اونس طلا2394.45
مظنه16,097,000
18 گرم3,716,000
ارزش سکه36,266,541
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

دارو هایی که برای خوردنشان لازم است بسیار مراقب باشید

دارو ها یکی از چیز هایی هستند که سلامت همه ما به آن ها وابسته است و به بدن کمک می کنند تا با میکروب ها جنگیده و با بیماری های مختلف و التهاب مقابله کند.

دارو هایی که برای خوردنشان لازم است بسیار مراقب باشید


دارو ها یکی از چیز هایی هستند که سلامت همه ما به آن ها وابسته است و به بدن کمک می کنند تا با میکروب ها جنگیده و با بیماری های مختلف و التهاب مقابله کند.

در کنار این اهمیت بسیار زیاد برخی از دارو ها نیز وجود دارند که در کنار مزایای خود خطراتی را نیز در بر دارند که لازم است صرفا در مواقع ضروری و زیر نظر پزشک مصرف شوند.

فروش این دارو ها عموما بدون نسخه و به افراد زیر سن قانونی ممنوع می باشد و در صورت این اتفاق داروخانه خاطی می تواند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

این دارو ها عموما از دسته های خواب آور ها، دارو های اعصاب و روان و مسکن های استروئیدی می باشند که می توانند تغییرات عمیقی را در ذهن و جسم انسان ایجاد کنند.

1. دارو های خواب آور از جمله دیازپام، آلپروزولام و لورازپام. این دارو ها می توانند باعث اعتیاد و بهم ریختگی ساعت خواب بدن شده و سلامت انسان را به خطر بیندازند. مصرف طولانی مدت و بیش از اندازه آن ها به هیچ عنوان توصیه نشده و صرفا در مواردی خاص و در صورت تجویز پزشک لازم است مصرف شود.

2. دارو های اعصاب و روان مانند سرترالین، لیتیوم کربونات و فلوفنازین. این دارو ها دارو های تخصصی اعصاب و راون و روان پزشکی هستند که از آن ها برای درمان اختلالات مختلف از جمله افسردگی، دو قطبی و اسکیزفرنی استفاده می شود. مصرف خودسرانه و اشتباه این دارو ها می تواند باعث ایجاد عوارض بسیار زیادی از سرخوشی گرفته تا کابوس های وحشتناک شبانه و تاثیرات جسمی مانند نارسایی کلیه شود.

دارو های گفته شده در بالا لزوما تفاوتی با دارو های حوزه های دیگر پزشکی و یا آنتی بیوتیک ها ندارند و صرفا موارد استفاده آن ها متفاوت است. از این رو این دارو ها خطرناک تر از بقیه دارو ها نیستند بلکه تمایل مردم به مصرف خودسرانه یا سوءاستفاده از این دارو ها باعث خطرناک شدن آن ها می شود.

3. مسکن های استروئیدی یا همان کورتون ها. این دسته از مسکن ها با مسکن های رایجی که هر روزه مصرف می شوند متفاوت می باشند. این مسکن ها بسیار قوی تر عمل کرده و در را به شکل کاملا مؤثری از بین می برند. به طور عمده تجویز آن ها در میگرن های شدید، افراد در حال شیمی درمانی و... تجویز می شود. دگزامتازون یکی از انواع کورتون ها می باشد.

این نوع از مسکن ها می توانند عوارض جانبی بسیار زیادی تولید کنند که باعث می شود تا شرایط کاملا ضروری پیش نیامده از آن ها استفاده نشود. از جمله عوارض جانبی آن ها عوارض گوارشی، پوکی استخوان، آکنه، آب مروارید، چاقی کاذب، افزایش فشارخون و افسردگی می باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد