اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پرسش و پاسخ با امید فدوی درباره کلاهبرداری ترون و اتریوم

به دلیل فعالیت بعضی از طرح های کلاهبرداری مثل دابل وی، اکواسمارت، بانک ترون و بعضی پروژه های مشابه روی شبکه اتریوم و ترون شاهد این هستیم که بعضی از افراد معتقدند شبکه اتریوم و شبکه ترون کلاهبرداری هستند!

به دلیل فعالیت بعضی از طرح های کلاهبرداری مثل دابل وی، اکواسمارت، بانک ترون و بعضی پروژه های مشابه روی شبکه اتریوم و ترون شاهد این هستیم که بعضی از افراد معتقدند شبکه اتریوم و شبکه ترون کلاهبرداری هستند! به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای بررسی صحت چنین ادعایی گفتگویی داشته باشیم با آقای امید فدوی ، مدرس و مشاور در حوزه ارزهای دیجیتال و بیت کوین، مدیر و موسس آکادمی امید فدوی و ببنیم کهآیا اتریوم کلاهبرداری است یا می توان بر روی ارز دیجیتال ترون و اتریوم با اطمینان سرمایه گذاری داشت.

جریان کلاهبرداری ترون از کجا شروع شد؟ آیا ترون کلاهبرداری است؟

اکواسمارت و بنک آو ترون دو نوع طرح کلاهبرداری هستند که در زمینه ترون فعالیت می کنند. اکواسمارت با برچسب قرارداد هوشمند ترون شناخته می شود و از کاربران خود برای جذب سرمایه ارز دیجیتال ترون دریافت می کند. این دو پروژه کلاهبرداری افراد را از طریق روش های پانزی و هرمی جذب می کنند و به دلیل اینکه افراد آگاهی لازم را در زمینه ارزهای دیجیتال ندارند فرصت کلاهبرداری برای چنین پروژه هایی بیشتر شده است و در ماه های اخیر شاهد پروژه های کلاهبرداری بیشتری در این زمینه بوده ایم مثل دابل وی، دگ کوین، بنک او ترون، پای نتورک، اکواسمارت و ...

هرچند در زمینه هر نوع ارز دیجیتالی سایت هایی پیدا می شوند که اسکم هستند و کلاهبرداری می کنند و این موضوع چه در زمینه ارز دیجیتال بیتکوین که ارزی معروف و شناخته شده است چه در زمینه ترون یا اتریوم دیده می شود. بنابراین قبل از شروع سرمایه گذاری روی هر نوع ارز دیجیتالی باید از کلاهبردار بودن یا نبودن سایتی که می خواهید در آن فعالیت داشته باشید کاملا اطمینان داشت.

آیا اتریوم کلاهبرداری است ؟

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار و نسل دوم ارزهای کریپتوکارنسی جهان است که با هدف هوشمندسازی فرایندها و برنامه ها جهت اجرا برنامه های خودکار و در تاریخ 30 جولای سال 2015 توسط ویتالیک بوترین که جوانی 23 ساله روسی بود ارائه شد. اتریوم نیز مانند بیت کوین بر بستر بلاک چین عرضه شده و همانند بیت کوین دارای توزیع عمومی است و ماینرها در این شبکه نوعی ارز رمزنگاری شده به نام اتر را استخراج می کنند. در شبکه ارز دیجیتال اتریوم نیز ما شاهد فعالیت های کلاهبردارانه ای مثل دابل وی و قرارداد هوشمند اتریوم بوده ایم و به همین دلیل برخی افراد اعتقاد دارند که اتریوم کلاهبرداری است. در هر نوع ارز دیجیتالی ما همواره شاهد فعالیت های کلاهبردارانه با سو استفاده از نام شبکه هستیم. در اتریوم نیز گروه هایی مانند دابل وی و طرح های پانزی دیگر با سو استفاده از نام اتریوم فعالیت می کنند. شبکه اتریوم قابلیت قراردادهای هوشمند را برای کاربرانش فراهم ساخته و یک نوع نوآوری جدید و خلاقانه در دنیای کریپتوکارنسی ها و بلاکچین محسوب می شود. علاوه بر این اتریوم از بستری امن و امکانات مختلفی برخوردار است. در واقع قراردادهای هوشمند کدهایی هستند که در شبکه بلاک چین اجرا می شوند و کاربردهای مختلفی دارند اما در هیچ شبکه ای حتی شبکه اتریوم هیچ تضمینی وجود ندارد که کلاهبرداری رخ ندهد و کلاهبرداران از راه های مختلف برای کلاهبرداری و مقاصد خود استفاده نکنند.

قرارداد هوشمند اتریوم چیست ؟

قرارداد هوشمند اتریوم در واقع نوعی پروتکل مختص ارز اتریوم است که از آن برای تنظیم قراردادها و مشارکت ها استفاده می شود. این نوع قرارداد معاملات را به صورت تضمینی و بدون حضور شخص ثالث انجام می دهد و این معاملات قابل پیگیری و غیر قابل برگشت می باشند. در این نوع قرارداد تمام اطلاعات مربوط به معاملات و نحوه اجرای عملیات ها به صورت خودکار نشانه گذاری می شوند و مشخص می گردند. به عنوان مثال وقتی که شما میخواهید از یک عابربانک پول دریافت کنید ابتدا باید کارت خود را به دستگاه وارد کنید و بعد دستگاه کارت بانکی را پردازش می کند و عملیات لازم را انجام می دهد و پول را تحویل می دهد قرارداد هوشمند ارز دیجیتال اتریوم نیز همانند یک دستگاه عابربانک فعالیت می کند و بدون نیاز به یک واسطه عملیات لازم را انجام می دهد و در صورتی که مفاد قرارداد صحیح باشد عملیات را به صورت خودکار انجام می دهد. در شبکه اتریوم نیز فرایندها به کمک قرارداد هوشمند خودکار شده تا بدون نیاز به شخص ثالث به صورت خودکار انجام شود. گرچه شبکه بلاک چین برای ارزهای دیجیتال به صورت خودکار عمل می کند اما بازه عمل آن محدود است و توانایی پردازش محدودی دارد اما در بلاک چین اتریوم به دلیل استفاده از قرارداد هوشمند می توان از نرم افزارهای خودکار به راحتی استفاده کرد و نسبت به بلاک چین بیت کوین توسعه داده شده است. با این کار توسعه دهندگان اپلیکیشن های غیر متمرکز می توانند برنامه های کاربردی را در بستر اتریوم راه اندازی کنند و این کار باعث می شود با اشخاص ثالث نتوانند داده ها را تغییر دهند و امنیت شبکه بیشتر می شود. علاوه بر این برنامه ها هیچوقت متوقف نمی شوند و اشخاص ثالث نمی توانند جلوی فعالیت آنان را بگیرند یا در آن نفوذ کنند. کد قراردادهای هوشمند توسط برنامه نویسان نوشته می شود؛ بنابراین هر نوع خطایی در کد نویسی می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد و هکرها بتوانند در شبکه نفوذ کنند.

چطور میتوان تشخیص داد که یک سایت سرمایه گذاری در طرح پانزی شرکت دارد ؟

تشخیص دادن این موضوع اصلا کار سختی نیست. از جمله مهم ترین مشخصات این نوع گروه ها دادن وعده سودهای نجومی و تضمینی است و از کاربران می خواهند در قبال گروگذاری سرمایه خود سودهای نجومی دریافت کنند. یکی دیگر از مشخصات این گروه ها ناشناس بودن آنها و عدم شفاف سازی است. این روزها شمار گروه هایی که در طرح پانزی فعالیت دارند روز به روز بیشتر می شود و فرد سرمایه گذار باید قبل از هر نوع سرمایه گذاری از ماهیت گروهی که میخواهد در آن سرمایه گذاری کند و نوع فعالیت آنها اگاهی یابد.

چطور میتوان با وجود طرح های کلاهبرداری مختلف در شبکه اتریوم سرمایه گذاری پر سودی داشت؟

در حال حاضر با اینکه بازار ارز دیجیتال بازار پر سودی است و کاربران زیادی با هدف ثروتمند شدن و کسب سود بالا وارد این عرصه می شوند اما نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که طرح های کلاهبرداری متعددی چه در شبکه اتریوم و چه در شبکه های دیگر مثل ترون وجود دارد. بنابراین افرادی که می خواهند وارد بازار ارز دیجیتال شوند لازم است تا قبل از ورود به این بازار و سرمایه گذاری در آن ابتدا با نحوه ورود به بازار و انواع صرافی ها و ویژگی های آنها، شیوه سرمایه گذاری و تشخیص سایت های کلاهبرداری اطلاعات کامل را کسب کنند تا بتوانند معبرترین سایت ها را برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارز اتریوم و ترون تشخیص دهند. یکی از ساده ترین راه ها برای این کار شرکت در دوره جامع خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران است که متناسب با کاربران داخل ایران ارائه شده است . در این دوره خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روش های مختلف و نحوه درآمدزایی صحیح از این حوزه به طور کامل به کابران توضیح داده شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد