اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

عسل درمانی برای تمامی مشکلات تنفسی

عسل یکی از شناخته ترین مواد مغذی است که بدست بشرکشف شده است. به روایتی بعد از کشف یکی از معادن و پیدا کردن وسایل باستانی، در یکی از ظرف ها عسلی بوده است که هنوز قابلیت مصرف داشته است.

عسل درمانی برای تمامی مشکلات تنفسی


عسل یکی از شناخته ترین مواد مغذی است که بدست بشرکشف شده است. به روایتی بعد از کشف یکی از معادن و پیدا کردن وسایل باستانی، در یکی از ظرف ها عسلی بوده است که هنوز قابلیت مصرف داشته است.

عسل در تمامی دوران ها هم در طبخ غذا و هم مصارف دارویی کاربرد داشته است. قرنهاست که از عسل به عنوان داروی طبیعی در فرهنگ های سراسر دنیا استفاده شده است. این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که با التهاب مبارزه می کند و ایمنی بدن را تقویت می کند. بسیاری از افراد به دلیل توانایی آن در تسکین گلو درد و آرام کردن سرفه، عسل مصرف می کنند. عسل همچنین یک درمان خانگی برای علائم آلرژی است.

آسم و آلرژی دارای شرایط مرتبط هستند، اما تفاوت های مهمی وجود دارد. اگر به مواردی مانند محیط با گرد و غبار حساسیت دارید، بدن به عنوان پاسخ آنتی بادی تولید می کند. آنتی بادی ها باعث تولید مواد شیمیایی مانند هیستامین ها می شوند. اینها عواملی هستند که باعث احتقان، عطسه، چشمان آبکی، خارش، سرفه و سایر واکنشهای آلرژیک می شوند.

همین آنتی بادی ها همچنین می توانند باعث حمله آسم شوند. اما برخلاف آلرژی، آسم مشکلی است که در اعماق ریه ها و مجاری هوایی فوقانی دیده می شود. این یک نگرانی جدی برای سلامتی نسبت به آلرژی های زیست محیطی است. حتی فشار خفیف می تواند منجر به حمله آسم در برخی افراد شود.

به نظر می رسد که عسل به عنوان سرکوب کننده سرفه در شب بسیار مفید است. نوعی آسم در شب، به نام آسم شبانه، می تواند باعث سرفه، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه شود. این علائم ممکن است خواب شما را مختل کند.

محققان UCLA پیشنهاد می کنند که 2 قاشق چایخوری عسل را در زمان خواب مصرف کنید. اعتقاد بر این است که شیرینی عسل باعث ترشح بیشتر غدد بزاقی می شود. عسل همچنین ممکن است التهاب در لوله های برونشی (مجاری هوایی داخل ریه ها) را کاهش دهد و به شکسته شدن مخاطی که تنفس را برای شما سخت می کند، کمک کند.

در یک مطالعه ، عسل با دکسترومتورفان، ماده اصلی در اکثر سرکوب کننده های سرفه مقایسه شد. در کاهش شدت و دفعات سرفه های شبانه ، عسل در صدر قرار گرفت.

عسل را می توانید به روش های زیر مصرف کنید:

1 قاشق چایخوری عسل را در نصف لیوان آب گرم حل کنید این کار را دو تا سه بار در طول روز انجام دهید

روش دیگر نصف قاشق چایخوری دارچین را با یم قاشق چایخوری عسل قاطی کرده و قبل خواب بخورید. این مخلوط می تواند به خارج کردن خلط از گلو کمک کند.

و روش بعدی یک، دوم لیمو را در یک لیوان آب گرم به همراه یک قاشق چایخوری عسل حل کرده و هر روز میل کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد