اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند صعودی قیمتها در بازار خودرو ادامه دارد/آخرین قیمت روزانه محصولات سایپا و ایران خودرو

بررسی بازار خودرو پایتخت در روز جاری (یکشنبه) حاکی از یک بازار آشفته، نابسامان و بدون مشتری است، به طوری که قیمت‌ها در مقایسه با هفته گذشته با شیب کم رو به افزایش است.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایرنا ،امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۸۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۷۸ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۹۰.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۹۹ میلیون تومان، ساینا ۱۰۰ میلیون تومان و کوییک ۱۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه ایران خودرو، هر دستگاه سمند ال. ایکس ۱۳۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۲۷ میلیون تومان، پژو پارس ۱۵۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۴۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۸۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی هشت به ۱۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی ۲۱۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۲۷۸ میلیون تومان، دنا ساده ۲۰۵ میلیون تومان و دنا پلاس ۲۳۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

هرچند خودرویی نظیر پراید تفاوت قیمتی چندانی در مقایسه با هفته گذشته نداشته، اما سایر خودروهای داخلی دست کم دو تا سه میلیون تومان رشد قیمتی تجربه کردند.

تاثیر نوسانات ارزی بر بازار خودرو

کارشناسان از نوسانات ارزی به عنوان مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت‌های این روزهای خودرو در بازار یاد می‌کنند که در کنار عامل نبود خودرو در بازار و کمبود عرضه سبب شده تا افرادی که خودرو در اختیار دارند، قیمت‌های بالایی را برای خودروهای خود از مشتریان مطالبه کنند.

به اعتقاد کارشناسان، خودرو یک نیاز روزانه، ماهانه و سالیانه دارد که باید برآورده شود. برای کشورمان سالیانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه مورد نیاز است.

به اعتقاد آنها، کمبود عرضه از سوی خودروسازان در سال‌های گذشته سبب شده تا خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شود و سوداگری و واسطه‌گری در آن به اوج برسد.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت می‌گوید: بررسی آمارهای سه ماهه خودروسازان کشور حاکی از تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو است که در مقایسه با نیاز سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاهی بازار کشور و دست کم نیاز به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در هر فصل، بسیار کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها افرادی که خودرو در اختیار دارند ساعت ۱۱ صبح و پس از مشخص شدن نرخ ارز، همگام با نوسات نرخ ارز به اعلام قیمت‌ها می‌پردازند.

موتمنی، قیمت‌های این روزهای بازار را بسیار بالا عنوان کرد، به طوری که تقریباً خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و رکود کامل بر معاملات حاکم است.

در دسته مونتاژها امروز هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ بین ۶۳۵ تا ۶۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ ایران‌خودرو به حدود ۵۰۰ میلیون تومان، جک اس ۵ کرمان موتور به ۴۹۰ میلیون تومان و سراتو سایپا به ۵۶۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد