اونس طلا2382.23
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

غذاهای به شدت نفاخ را بشناسید

گازها ، آروغ زدن و نفخ شکم می تواند جز مسائل ساده ای باشد که بسیار آزاددهنده باشد. بعضی اوقات ، اینها علائمی می شوند که می توانند مانع از زندگی عادی شوند.

به گزارش سایت طلا ، اگرچه گاهی اوقات درمان گاز معده دشوار است ، اما می توان با برخی دستورالعمل های رژیم غذایی و عادات روزانه بهبود می یابد. برای کاستن از ناراحتی ناشی از گازمعده ، ایده خوبی است که با غذاهایی که بیشترین گاز را تولید می کنند آشنا شوید و بر اساس این توصیه ها رژیم غذایی خود را ترتیب دهید.

گاز معده چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟
گاز یا نفخ شکم هنگامی اتفاق می افتد که هوا در جایی در دستگاه گوارش جمع می شود. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که هوا را بلع می کنیم و در اثر جویدن یا نتیجه فعالیت تخمیر باکتری های روده است.

به طور کلی ، شکل گیری گاز در دستگاه گوارش طبیعی است و معمولاً از طریق اجابت مزاج یا از طزیق مقعد و آروغ زدن خارج می شونند ، با این حال ، برای برخی افراد ، این گازها ناراحتی و درد شدید را به همراه دارند.
برخی دلایلی که ممکن است موجب تجمع گاز در دستگاه گوارش می شود:
مصرف داروهای خاص
مشکلات تحرک روده
بیماری هایی از قبیل دیسبیوز روده ، روده بزرگ تحریک پذیر و بیماری سلیاک
مشکلات سوء جذب کربوهیدرات

بعضی اوقات ، تشکیل گاز اجتناب ناپذیر است ، اما با دانستن غذاهایی که بیشترین گاز را تولید می کنند ، می توانیم کنترل بهتری بر اوضاع کسب کنیم. بیایید به غذاهایی که معمولاً مشکلات بیشتری ایجاد می کنند ، نگاهی بیندازیم.


کدام غذاها بیشترین گاز را تولید می کنند؟
1- نوشیدنی های گازدار
ما وقتی تجزیه و تحلیل می کنیم غذاهایی که بیشترین گاز را تولید می کنند ، فکرمان خیلی به سمت نوشیدنی هایی که میخوریم نمی رود ، با این حال ، نوشیدنی های گازداری که توسط افراد و گاهی به مقدار بسیار زیاد مصرف می شود ، از نوعی گاز دی اکسید کربن ساخته شده اند بنابراین ، با نوشیدن آنها ، ما در واقع مقدار زیادی گاز مصرف می کنیم. اگر نتوانیم به درستی آن را از بین ببریم ، در دستگاه گوارش گیر می کند. این می تواند باعث تولید بیش از حد گاز و ناراحتی شود.

2- حبوبات
به طور کلی حبوبات غذاهای بسیار مغذی هستند اما در ترکیب آنها نوعی کربوهیدرات بنام آلفا گالاکتوزیدها پیدا خواهید کرد. این کربوهیدرات متعلق به گروه FODMAPs است. مشکل این نوع کربوهیدرات ها این است که ما نمی توانیم به راحتی آنها را هضم کنیم. بنابراین ، هنگامی که غذا به روده بزرگ رسید ، کربوهیدرات توسط فلور باکتریایی ما تخمیر می شود و در نتیجه سبب تولید گاز در معده می شود، علاوه بر این ، به دلیل مقدار زیادی فیبر موجود در حبوبات ، نفخ شکم در افرادی که عادت به مصرف آنها ندارند ، افزایش می یابد.

برای بهبود این عارضه ، می توانید بصورت یکجا حبوبات را به مقدار کم بخورید و انواع پوستی آن را مانند عدس قرمز را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید آنها را خرد کنید و مخلوط کنید ، یا به شکل هوموس یا پوره شده استفاده کنید.

3-پیاز ، سیر و تره فرنگی
پیاز ، سیر و تره فرنگی سبزیجاتی هستند که اگرچه به ندرت به تنهایی خورده می شوند ، اما بخشی از تهیه بسیاری از غذاها را تشکیل می دهند. این غذاها حاوی مقدار قابل توجهی فروکتان هستند. این نوعی فیبر است که هضم آن برای بعضی از افراد بسیار دشوار است ، به همین دلیل باعث گاز و نفخ می شود.

همچنین ، فروکتان نیز در برخی از دانه ها - گندم و چاودار - و سبزیجات مانند کنگر فرنگی ، نخود فرنگی و کلم به میزان کمتری یافت می شود.

4- سیب و سایر میوه ها با میزان زیادی فروکتوز
سیب نه تنها حاوی مقدار قابل توجهی فروکتوز بلکه در سوربیتول نیز فراوان است. هضم فروکتوز و سوربیتول برای بعضی از افراد دشوار است. علاوه بر این ، مقدار فیبر موجود در میوه ها نیز بسیار زیاد است ، مانند حبوبات.سایر میوه هایی که سرشار از فروکتوز هستند و افرادی که مشکل گاز معده دارند باید در نظر داشته باشند شامل گلابی ، هلو و آلو هستند.

5- خانواده کلم ها
سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و گل کلم بخشی از این سبزیجات هستند. مشکل این گروه از سبزیجات وجود رافینوز است. این نوع قند معمولاً بدون رسیدن به روده بزرگ ، جایی در بین راه تخمیر می شود و سبب ایجاد گاز می شوند.

در اینجا ترفندهای آشپزخانه وجود دارد که می تواند به ما در کاهش تأثیر نفخ این سبزیجات کمک می کند:
سهم این سبزیجات را در وعده های غذایی خود کاهش دهید و با هم نخوریدشان
آنها را بخارپز کنید تا نرم و خوب پخته شوند.
زیره ، برگ خلیج ، زنجبیل و / یا ادویه جات دیگری که به ما کمک می کند گازهای تشکیل شده در روده را از بین ببریم ، اضافه کنید.

6- شیرین کننده های جایگزین
پولیول ها - الکل های قندی - محصولات هضم نشده ای هستند که اغلب جایگزین قندها می شوند. معروف ترین آنها زایلیتول ، سوربیتول و مانیتول است که معمولاً در تهیه غذاهای "سبک" و بدون قند استفاده می شود.

از آنجا که هضم آنها آسان نیست ، هضم نشده به روده بزرگ می رسند و توسط باکتری های روده تخمیر می شوند. در حالی که برخی از مواد مفید برای مخاط روده در نتیجه تخمیر تولید می شود ، مقدار زیادی گاز نیز ایجاد می شود. اگر بدن این گاز را به درستی از بین نبرد ، به دام می افتد و می تواند باعث درد و ناراحتی شود.

اگرچه غذاهایی که بیشترین گازها را تولید می کنند ، غذاهایی هستند که ما در لیست قرار می دهیم ، اما هر فرد از تحمل بسیار خاصی برخوردار است. بنابراین ، نکته مهم این است که بدانیم چگونه هریک از این غذاها شخصاً روی ما تأثیر می گذارد.

بنابراین ، ما می توانیم رژیم غذایی خود را تنظیم كنیم تا اثرات منفی غذاهای ایجاد كننده گاز را به حداقل برسانیم. با این وجود ، در صورت وجود علائم هشدار دهنده مانند تغییر در قوام مدفوع ، خونریزی هنگام دفع مدفوع ، کاهش وزن یا یبوست و اسهال ، باید با پزشک مشورت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد