اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوراکی‌هایی که هر چقدر از آن‌ها بخورید چاق نمی‌شوید

در گزارش زیر با مواد غذایی آشنا خواهید شد که هر چقدر از آن‌ها بخورید چاق نمی‌شوید.

به گزارش سایت طلا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حتی اگر از آن دست آدم‌هایی باشید که حفظ تناسب اندام اهمیت بسیار زیادی برایشان دارد هم خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید هر قدر دلتان بخواهد از آن‌ها بخورید. این مواد غذایی فیبر زیادی دارند و در عین حال کم کالری هستند، به همین دلیل بدون اینکه شما را چاق کنند خوب سیرتان می‌کنند.

در ادامه با این مواد غذایی آشنا خواهیم شد.

پاپ کورن

اگر پاپ کورن را بدون کره و شکر (مثلاً با کمی نمک) درست کنید، می‌توانید با خیال راحت آن را بخورید. یک پیمانه از پاپکورنی که به این شکل درست شده باشد فقط ۳۱ کیلوکالری دارد.

کرفس

۹۵ درصد ساقه‌های کرفس از آب تشکیل شده است. این سبزی به لطف خاصیت ادرار آورش، به کاهش وزن اضافه و سم زدایی بدن کمک می‌کند.

بادمجان

یک پیمانه بادمجان کبابی یا پخته بدون روغن ۲۴ کیلوکالری دارد، پس بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از خوردن این سبزی خوشمزه لذت ببرید

پرتقال، گریپ فروت و نارنگی

اگر قصد کاهش وزن تان را داشته باشید مصرف بیشتر میوه‌ها به شما توصیه نمی‌شود، اما میوه‌های خانواده‌ی مرکبات در این مورد یک استثنا محسوب می‌شوند. این میوه‌ها سرشار از موادی همچون فیبر، فلاونوئید‌ها و ویتامین C هستند. به همین دلیل هم سیرتان می‌کنند، هم به گوارش، کبد و پوست تان کمک می‌کنند و هم به طور کلی سلامت بیشتری به شما می‌بخشند.

هندوانه و طالبی

هر قاچ از این میوه‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوکالری دارد پس هر قدر که دلتان بخواهد می‌توانید از آن‌ها بخورید. این میوه‌ها به دفع آب اضافه‌ی بدن کمک و کاملاً سیرتان می‌کنند.

کدو زوکینی

یک پیمانه کدو زوکینی حدود ۴۲ کیلوکالری دارد. این سبزی نسبت نمک به آب بدن را به تعادل می‌رساند، عملکرد روده‌ها را بهبود می‌بخشد و با استفاده از آن می‌توانید کالری نهایی وعده‌های غذایی اصلی خود را هم کم کنید.

خیار

خیار جزء اجتناب ناپذیر رژیم‌های غذایی لاغری است. این سبزی به مقابله با التهاب در بدن کمک می‌کند و بدون اینکه صدمه‌ای به سلامت تان بزند وزن تان را پایین می‌آورد.

لبو

لبو منبع مواد مغذی‌ای مثل منگنز است. این ماده غذایی به چربی سوزی کمک می‌کند، ماهیچه‌ها را به حرکت درمی آورد و قند خون را تنظیم می‌کند. یک پیمانه لبو فقط ۴۰ کیلوکالری دارد.

تخم مرغ

شما هر وقتی از روز که دلتان بخواهد، حتی شب‌ها می‌توانید تخم مرغ بخورید بدون اینکه نگران چاق شدن تان باشید. البته چه بهتر که تخم مرغ را به جای نیمرو، آبپز کنید.

آناناس

این میوه‌ی لذیذ برای کسانی که می‌خواهند خود را لاغر کنند، بهترین دوست محسوب می‌شود. بروملائین موجود در آناناس باعث از بین رفتن چربی‌های بدن می‌شود و به سوخت و ساز پروتئین‌ها کمک می‌کند.

سیب و آلو

هر عدد سیب فقط ۵۰ کیلوکالری دارد. این میوه هم سیرتان می‌کند و هم گوارش تان را تنظیم می‌کند. آلو هم سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که سلامت قلب و عروق را حفظ می‌کند.

کاهو

کاهو سرشار از فولیک اسید است و شما می‌توانید یک عالمه از آن را بخورید. هر برگ کاهو فقط ۳ کیلوکالری دارد.

میوه‌های توت مانند: توت فرنگی، زغال اخته و انگور فرنگی

انگور فرنگی و زغال اخته سرشار از ویتامین C هستند. انگور فرنگی خاصیت ادرارآوری هم دارد، به همین دلیل به دفع آب اضافه‌ی بدن کمک می‌کند. توت فرنگی بسیار مغذی است و هم به گوارش بدن کمک می‌کند، هم به دستگاه قلبی عروقی آن.

کلم، کلم بروکلی و گل کلم

این سبزیجات به شما در مقابله با افزایش وزن کمک می‌کنند. یک پیمانه کلم خرد شده فقط ۷ کیلوکالری دارد. البته در خوردن کلم و گل کلم زیاده روی هم نباید بکنید، چون مواد مغذی آن‌ها با یُد بدن سر سازگاری ندارند، اما می‌توانید چند بار در هفته خود را از مزایای این سبزیجات مقوی برخوردار کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد