اونس طلا2302.52
مظنه14,531,000
18 گرم3,354,400
ارزش سکه32,738,343
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000

شاخص بورس امروز هم کاهشی شد/ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟

بازار سرمایه نخستین روز معاملاتی هفته جاری را با چراغ قرمز آغاز کرد و شاخص کل بازار سرمایه بیش از ۷۲ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۷۲ هزار و ۴۵۳ واحد کاهش، به رقم یک میلیون و ۹۰۲هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۱ هزار و ۱۱۶ واحد کاهش یافت و رقم ۵۰۰ هزار و ۸۹۳ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۹۳۱ هزار معامله انجام دادند که ۹۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذشاتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و بانک پارسیان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۵۷۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۰۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۷ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه دی (ودی)، ویتانا (غویتا)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سرمایه گذاری پویا (وپویا)، بیمه سامان (بساما)، افرانت (افرا)، توسعه برق گیلان (بگیلان)، توکاریل (توریل) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

چرا شاخص بورس منفی شد و ریزش بازار تا کی ادامه دارد؟

پس از گذشت هفته پر فراز و نشیب بورس در حالی که پیش‌بینی‌ها مثبت بودن بازار امروز را نشان می‌داد اما شاخص بورس تا حدود دو ساعت اول کار خود، حدود ۶۰ هزار واحد ریزش داشت.سیر نزولی بازار سهام تا کی ادامه دارد؟

مهدی رضایتی، کارشناش بازار سرمایه در گفتگو با تجار‌ت‌نیوز درباره علت ریزش شاخص بورس در روز شنبه گفت: مجموعه عوامل زیادی باعث تاثیرگذاری بر بازار امروز شده‌اند، اما آخرین عامل اتفاقات شورای امنیت بود که به نوعی چشم‌انداز تورم و رشد دلار را مخدوش کرده است.

وی افزود: از طرفی از اوراق سلف نفتی انتظار می‌رود که نرخ سود را افزایش دهد تا بتواند نقدینگی بیشتری جذب کند که این خودش ضربه‌ای به بازار محسوب می‌شود، غیر از این‌ها ما شاهد خروج پول در نهاد‌های عمدتا دولتی مانند پتروشیمی و خودرویی بودیم. در سوی دیگر فروش سهام عدالت و آزادسازی مرحله دوم آن چشم‌انداز خروج پول دیگری را نشان می‌دهد که مبلغش هم کم نیست و هیچ سیاست گذاری نظارتی از سوی دولت و نهاد‌های دولتی روی آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر ضعف نقدینگی به شدت قابل مشاهده است و دیگر پول کافی که محرک اصلی بازار است در چرخه نیست و در برخی نماد‌ها حبس شده است. اکثر عوامل به ضرر بازار است و حمایتی هم فعلا صورت نگرفته و شاید خیلی منطقی نباشد که به این زودی دولت از بازار حمایت کند.

ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال که ریزش بورس تا چه زمانی محتمل است؟ گفت: پیش‌بینی خاصی نمی‌توان از روند بازار داشت، اما معاملات امروز نشانی از بازگشت بازار ندارد.

وی افزود: تا زمانی که بازار از سوی دولت حمایت نشود احتمالا این سیر نزولی ادامه‌دار خواهد بود. دولت می‌تواند با کاهش نرخ سود، افزایش منابع صندوق توسعه و بالا بردن سقف صندوق‌ها و هر ابزار کنترلی دیگری می‌تواند از بازار حمایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متغیر‌های بنیادی به نفع بازار نیست، نرخ سود بانکی صعودی است و چشم‌انداز دلار نزولی است که ترکیب این متغیر‌ها به نفع بازار سهام نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد