اونس طلا2414.52
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

شاخص بورس در اولین روز پاییز هم به روند نزولی ادامه داد/ روند بورس در مهرماه چگونه پیش بینی می شود؟

شاخص کل بورس امروز هم روندی نزولی داشت و بیش از ۱۳۹ هزار واحد کاهش یافت. این درحالی است که حرکت شاخص فرابورس امروز صعودی شد و ۱۱۳ واحد افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران، که این روزها روند کاهشی در پیش گرفته، بعد از ریزش شدید در دو روز گذشته امروز هم با ریزش قابل توجه روبرو شده و شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز با کاهش 13 هزار و 965 واحد به رقم یک میلیون و 581 هزار و 195 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز با کاهش 3030 واحد به رقم 412 هزار و 877 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 927 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 10 و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار 820 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده شاخص‌های بورس کاهشی بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 88 صدم درصد عقب‌نشینی کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 73 صدم درصد عقب نشینی کردند.

شاخص آزاد شناور 1.42 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.66 درصد افت کرد و فقط شاخص بازار دوم بورس 31 صدم درصد رشد داشته است.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی مس،‌فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، ایران خودرو، ملی‌مس ایران، پتروشیمی سرمایه ایرانیان و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۱۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۵۰ هزار برگه سهم به ارزش ۴۰ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، موسسه اعتباری ملل (وملل)،‌ ‌پالایش نفت لاوان (شاوان)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، ویتانا (غویتا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بیمه دی (ودی)‌ با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

پیش‌بینی بورس مهرماه

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در این مورد گفت: بازار فرسایشی شده است. چند مسئله در اینجا مطرح می‌شود؛ یکی فرسایشی شدن ریزش سهم‌های کوچک بازار است. البته سهم‌های بزرگ مثل فولاد و… بازارگردانی خوبی دارد. اما تقریبا 50 درصد سهم‌های بازار صف فروش است. کسی معامله نمی‌کند. این در حالی است که ناظر می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند و دامنه نوسان را باز کند.

او در ادامه از تأثیر مسائل سیاسی روز گفت: یکی دیگر از دلایل مباحث سیاسی و انتخابات آمریکا است.

این کاشناس بازار سرمایه بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران را هم مؤثر دانست: از سوی دیگر سرمایه‌گذاران بسیار بی‌اعتماد شدند. خیلی از کسانی که در صف فروش هستند در ضرر زیاد هستند و می‌خواهند فقط از این بازار خارج شوند. اما برخی هم در سود هستند و می‌خواهند به هر روشی خارج شوند چون بازارهای موازی اوضاع بهتری برای سود دارند.

خبری زاد از ادامه‌دار بودن این روند فرسایشی گفت: این روند فرسایشی ادامه‌دار شده است و اگر ناظر و مسئلان کاری نکنند وضعیت خیلی خطرناک‌تر می‌شود. هر مثبت بازار در حال حاضر یک فرصت فروش است.

این کارشناس بازار سرمایه به حمایت نشدن از این بازار اشاره کرد و افزود: اگرچه از جلسات حمایتی از بورس گفتند اما یک ریال هم از این بازار حمایت نشد. البته بهتر است بازار خود به تعادل برسد اما راهکارهایش را مسئولان پیش روی بازار بگذارند. دامنه نوسان را باز کنند تا حتی اگر ۳۰ درصد هم ریزش کند این اتفاق بیفتد.

او همچنین بازگشایی پالایشی طی دو روز اخیر را بدسلیقه خواند و گفت: فقط باعث شد یکی سری کد با قیمت بالا خارج شود. در صورتی که اینها باید اصلاح می‌شدند و بعد از 20 درصد افت امروز صف خرید را شاهد می‌شدیم.

خبری زاد از وضعیت بازار سهام در مهرماه گفت: اگر این وضعیت از نظر نوع فعالیت و تصمیمات همین باشد به بازار سهام در مهرماه امیدی ندارم. در این صورت بازار مهرماه یک بازار فرسایشی و رو به منفی در سهم های کوچک خواهد بود. بازار روی دور رشد قرار نمی‌گیرد. این بازار نیاز به محرک‌هایی دارد که این بازار را تکان دهد. محرک‌هایی که تقاضای واقعی ایجاد کند، در حال حاضر تقاضای غیرواقعی را شاهد هستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد