اونس طلا2153.9
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین سود را بردند؟

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به مقایسه وضعیت بازارهای اصلی اقتصادی در ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری و مدت مشابه سال قبل پرداخته است.

به گزارش سایت طلا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، میانگین قیمت سکه طرح قدیم در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، میانگین قیمت هر سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که این عدد تا پایان اردیبهشت سال جاری به شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که افزایشی حدودا ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

هر سکه طرح جدید نیز در دو ماهه ابتدایی سال قبل، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورده که در قیاس با مدت مشابه امسال که عدد شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به ثبت رسانده، افزایشی ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین نرخ دلار در بازار آزاد از حدود ۱۴ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، به حدود ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ رسیده که افزایشی حدودا ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین قیمت یورو نیز از ۱۶ هزار تومان در دو ماهه ابتدایی سال قبل به ۱۷.۴ تومان در فروردین و اردیبهشت سال جاری رسیده و افزایشی ۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دو ماهه سال ۱۳۹۸، ۱۲ میلیون تومان بوده که این عدد در پایان اردیبهشت سال جاری از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشته و افزایشی حدود ۳۵ درصدی را ثبت کرده است.

اصلی‌ترین بازاری که همچنان سودی بسیار قابل توجه به سرمایه گذاران داده بازار بورس بوده است. طبق براوردهای اتاق بازرگانی، ارزش سهام معامله شده در بورس از دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ تا مدت مشابه سال جاری، ۶۹۰ درصد رشد کرده است. تعداد سهام معامله شده در این بازار در مقایسه میان دو سال نیز رشدی حدودا ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

محاسبات اتاق تهران، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را ۲۰ درصد و در استان تهران حدودا ۲۴ درصد اعلام کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد