اونس طلا2302.52
مظنه14,666,000
18 گرم3,385,600
ارزش سکه33,042,498
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

با راه رفتن برق یک شهر را تامین کنید

با پیشرفت جهان و وابستگی بیش از تصور به انرژی الکتریکی دانشمندان مختلف به دنبال راه های متفاوتی برای تولید برق می گردند تا بشر بتواند به پیشرفت های خود در زمینه های دیگر ادامه دهد.

با راه رفتن برق یک شهر را تامین کنید



با پیشرفت جهان و وابستگی بیش از تصور به انرژی الکتریکی دانشمندان مختلف به دنبال راه های متفاوتی برای تولید برق می گردند تا بشر بتواند به پیشرفت های خود در زمینه های دیگر ادامه دهد.
الکتریسیته در حال حاضر از راه های مختلفی تولید می شود. مهم ترین منبع تولید برق نیروگاه های سوخت های فسیلی می باشد. برای مثال با سوزاندن زغال سنگ و انرژی مورد نیاز برای تبخیر آب و چرخاندن توربین های برق به دست می آید.
متاسفانه این روش ها دو مشکل اساسی را در پیش رو دارد. اول اینکه سوخت های فسیلی به دلیل تولید گاز های گلخانه ای برای محیط زیست و سلامتی انسان بسیار مضرند و در گرمای جهانی نقش اساسی را بازی می کنند.
مشکل دوم نیز محدود بودن منابع سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز و ذغال سنگ می باشد که در صورت به پایان رسیدن آن ها بشر با بزرگترین بحران قابل تصور در تاریخ خود رو به رو می شود که می تواند منجر به مرگ بخش عظیمی از انسان های روی کره زمین شود.


یکی دیگر از راه های تولید برق انرژی هسته ای می باشد. انرژی هسته ای نیز در کنار مزایای بی شمار خود بسیار هزینه بر می باشد و در موارد بسیاری صرفه اقتصادی ندارد. به علاوه پسماند حاصل از نیروگاه های انرژی هسته ای بسیار خطرناک می باشد و تهدید جدی برای جان انسان و دیگر موجودات به حساب می آید.
در سال های اخیر دانشمندان ماده ای را کشف کرده اند که بر اثر فشار مقدار کمی برق تولید می کند. حال تصور کنید که این ماده زیر موزاییک های مخصوص در مکان های پر رفت و آمد شهر و خیابان قرار داده شود. با این کار می توان مقدار بسیار زیادی برق تولید کرد بدون اینکه فضای اضافی مصرف شده و یا خطری برای محیط زیست ایجاد شود.
در حال حاضر نمونه های ابتدایی این اختراع در بعضی از کشور ها مورد استفاده قرار گرفته است. این اختراع می تواند یک افق جدید در تولید انرژی را روبه روی کشور های جهان بگشاید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد