اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کلیات لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه‌های پذیرفته شده در بورس تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم با حضور وزیر اقتصاد در این کمیسیون تصویب شد.

«مهدی طغیانی»‌ در تشریح دستور کار امروز کمیسیون اقتصادی، افزود: بحث اصلی دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی کلیات و جزییات لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم بود که این موضوع با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بررسی و کلیات آن تصویب شد.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی در زمینه جزییات این لایحه به نتیجه نرسیدند، اضافه کرد: مقرر شد کمیته بورس برروی یک سری موارد جدی تر بحث کند و کار کارشناسی انجام دهد و سپس در دستور کار روز سه شنبه، اعضای کمیسیون روی جزییات به اجماع برسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با ذکر نمونه‌ای از موارد مبهم در لایحه گفت: وقتی شرکت‌هایی مانند بنیادها، موسسات و نهادهای غیردولتی که بخشی از مالکیت‌شان به دولت تعلق دارد یا کنترل آن دست دولت است را به حضور در بورس موظف می‌کنیم، آیا نباید از مجموعه بالادست این مجموعه ها کسب تکلیف شود؟ برخی بنیادها تحت نظر رهبری هستند و باید از آنجا تعیین تکلیف شوند. بدون مجوز نمی‌توان این نهادها را وارد بورس کرد. باید دید این کار جنبه قانونی دارد یا اینکه به اندازه کافی مشوق است یا نه.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس موافق وزیر پیشنهادی صمت هستند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، بررسی برنامه‌های «حسین مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صمت را یکی دیگر از برنامه‌های دستور کار امروز این کمیسیون عنوان و تصریح کرد: مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت بازرگانی داخلی و خارجی و همچنین برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد.

طغیانی با بیان تاکید وزیر پیشنهادی بر تولیدات داخلی و داخلی کردن مجموعه ها، گفت: قرار شد با وجود نبود پول حاصل از فروش نفت، بر تولید داخلی تکیه شود.

وی افزود : اعضای کمیسیون اقتصادی در جلسه امروز بر بحث خصوصی سازی خودروسازها هم تاکید داشتند.

این نماینده مجلس درباره میزان اقبال نمایندگان از وزیر پیشنهادی صمت گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و بدون وزیر ماندن این مجموعه، مجلس این آمادگی را دارد که به او رای اعتماد بدهد. به نظرم مدرس خیابانی رای خوبی می‌گیرد و جوان بودنش امتیازی برای او محسوب می‌شود. بیشتر اعضای کمیسیون اقتصادی موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد