اونس طلا2394.45
مظنه16,141,000
18 گرم3,726,100
ارزش سکه36,365,673
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,900,000
ربع15,900,000

بانک مرکزی از سه هفته قبل عرضه دلار به بازار را متوقف کرده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بزرگترین اشتباه دولت این است که از سه هفته قبل عرضه دلار (ارز) در بازار متوقف شده است.

به گزارش سایت طلا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در مورد بورس ارز و تکلیف قانون برنامه پنجم برای نرخ شناور مدیریت شده ارز گفت: بورس ارز بهترین راه برای اجرای قانون برنامه پنجم در زمینه نرخ ارز یعنی شناور مدیریت شده است.

وی افزود: مجلس دنبال تک نرخی شدن ارز بر اساس نرخ شناور مدیریت شده است و اگر دولت در سال گذشته توسط بانک مرکزی بورس ارز را راه‌اندازی کرده بود، شاهد شوک ارزی در بازار نبودیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: وقتی شوک ارزی در بازار اتفاق می‌افتد، باید دولت نرخ ارز را به صورت شناور مدیریت کند، وگرنه شکاف بین نرخ مرجع ارز و نرخ آزاد افزایش یافته و راه برگشت این است که بورس ارز راه اندازی شود و نرخ ارز به صورت شفاف و واقعی در آن تعیین شود.

مصباحی مقدم افزود: مصوبه کارگروه مشترک دولت و مجلس در مورد نرخ ارز باید اجرا شود، اما هنوز زمان آن مشخص نشده است،همه چیز بستگی به تصمیم دولت دارد و بهتر است هر چه سریعتر بورس ارز تشکیل شود تا نرخ‌ها متعادل می‌شود.

این نماینده مجلس در مورد اختلاف نرخ مرجع و آزاد ارز و رانت خواری ناشی از آن، تأکید کرد: در حال حاضر رانت‌خواری درباره اختلاف نرخ مرجع و آزاد ارز وجود دارد، چون ارز مرجع فقط برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص می‌یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: متأسفانه دولت بزرگترین اشتباه تاریخی انجام داده که برای پاسخ به تقاضاهای بازار ارز تزریق نمی‌کند و از سه هفته پیش عرضه دلار توسط بانک مرکزی متوقف شده است.

مصباحی مقدم افزود: توقف عرضه دلار توسط بانک مرکزی باعث افزایش قیمت شدید در بازار شده و اگر عرضه دلار بر اساس تقاضا بود، با افزایش شدید قیمت مواجه نمی‌شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد