اونس طلا2317.93
مظنه15,271,000
18 گرم3,525,300
ارزش سکه34,405,563
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

آیا بورس ایران درهم خواهد شکست؟

بورس یک بازار سازمان یافته برای قیمت گذاری و خرید و فروش کالا یا اوراق بهادار می باشد که تحت عنوان بورس کالا یا بورس اوراق بهادار شناخته می شود. به طور معمول وقتی از کلمه بورس استفاده می شود منظور بورس اوراق بهادار می باشد.

آیا بورس ایران درهم خواهد شکست؟


بورس یک بازار سازمان یافته برای قیمت گذاری و خرید و فروش کالا یا اوراق بهادار می باشد که تحت عنوان بورس کالا یا بورس اوراق بهادار شناخته می شود. به طور معمول وقتی از کلمه بورس استفاده می شود منظور بورس اوراق بهادار می باشد.

بورس ایران در چند ماه اخیر شاهد یک رشد بی سابقه بوده است و می توان گفت تقریبا هر آن کسی که سهامی در آن خریداری کرده درآمدی نیز کسب کرده است اما یکی از نگرانی های مردم این است که آیا این رشد سهام در بازار بورس واقعی است؟

اول از همه باید بگوییم که این رشد سهام در بورس ایران لازم است دلیل خاصی داشته باشد چراکه تا همین چند ماه پیش بورس ایران نسبتا ضعیف بوده و همراه با دیگر شاخص های اقتصادی حرکت می کرد اما به ناگهان شروع به رشد کرد.

مهم ترین دلیل این اتفاق دخالت و حضور دولت در این بازار است. حضور دولت و حمایت دولت از بازار بورس که منتهی به فروش گذاشتن بنگاه های دولتی در این بازار شد، باعث شد تا حجم عرضه در این بازار افزایش یابد. از طرف دیگر با سیاست های خاصی که دولت دنبال کرد برای مثال سوق داده سهام عدالت به این بازار حجم نقدینگی را به شکل عجیبی بالا برد که خب نتیجتا باعث رونق گرفتن بورس شد.

اما این تنها اتفاق نبود. افزایش تورم در اقتصاد غیر بورسی نیز باعث افزایش قیمت ها در بازار بورس شده و خب در بازار بورس نیز به دلیل افزایش بی رویه حجم نقدینگی تورم به وجود آمد. یعنی در نهایت تلاقی تورم در داخل بازار بورس و تورم در اقتصاد غیر بورسی باعث بالا رفتن بی سابقه شاخص بورس شد.

در نتیجه موارد مطرح شده در بالا می توان این را برداشت کرد که تا زمانی که قیمت ها در حال افزایش است بورس هم رشد خواهد کرد که این بدان معنی است که مردم در طرفی فقیر تر و از طرف دیگر در بورس پولدار تر می شوند که خب در نهایت فقیر تر خواهند شد.

به علاوه این افزایش قیمت ها در بورس با توجه به مسائل مطرح شده در بالا حباب می باشد که با ترکیدن این حباب سرمایه بخش بزرگی از مردم به باد رفته و از همیشه فقیر تر خواهند شد.

در نهایت مطلب اگر در بورس فعالیت می کنید نهایت دقت و احتیاط را مد نظر داشته باشید چرا که آینده بورس چندان روشن به نظر نمی رسد و در نتیجه بتوانید قبل از هر اتفاقی از آن بیرون آمده و سرمایه خود را حفظ کنید. به علاوه در شرایط فعلی و با بحران اقتصادی موجود همواره می توانید به دارایی های امن تری مانند طلا بیاندیشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد