اونس طلا2378.63
مظنه16,516,000
18 گرم3,812,700
ارزش سکه37,210,548
قدیم (بهار)41,300,000
جدید (امامی)44,450,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

روغن گیاهی فوق‌العاده برای تسکین و بهبود سینوزیت

سینوزیت نوعی بیماری است که در اثر التهاب سینوس های پارانازال ایجاد می شود. اگرچه به طور طبیعی و بدون دارو بهتر می شود اما برخی از روغنهای گیاهی می توانند به کنترل آن کمک کنند.

به گزارش سایت طلا، عفونت سینوس یا سینوزیت می تواند در نتیجه حمله ویروسی یا باکتریایی ایجاد شود. در حقیقت ، بسیاری از موارد از همان ویروس ایجاد می شود که باعث سرماخوردگی می شود. آیا می دانید چگونه با سینوزیت بطور طبیعی مبارزه کنید؟ فواید روغنهای اساسی را بشناسید.

سینوزیت زمانی اتفاق می افتد که سینوس های پارانازال تحریک یا ملتهب می شوند به همین دلیل موجب ایجاد علائم ناراحت کننده ای مانند احتقان بینی ، کاهش حس بویایی و سردرد می شود، گاهش این علائم سبک و قابل تحمل هستند اما گاهی اوقات ممکن است به یک مشکل مزمن تبدیل شوند.

خوشبختانه برخی از داروهای طبیعی وجود دارند که به بهبود و تسکین دردها کمک می کنند . استفاده موضعی از این روغن ها می تواند به آرام کردن بسیاری از علائم شما کمک کند. در این مقاله ، ما گزینه های مختلفی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت

روغنهای اساسی مبارزانی طبیعی در برابر سینوزیت هستند. اگرچه در موارد مزمن باید با پزشک مشورت کنید ، اما با استفاده از این مواد می توانید موارد حاد یا سبک را کاهش دهید. چرا آنها اینقدر مؤثر هستند؟

ترکیبات فرَار روغنهای اساسی به دلیل آرامش بخش در جلسات آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت خاص ، استنشاق این مواد می تواند احتقان شما را به حداقل برساند و علائم شما مانند سردرد را آرام کند. بگذارید چند گزینه را بررسی کنیم.
1-روغن درخت چای
از روغن درخت چای برای مقابله با سینوزیت می توان استفاده کرد. استفاده به شکل بخور با روغنهای اساسی مختلف می تواند به آرامش علائم سینوزیت شما کمک کند.

خاصیت ضد عفونی کننده ، ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن درخت چای آن را به ابزاری عالی برای مقابله با سینوزیت تبدیل می کند. این در شرایطی است که التهاب سینوس های پارانازال و رشد باکتریها دلایل بروز این مشکل است.

نحوه استفاده از آن:
برای شروع ، حدود 20 قطره روغن درخت چای را در ظرف آب جوش اضافه کنید، سپس روی ظرف را پوشانده و بخار را استنشاق کنید، این کار را حدود 5 دقیقه انجام دهید ، تا زمانی که احساس تسکین کنید.

2-روغن اکالیپتوس
روغن اکالیپتوس برای درمان بسیاری از مشکلات تنفسی استفاده می شود. این روغن به لطف محتوای سینول می تواند به درمان سینوزیت کمک کند. حتی توسط انجمن ملی آروماتراپی هالیستی (NAHA) توصیه می کند که با استفاده از این روغن هوا را تصفیه کنید و باکتری ها و میکروب های دیگر را از بین ببرید.

نحوه استفاده از آن:
درست مانند روغن قبلی ، حدود 20 قطره روغن اکالیپتوس را در ظرف آب جوش اضافه کنید و بخار را استنشاق کنید. در صورت تمایل می توانید از بخارها برای تمیز کردن اتاق و مناطق دیگر استفاده کنید. همچنین گزینه دیگر ترکیب آن با روغن زیتون یا روغن نارگیل برای ماساژ قفسه سینه است.

3.روغن آرگانو
این روغن ضروری برای بیماری های مختلف دستگاه تنفسی استفاده می شود. با توجه به داروهای ضد میکروبی و ضد قارچ موجود در این روغن ، روغن پونه کوهی می تواند با سینوزیت و سایر عفونت های تنفسی مبارزه کند. با این حال ، شواهدی که اثربخشی آن را در این موارد پشتیبانی می کند ، فقط حکایتی است.

نحوه استفاده از آن:
برای استنشاق بخار با آب جوشانده یا بعد از ترکیب با روغن نارگیل آن را به صورت موضعی روی قفسه سینه بمالید
تا زمانی که احساس نکنید علائم شما کاهش می یابد ، استفاده را تکرار کنید.

4-روغن اسطوخودوس
یکی از بهترین روغنهای ضروری برای جلسات آروماتراپی روغن اسطوخودوس است. به دلیل بوی خوش ، بسیار آرامش بخش است. به همین دلیل می توان از آن به عنوان متحد برای درمان احتقان ، سردرد و سایر علائم مرتبط با سینوزیت استفاده کرد.

نحوه استفاده از آن:
می توانید روغن اسطوخودوس را از طریق روش استنشاق بخار که قبلاً ذکر شد استنشاق کنید
همچنین می توانید از آن در دیفیوزر استفاده کرده یا آن را با روغنهای دیگر رقیق کنید تا بصورت موضعی اعمال شود

5-روغن شمعدانی
شما می توانید علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را با این روغن اساسی کنترل کنید .روغن شمعدانی حاوی موادی است که به مبارزه با عفونت های تنفسی کمک می کند. به همین دلیل علاوه بر اینکه برای برونشیت و سرفه استفاده می شود ، برای مبارزه با سینوزیت نیز مفید است. طبق یک مطالعه ، چند قطره روغن شمعدانی می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.

نحوه استفاده از آن:
از روغن شمعدانی در دیفیوزر یا رقیق شده در حمام خود استفاده کنید.

6-روغن آویشن
استفاده از روغن آویشن به صورت موضعی می تواند به مبارزه با سینوزیت و سایر عفونت های دستگاه تنفسی کمک کند. به دلیل اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی ، از رشد باکتریها جلوگیری کرده و التهاب سینوس های پارانازال شما را آرام می کند.

نحوه استفاده از آن:
ابتدا آن را با روغن حامل ، روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید، سپس آن را در مناطقی مانند قفسه سینه خود ماساژ دهید
همچنین می توانید آن را به عنوان بخار استنشاق کنید

سینوزیت دارید؟ این درمان های طبیعی را امتحان کنید. اگر علائم بدتر شد یا چندین هفته ادامه یافت ، فراموش نکنید که با پزشک خود صحبت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد