اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 بوی عجیبی که نشان می دهند شما بیمار هستید

بسیار پیش آمده است که با بوی بدن دهان و یا با بوی بد بدنتان مواجه شده باشید این مسئله امری طبیعی است اما اگر دقت کرده باشید این بوها بیشتر از حد معمول خودشان هستند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن این بوها نشان از بیمار شدن شما باشد؟

7 بوی عجیبی که نشان می دهند شما بیمار هستید


بسیار پیش آمده است که با بوی بدن دهان و یا با بوی بد بدنتان مواجه شده باشید این مسئله امری طبیعی است اما اگر دقت کرده باشید این بوها بیشتر از حد معمول خودشان هستند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن این بوها نشان از بیمار شدن شما باشد؟

داشتن بوی بد دهان و بدن امری طبیعی است که هر روز و به علت سبک زندگی برای همه افراد پیش می آید اما گاهی با یک نظافت و رعایت بهداشت دندان ها نیز این بوها از بین نمی روند.

بهتر است اگر بوی تند تری را نسبت به همیشه خودتان و یاعجیب تر از همیشه حس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. برای مثال دیابت می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان و یا بوی بد بدن شود.

برای نمونه با برخی از این بوها آشنا شوید تا در صورت برخورد با آن ها بتوانید سریع ترین اقدام پزشکی را انجام دهید:

بوی شیرین در تنفس: در هنگام صبح اگر متوجه بوی شیرین و یا بوی میوه از دهان خود شدید این احتمال وجود دارد که شما مبتلا به نوعی دیابت کشنده که به دیابت کنترل نشده است باشید که به آن دیابت کتواسیدوز می گویند.

بوی بد مشکلات پوستی: بوی بدن پس انجام فعالیت های سنگین و ورزشی کاملا امری طبیعی است اما هنگامی که پوست شما در شرایط عادی دارای بوی تندی است و بویی مانند بوی گوشت پوسیده دارد این مسئله ممکن است به علت مشکلات پوستی باشد مانند عفونت های استافی و قارچ های پوستی. در نتیجه اگر این بو ها با التهاب و تورم و قرمزی پوست شما همراه بودند آن ها را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

بوی تنفس ناخوشایند: برخی از بوی نامطبوعی که در تنفس شما وجود دارد می تواند مربوط به سیستم داخلی بدن شما باشد. وقتی این اتفاق بیفتد، ممکن است در بعضی موارد یک مشکل جدی مانند بیماری در کبد شما و یا مشکل کلیوی باشد.

بوی عرق شیرین همراه با بوی بدن: افرادی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند بیش از حد معمول عرق می کنند اما به علت وجود رطوبت موجود بر روی بدن با آن ترکیب شده و بوی بدن شما را با یک بوی شیرین همراه می کند.

بوی بد دهان بعد از سرماخوردگی: بوی بدی که پس از سرماخوردگی از دهان تان حس می کنید می تواند نشان از عفونتی باشد که هنوز در بدن شما مانده است.

بوی بد پس از مسواک زدن: همان طور که می دانید پس از مسواک زدن باید بوی دهان شما بهبود پیدا کند اما اگر پس از مسواک زدن همچنان تنفس شما دارای بوی نامطبوعی باشد ممکن است که شما در گوارش خود با مشکلی رو به رو باشید اولین دلیل ان کمبود اسید معده است که در این حالت غذا به درست هضم نشده و در روده نیز مشکل اییجاد می کند در نتیجه بوی ناخوشایندی را تولید می کند.

بوی تعریق به علت استرس: هرکسی می تواند در یک موقعیت استرس زا دچار تعریق شود اما افرادی که به ترس اجتماعی مبتلا هستند در این مواقع با تعریق زیاد که با بوی ناخوشایندی نیز همراه است دچار می شوند. این نوع عرق در هنگام استرس از غدد متفاوتی در نسبت با مواقع عادی ترشح می شوند. برای حل این مشکل بهتر است با یک رواندرمانگر صحبت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد