اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یک جایگزین محبوب برای طلا

در حالی که روند تند و تیز قیمت طلا ، این فلز را به محبوب بسیاری از سرمایه گذاران تبدیل کرده، آیا واقعا می توان با اطمینان دارایی نقدی خود را در طلا سرمایه گذاری کنیم؟

به گزارش سایت طلا به نقل از نشریه فوربس، طلا اخیرا درخشش خوبی از خود نشان داده است. با توجه به اینکه هر اونس طلا اکنون به بالاترین سطح قیمتی خود رسیده، این سوال مطرح می شود که آیا فلز زرد انتخاب درستی برای خرید و سرمایه گذاری است یا خیر.

بهای طلا ناپایداری های زیادی دارد. تنها در صورتی می توانید به سرمایه گذاری در طلا اطمینان کنید که تاجر یا معامله گر کالاهای خارجی و داخلی بوده و سرمایه گذاری بلندمدت را در نظر بگیرید، در غیر این صروت، خرید شما برایتان دردسر می شود مخصوصا اگر به مقدار زیاد باشد.

طلا هفته گذشته را با ۱۸۹۷ دلار در هر اونس به پایان رساند و توانست رکورد پایانی خود در سال ۲۰۱۱ را فتح کند. اکنون به نظر می رسد بدهی های اقتصادی اروپایی ها وضعیت مالی دنیا را بیش از پیش به عقب براند. طلای فیزیکی، صندوق های مبادله ای و صندوق های مشترک که با طلا سروکار دارند احتمالا تا مدتی و پیرو این فلز، صعود کنند. حتی تحلیلگران نیز معتقدند این فلز همچنان به رشد قیمتی خود ادامه می دهد چرا که سرمایه گذاران آن را یکی از کم ریسک ترین دارایی ها می دانند.

در میان این آشفتگی های سیاسی، تورم و رکود اقتصادی، طلا تمایل بیشتری به شکوفایی دارد. اما افسوس که نوسانات به ما هشدار می دهند که پس از پایان این اوضاع نابسامان‌، قیمت طلا همانند سنگ سنگین آن سقوط خواهد کرد. پس از بحران اقتصادی دهه گذشته، طلا بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و در اواخر سال ۲۰۱۵، به پایین ترین رقم خود یعنی ۱.۰۶۰ دلار در هر اونس نزول کرد.

در پی بروز جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، طلا بار دیگر پا به عرصه گذاشت . شیوع همه گیری کرونا روند پیشرفت قیمت آن را بهبود بخشید اما آیا می توان شرط بندی کرد که طلا در بلندمدت نیز همچنان صعودی بوده و در اوج می ماند؟ متاسفانه نوساناتی که طلا تجربه می کند. سوددهی آن را به عنوان عاملی برای جبران تورم، کم می کند. اگر می خواهید محافظ بهتری در برابر تورم داشته باشید، بهتر است بورس را امتحان کنید. درآمد در بازار سرمایه معمولا با افزایش تورم، بالا می رود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد