اونس طلا2298.81
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

صعود 39 هزار و 505 واحدی شاخص بورس/ پیش‌بینی نایب رییس اتاق بازرگانی از آینده بورس

شاخص کل بورس که به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقب گرد داشت امروز با بیش از ۳۹ هزار واحد رشد، به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشت.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران که بعد از جلسه شورای عالی بورس در روز پنجشنبه 20 شهریور صورت گرفت، همچنان ادامه دارد و امروز هم شاهد رشد قابل توجهی در شاخص کل بورس بودیم، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه به جهش 39 هزا رو 505 واحد به رقم یک میلیون و 704 هزار و 98 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل بورس بامعیار هم وزن 2102 واحد رشد کرده و به رقم 430 هزار و 202 واحد رسید.

ارزش بازار بورس ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، امروز به بیش از 6 میلیون و390 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 17.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 2.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 17 هزار و 816 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران ارزش معاملات امروز به بیش از 5 هزار و 418 میلیارد تومان رسید که مجموع ارزش معاملات امروز در بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 23 هزار و 234 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 2.37 درصد رشد کردند اما شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 49 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 2.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.7 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.8 درصد رشد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز اکثرا مثبت بودند و بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس از سوی نماد شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو و گسترش نفت وگاز پارسیان بوده است.

امروز نمادهای بانک ملت، ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک صادرات، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سایپا از نمادهای پربیننده بورس بودند.

در بازار نقدی فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل در پایان معاملات 469 واحد ارتقا یافت و به رقم 17 هزار و 920 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک میلیون و 170 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 729 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 418 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گهرزمین، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و ذوب‌آهن اصفهان، بیشترین اثر در رشد شاخص فرابورس را داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۶۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۲۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۴۱ هزار برگه سهم به ارزش ۵۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، هلیدنگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بانک دی (دی)،‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ‌اعتباری ملل (وملل)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، ویتانا (غویتا)،‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)،‌ توکاریل (توریل) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)،‌ توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)،‌ بیمه سامان (بساما)،‌ نفت پاسارگاد (شپاس)،‌ بیمه کوثر (کوثر)، سیمان ساوه (ساوه)،‌ توزیع داروپخش (دتوزیع)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)،‌ سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)،‌ شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و پخش هجرت (هجرت) سرمایه گذاری پویا (وپویا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار گذاردند.

پیش‌بینی نایب رییس اتاق بازرگانی از آینده بورس

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید آینده بازار سرمایه منوط به تصمیم‌هایی است که در این زمینه گرفته خواهد شد.

بازار بورس تهران در طول ماه‌های گذشته با رشدی قابل توجه به صدر بازارهای سودده در اقتصاد ایران رسیده و همین امر باعث شده تعداد زیادی از سهامداران جدید با دریافت کد بورسی، شانس خود را برای افزایش سرمایه‌هایشان امتحان کنند.

با وجود رکوردشکنی‌های پی در پی بورس در ماه های گذشته، در روزهای اخیر این بازار روندی سینوسی را پیش گرفته و پس از افت قابل توجه شاخص در هفته‌های قبل، از ابتدای هفته جاری به ثبات نسبی رسیده است. با این وجود برخی سهامداران همچنان نگران آینده بازار و سرنوشت پول‌هایشان هستند.

حسین سلاح ورزی – نایب رییس اتاق بازرگانی ایران – در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته: بورس بخش عمده‌ای از مسیر اصلاحی را طی کرده و با توقف تصمیمات ناصواب، در روزهای آتی نمادهای ارزنده با رشد و سهام غیر ارزنده با کاهش قیمت به مسیر خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: اگر مداخله و دستکاری در بازار نباشد، بورس ضمن رشد با ثبات، نقش علامت دهی به نظام اقتصادی را به خوبی ایفا خواهد کرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، همچنین به لزوم خصوصی سازی و توجه جدی به این مقوله در اقتصاد ایران نیز پرداخت و گفت: خصوصی سازی و آزادسازی اقتصاد نمادی از شایسته سالاری و توسعه گرایی و اتکای حاکمیت به قدرت و اراده ملت و ترویج مسئولیت پذیری و ارزش آفرینی در میان آحاد مردم است. چرا مجلس فراکسیونی برای تعقیب مطالبه اساسی خصوصی سازی و آزادسازی کامل اقتصاد کشور ندارد؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد