اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس همچنان منفی

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری خود در هفته جاری، ۱۳ هزار واحد کاهش یافت. ایندرحالی است که این شاخص در ساعات میانی تا مرز یک میلیون و ۵۴۶ واحد نیز کاهش یافته بود اما در ساعات پایانی به مرز یک میلیون و ۵۵۶ واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران که در هفته‌های پیش روند رو به رشد و رکوردشکنی داشت از ابتدای ماه رو به سقوط آورده و اصطلاحا بازار در جهت اصلاح برآمده، اما ریزش‌های شاخص بورس همچنان ادامه دارد و معلوم نیست تا چه حد ادامه یابد.

گرچه در این موقعیت هم برخی از سهام ارزنده در بازار وجود دارد که حرفه‌ای‌ها و حقوقی‌ها در سه عدد جمع‌آوری سهام ارزنده از بازار برآمدند.

امروز چهارشنبه آخرین روز معاملاتی هفته گرچه عرضه اولیه سهام شرکت توسعه و عمران امید انجام شد، اما باز هم این عرضه اولیه مانع ریزش بازار نشد و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز 13 هزار و 684 واحد کاهش یافته و به رقم یک میلیون و 556 هزار و 325 واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن 5 هزار و 270 واحد کاهش یافته و به رقم 426 هزار و 980 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس به 5 میلیون و 825 هزار میلیارد تومان رسید که در پی این ریزش‌های پی در پی شاخص بورس ارزش بازار حدود یک و نیم میلیون میلیارد تومان کاهش یافت.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 8.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و 785 هزار معامله و به ارزش 10 هزار و 649 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نشانه‌های خفیف از بازگشت بازار به روند صعودی

نماد‌های گروه محصولات شیمیایی در ابتدای معاملات امروز شرایط ویژه‌ای دارند. با وجود بازار منفی و صف‌های فروش سنگین، گروه محصولات شیمیایی به رنگ سبز درآمدهاند و نماد‌هایی مثل آریا، زاگرس، نوری، شیراز، شفن، شغدیر، پارس، جم، شپدیس و ... با افزایش قیمت و حتی صف خرید روبرو هستند. همچنین نماد‌های مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز تا حدودی سبزرنگ هستند.

جمع آوری صف‌های فروش فلزات، شیمیایی‌ها و ETF‌ها

پیش از آغاز معاملات امروز و در دوره پیش‌گشایش، نماد‌های فلزات بیشترین صف فروش را داشتند. در صدر آن‌ها فملی با صف فروش ۵۱۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد. بعد از آن خبهمن با ۴۹۰ میلیارد تومان، دی با ۴۷۰ میلیارد تومان، وملی با ۴۳۰ میلیارد تومان و خگستر با ۴۱۰ میلیارد تومان و فولاد با ۳۳۰ میلیارد تومان بیشترین صف‌های فروش دوره پیشگشایش را تشکیل می‌دادند. با آغاز معاملات فلزات اساسی دچار تحول شدند و بعد از حدود ۳۰ دقیقه، صف فروش آن‌ها جمع شد و به محدوده مثبت رسیدند. مشابه همین اتفاق برای محصولات شیمیایی هم افتاده و این دو مورد را می‌توان به عنوان نشانه‌های خفیف برای بازگشت بازار شناسایی کرد.

در بین نماد‌های محصولات شیمیایی چند مورد صف خرید سنگین به چشم می‌خورد. طولانی‌ترین صف‌های خرید در ابتدای معاملات امروز اغلب در اختیار نماد‌های عرضه اولیه مثل بپیوند، ولپارس، شاروم، رافزا و گدنا است، اما در بین آن‌ها نماد‌هایی مثل آریا، زاگرس، کاوه و کدما به چشم می‌خورند.

آغاز ثبت سفارش عرضه اولیه ثامید

ناظر بازار در پیغام خود اعلام کرده زمان ثبت سفارش برای عرضه اولیه ثامید امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه از ساعت هشت صبح تا ۱۱ ظهر خواهد بود. در این عرضه اولیه هر نفر می‌تواند تا سقف ۱۲۰۰ سهم به قیمت حداکثر ۱۷۵ تومان سفارش ثبت کند و نقدینگی مورد نیاز برای آن حداکثر ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود، اما احتمالا کمتر از این تعداد به هر نفر تخصیص پیدا کند. با فرض مشارکت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفری، به هر نفر نهایتا ۸۴۷ سهم ثامید با ارزش ۱۴۸ هزار تومان خواهد رسید.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۷۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۴۸۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و۶۸۱ هزار برگه سهم به ارزش ۳۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه دی (ودی)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه تجارت نو (بنو)، سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان) و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، صنایع بهداشتی ساینا (ساینا)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، فولاد هرمز جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، ویتانا (غویتا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد