اونس طلا2208.55
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اشتباهاتی که زیبایی پوست صورت‌تان را تهدید می‌کند

خواب آرام ، پرهیز از استعمال سیگار و نوشیدن ، استفاده از ضد آفتاب ، استفاده مناسب از آرایش ... بسیاری از جزئیات زندگی روزمره شما در مراقبت از پوست تأثیر می گذارد. در این مقاله ، هفت خطای مراقبت از پوست را برای جلوگیری از این موضوع کشف کنید.

به گزارش سایت طلا،‌برای داشتن پوستی سالم ، صاف و درخشان ، باید بخشی از زمان خود را برای رسیدگی به آن اختصاص دهید. به همین دلیل ، پاک کردن آرایش هر شب و استفاده از مرطوب کننده هر روز ممکن است کافی نباشد. برخی از اشتباهات مراقبتی برای پوست شما بسیار مضر است ، به این معنی که باید از این کارها خودداری کنید.

مراقبت از پوست فقط موضوع زیبایی نیست. این یک موضوع بهداشتی است به همین دلیل ، فراتر از محصولات زیبایی و درمان های زیبایی ، مهم است که خطاهای پوستی که ممکن است مرتکب شوید را شناسایی کنید و جلوی آنها را بگیرید.

در زیر ، هفت خطای مراقبتی را کشف خواهید کرد که باید آنها را از برنامه های مراقبتی پوست خود حذف کنید.

لایه برداری بیش از حد
لایه برداری بیش از حد بر خارجی ترین لایه های پوست تأثیر می گذارد ، ساختار آن را تغییر می دهد و باعث تحریک آن می شود.

بله ، درست است که لایه برداری سلولهای مرده پوست را از بین می برد و به بهتر شدن پوست کمک می کند. با این حال ، نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست شما آسیب جدی برساند.

اگر بیش از حد لایه برداری کنید ، سلول هایی را که سعی در بهبود و رشد مناسب دارند نیز از بین می برید. علاوه بر این ، می تواند پوست شما را خشک کند ، و باعث به وجود آمدن چین و چروک ها می شود. شما فقط باید هفته ای یک بار لایه برداری کنید.

عدم استفاده از ضد آفتاب
خورشید برای سلامتی پوست بسیار مضر است. این دلیل شماره 1 پیری پوست است ، زیرا پرتوهای اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد لکه ها و چین و چروک می شود و در نتیجه به سرطان پوست منجر می شود. به همین دلیل ، شما باید در طول تابستان و زمستان از کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

پاک نکردن آرایش قبل از خواب
در طول شب ، آرایش می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند و منجر به مشکلات بعدی از جمله جوش های سرسیاه و آکنه شود. وقتی دیر به خانه می روید و بسیار خسته هستید ، رفتن به رختخواب بدون اینکه آرایش خود را پاک کنید، می تواند یک وسوسه بزرگ باشد. این تنها یکی از رایج ترین خطاهای پوستی نیست بلکه یکی از مهمترین آسیب هاست. بنابراین ، به درستی پاک کردن آرایش قبل ازاینکه به رختخواب بروید لازم است تا پوست شما در طول شب بتواند طراوت خود را حفظ کند.

اگر آرایش خود را پاک نکنید ، پوست شما خشک و بی روح خواهد بود. علاوه بر این ، مواد اؤایشی موجود بر روی پوست شما منافذ پوستی را مسدود می کند و این می تواند به پیدایش آکنه ، جوش های سرسیاه و انواع جوش ها کمک کند. شما باید تمام آرایش خود را با کمک یک کرم تمیز کننده صورت یا یک محصول پیشنهادی برای نوع پوست خود پاک کنید.

استفاده نکردن از محصولات آرایشی درست و متناسب با پوست
این یک اشتباه بسیار رایج دیگر است. بسیاری اوقات ، با آگاهی از نوع پوست شما شروع می شود. این اولین کاری است که باید انجام دهید: تجزیه و تحلیل کنید که آیا پوست تان نرمال ، خشک ، روغنی ، ترکیبی یا حساس دارید. با استفاده از این اطلاعات می توانید محصولات آرایشی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد.

همچنین ، مهم است که بدانید که هر محصول چه کاربردی را دارد: کرم روز ، کرم شب ، سرم ، کرم کانتور چشم ، تونر صورت ، ژل تمیز کننده ... هر محصول تأثیر خاصی روی پوست شما دارد. بنابراین ، شما باید بدانید که چگونه از آنها استفاده کنید.

جوش های خود را با لوازم آرایشی می پوشانید
پوشاندن جوش ها می تواند به عفونت و زخم های بعدی منجر شود. ممکن است وسوسه شوید تا جوش های خود را با لوازم آرایشی مخفی کنید، با این حال ، این یک اشتباه بزرگ پوستی است. درعوض بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که در اسرع وقت باعث بهبود جوش شود .

اشتباهات مربوط به رژیم غذایی
رژیم غذایی یک عامل اساسی در مراقبت از پوست است. برای داشتن پوستی سالم و درخشان ، برای شما مهم است که مقدار زیادی میوه ، سبزیجات و غذاهای مغذی مصرف کنید. به این ترتیب ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز خود را به پوست خود می دهید.همچنین ، آبرسانی و جلوگیری از عادت های مضر مانند استعمال دخانیات ضروری است.

خواب کافی ندارید
عادات سالم در سلامت پوست نقش دارند. بنابراین ، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و خواب آرامش بخش شما را سالم تر نشان می دهد. برای اینکه پوست خود را در طول شب تجدید کند ، باید هر شب خواب کافی داشته باشید. اگرچه هر فرد متفاوت است ، اما به طور کلی ، متخصصان توصیه می کنند هر شب هشت ساعت بخوابید. به این ترتیب ، پوست شما باطراوت به نظر می رسد و تا صبح استراحت می کنید.

در مقابل ، کمبود خواب بلافاصله باعث ایجاد دایره های تیره در اطراف چشم می شود و پوست شما خسته ، خشک و کسل کننده به نظر می رسد. همچنین ، مهم است که اغلب بالشهای خود را بشویید ، زیرا بسیاری از ناخالصی ها و موادی در آنجا جمع می شوند که می توانند برای پوست شما مضر باشند.

همانطور که دیده اید ، این عادت های خوب به پوست شما کمک می کند که پوستی روشن تر و سالم تر داشته باشید بنابراین ، باید سعی کنید آنها را هر روز عملی کنید تا به نتایجی که می خواهید برسید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد