اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا/سر گیجه قیمتها در بازار خودرو

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت امروز حاکی از کاهش قیمت برخی خودروها و ثبات در بهای شماری دیگر از آنهاست، البته نرخ برخی از خودروها نیز رشد داشته که با توجه به روند نزولی بهای دلار، آنها نیز به زودی ناچار به کاهش قیمت خواهند شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایرنا، با وجود کاهش قیمت شماری از خودروها، نرخ برخی دیگر از خودروها رشد ۵۰۰ هزار تومانی تا هشت میلیون تومانی را تجربه کرده است.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو، سه خودرو کاهش قیمت را تجربه کردند، به طوری که قیمت سمند ال.ایکس در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته با یک میلیون تومان افت مواجه شد و از ۱۴۵ میلیون به ۱۴۴ میلیون تومان رسید.

همچنین هایما اس۷ مونتاژی ایران خودرو با افت سه میلیون تومانی در ۵۵۷ میلیون تومان تثبیت شد و قیمت هر دستگاه رانا با کاهش دو میلیون تومانی به ۱۶۲ میلیون تومان رسید.

برپایه این گزارش، امروز هر دستگاه سمند سورن بدون تغییر قیمت نسبت به چهارشنبه گذشته به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی.ال. ایکس با افزایش یک میلیون تومانی به ۱۴۳ میلیون تومان، پژو پارس با موتور TU5 بدون تغییر به ۲۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بدون تغییر به ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با رشد چهار میلیون تومانی به ۲۰۴ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ وی هشت با رشد یک میلیون تومانی به ۱۹۵ میلیون تومان رسید.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۷ دستی بدون تغییر قیمت به ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با رشد هشت میلیون تومانی به ۳۱۸ میلیون تومان، دنا معمولی با افزایش ۶ میلیون تومانی به ۲۱۸ میلیون تومان و هر دستگاه دنا پلاس بدون تغییر قیمت به ۲۶۲ میلیون تومان رسید.

امروز و در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۱۱ در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به ۹۳.۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ بدون تغییر به ۸۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۸۱.۵ میلیون تومان، تیبا صندوق دار بدون تغییر به ۹۶ میلیون تومان، تیبا ۲ با رشد ۱.۵ میلیون تومانی ۱۰۹ میلیون تومان و ساینا بدون تغییر ۱۰۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

این در حالی است که بازار خودرو در رکود کامل به سر برده و در عمل خرید و فروشی انجام نمی شود.

پیش از این، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته بخصوص منطقی سازی قیمت کارخانه‌ای خودروها و افزایش عرضه و کنترل نرخ ارز، بازار خودرو به تعادل نزدیک می‌شود.

"حسین مدرس خیابانی" با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی نیز متاثر از نرخ ارز شده است، تاکید کرد: اگر با تلاش های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای متعادل کردن بازار، عرضه خودرو را افزایش داده ایم، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد تحویل خودرو به مشتریان افزایش یافته، همچنین تعداد خودروهای ناقص خودروسازان ۷۱ درصد کاهش یافته و میزان تعهدات معوق در اکثر خودروها صفر شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالاها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد