اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوردن سیر تازه را هیچ وقت از دست ندهید تا می توانید سیر بخورید

سیر یکی از چاشنی های محبوب در غذا است که ویژگی غیر قابل مقاومت در مورد عطر سیر بو داده است. با این ویژگی و طعم منحصر بفردی که دارد مدت ها است به عنوان تقویت کننده عطر و طعم در کاری، پوره سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، ماکارونی و آماده سازی گوشت مورد استفاده قرار می گیرد. اما شما می دانیید سیر علاوه بر چاشنی بدون چه خواص فوق العاده ای دارد؟

خوردن سیر تازه را هیچ وقت از دست ندهید تا می توانید سیر بخورید


سیر یکی از چاشنی های محبوب در غذا است که ویژگی غیر قابل مقاومت در مورد سیر، عطر آن است. با این ویژگی و طعم منحصر بفردی که دارد مدت ها است به عنوان تقویت کننده عطر و طعم در کاری، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، ماکارونی و آماده سازی گوشت مورد استفاده قرار می گیرد. اما شما می دانیید سیر علاوه بر چاشنی بودن چه خواص فوق العاده ای دارد؟

در حالی که سیر یک ماده مشترک در هر آشپزخانه است اما برخی از بیماری های شایع را درمان می کند. در دوران باستان نیز، به دلیل خواص بی شماری که دارا بوده است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اجداد ما از آن به عنوان یک سرکوبگر بیماری و در اروپای قرون وسطا در برابر طاعون از آن استفاده کرده اند و مصریان حتی آن را به همراه مردگانشان دفن می کردند!

سیر امروزه هنوز هم در بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از فواید سیر به علت وجود گوگرد و آلیسین موجود در سیر تازه، خرد شده یا جویده شده است، که به دلیل وجود این مواد خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

برخی ادعاهای شگفت آور عنوان می کنند که ممکن است به جلوگیری از برخی از انواع سرطان نیز کمک کند. فواید سلامتی سیر فراوان است. سیر بخشی از خانواده پیاز است و "پیاز" این گیاه معمولاً از 10-20 بخش کوچکتر به نام شاخه تشکیل شده است. هر شاخه کوچک یک منبع عطر و طعم و همچنین خواص دارویی است.

بهتر است با فواید سیر بیشتر آشنا شوید:

تصفیه خون

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

پیشگیری از بیماری های قلبی

خاصیت ضد باکتریایی و ضد انگلی

پیشگیری از سرطان

اسپیلت ها

مراقب باشید بیماران مبتلا به آسم نباید سیر مصرف کنند زیرا ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

قبل از جراحی و اقدامات پزشکی از خوردن سیر خودداری کنید.

بیش از 2 تا 3 شاخه سیر را در روز و بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد