم گیری برای فولاد نقش توزیع کننده کم رنگ است،گفت: متاسفانه تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی‌شود و هر روز نوسانات قیمتی در بازار روند صعودی خود را طی می‌کند.

حمیدرضا رستگار، گفت: براساس قانون تولیدکننده باید به وظیفه تولید محصول خود عمل کند و توزیع کننده مسئول فروش آنها باشد. اما این پروسه مختل شده به نوعی خود تولیدکننده روند توزیع محصولات را در بازار انجام می دهد که همین امر نوسانات قیمتی و به هم ریختگی بازار را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه باید یک تصمیم کارشناسی برای مدیریت بازار فولاد و آهن گرفته شود، افزود: آقایان عرضه و تقاضای فولاد را در بورس کالا به دلخواه خود مدیریت می‌کنند مگر می‌شود در این شرایط امیدی به ساماندهی قیمت‌ها در بازار داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید براینکه چرا در روند تصمیم گیری‌ها نقش توزیع کننده کم رنگ است، گفت: متاسفانه برخلاف تمام سیاست گذاری‌ها تصمیم مناسبی برای مدیریت بازار فولاد اتخاذ نمی‌شود و هر روز نوسانات قیمتی در بازار روند صعودی خود را طی می‌کند.

رستگار تصریح کرد: شاید در اوایل عرضه کل تولید محصولات فولادی به بورس کالا تا حدودی قیمتها مدیریت شود اما این موضوع مقطعی است و باید برای ساماندهی اوضاع تصمیم کارشناسی اتخاذ شود.

وی با انتقاد از اینکه توزیع کننده هیچ نماینده‌ای در روند تصمیم گیری بازار ندارد، گفت: مگر می شود با نادیده گرفتن یک بخش تصمیم مناسبی برای یک صنعت گرفت. در حال حاضر اوضاع بازار فولاد و آهن مناسب نیست و باید مسئولین فکر اساسی برای این حوزه کنند.

در حال حاضر بازار خرید و فروش محصولات فولادی با روند صعودی قیمت ها مواجهه و هنوز تدبیر جدی برای مدیریت قیمت‌ها در بازار اتفاق نیفتاده است و فقط دولت به صورت مقطعی اقدام به سرکوب قیمت ها می‌کند. این اقدامات سرکوبی نیز تا به این لحظه هیچگونه تأثیری بر بازار نداشته است.

براساس گفته های رستگار رییس اتحادیه فروشندگان آهن " متأسفانه برخی از تولیدکنندگان خودشان توزیع کننده شده و محصولات خود را با چندین برابر قیمت در بازار می ‌فروشند. در بخش ورق تولید کننده بیش از سهمیه خود محصول دریافت کرده و به جای عرضه تمام محصولات در بورس کالا بخشی از آن را در بازار آزاد آن هم از 40 تا 50 درصد گرانتر به فروش می رساند. جالب اینجا است هیچ مرجعی نیز برخوردی با آنها نداشته و فقط قیمت‌ ها به صورت سلیقه ای از سوی تولید کنندگان اعلام می‌ شود. قیمت هایی که هر روز با افزایش های نجومی همراه است".

در جدول زیر روند افزایش قیمت آهن و میلگرد را طی دو هفته اخیر مشاهده می کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد