اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قدرتمند شاخص بورس به کانال 2 میلیون واحدی

شاخص بورس که روز یکشنبه هفته جاری وارد کانال دو میلیون واحد شده بود، روندی نزولی به خود گرفت و در روزهای دوشنبه و سه شنبه به کانال یک میلیون واحد بازگشت. بازگشتی که ادامه دار نبود و معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص باز هم به رقم دو میلیون واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم با وجود عرضه اولیه 15درصد از سهام شرکت تأمین سرمایه امین رو به رشد بوده و شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 39 هزار و 142 واحد به رقم 2 میلیون و 34 هزار 186 واحد رسید.

امروز شاخص کل با معیار هم وزن 4 هزار و 242 واحد رشد کرده و به رقم 531 هزار و 860 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس تهران امروز به بیش از 7 میلیون و 611 هزار میلیارد تومان رسید که اگر ارزش شرکت‌های فرابورسی را هم در نظر بگیریم که به بیش از یک میلیون و 372 هزار واحد رسیده، یعنی ارزش شرکت‌های بورسی و فرابورسی به حدود 9 میلیون میلیارد تومان رسیده است.

امروز معامله‌گران در بورس تهران در شرایطی که عرضه اولیه نیز وجود داشت بیش از 8.8 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی و در قالب 2 میلیون نوبت معامله و ارزش 19 هزار و 119 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز اکثر نمادهای مهم بورس در تقویت رشد شاخص کل مؤثر بوده‌اند که از جمله می‌توان به نماد شستا، پتروشیمی خلیج فارس،‌ملی مس، هلدینگ نفت و گاز، پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری غدیر، کشتیرانی جمهوری اسلامی و هلدینگ نفت و گاز پارسیان اشاره کرد.

امروز عمده شاخص های بورسی رو به رشد بوده به طوری که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 1.9 درصد رشد کردند و نیز شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 8 دهم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.78 درصد و شاخص بازار اول بورس 1.72درصد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود 2.3 درصد رشد کرد.

نمادهای پربیننده در بورس امروز شامل ملی مس، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر، گلوکوزان و گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان بوده‌اند.

شاخص کل فرابورس نیز ۲۶ واحد رشد و رقم ۲۱ هزار و ۱۰۴ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۷۶۹ هزار معامله انجام دادند که ۶۸ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه گذاری صبا تامین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین های اداری ایران؛ گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، س. توسعه و عمران استان کرمان و گروه کارخنجات صنعتی تبرک نمادهای پربیننده فرابورس بودند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد