اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واگذاری بندر به چین دروغ است/ زمان بازگشایی مدارس در همه مناطق یکسان نخواهد بود/ سخنان سیف درست نبود

ربیعی سخنگوی کشور گفت: ۲۷ میلیارد دلار ارز باید از سال ۹۷ تا کنون به کشور برگشت داده می‌شد که این عدد هنوز برگشت داده نشده است. همچنین صادرکنندگانی که برای بازگشت ارز از صادرات اقدام نکردند کارت بازرگانی‌شان تا پایان تیرماه ۹۹ در صورت عمل نکردن به تعهد‌های ارزی باطل می‌شود. البته واحد‌های تولیدی از این اقدام مستثنی هستند و این اقدام مشمول اشخاصی است که هیچ بازپرداختی ارزی از صادرات خود نداشتند.

سخنگوی دولت اعلام کرد که درباره سند همکاری ۲۵ ساله با چین هیچ چیز محرمانه و مخفیانه‌ای وجود ندارد.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با رسانه‌ها با اشاره به نگرانی ستاد کرونا از تداوم ابتلا به این ویروس و شیوع احتمالی آنفلوآنزا در پاییز پیش رو، اظهارکرد: پیش بینی برای اتمام بیماری کرونا فعلا وجود ندارد، افزایش تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌ها همچنان ادامه دارد و کمبودی در این زمینه نداریم و اساسا از تخت‌هایی که نیرو‌های مسلح برای مقابله با کرونا در نظر گرفتند، بهره برداری نشد. ضمن اینکه ۸ هزار تخت بیمارستانی قرار است تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری شود.

درباره فعالیت برخی مشاغل تهران تصمیم گیری خواهد شد

وی افزود: عادی گرفتن ویروس کرونا و حضور در تجمعات غیرضرور عامل اصلی ابتلا در همه استان‌های درگیر است. درست است که اپیدمی در برخی استان‌ها دیرتر رفته، اما شواهد نشان می‌دهد رعایت نکردن، بی اهمیت جلوه دادن و به نوعی شاید خستگی جامعه از آثار روحی و روانی کرونا و برهم زدن پروتکل‌ها عامل گسترش این بیماری شده است.

ربیعی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد کرونا، مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ در شهر‌های پرخطر ممنوع شد و در تهران هم برای برخی مشاغل تصمیم گیری خواهد شد. مسئولیت برخی اماکن مانند مجموعه‌ها و پاساژ‌ها نیز با مدیران این مجموعه‌ها است که در صورت تخلف، مجموعه متخلف یک هفته تعطیل می‌شود.

سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری برای برداشت قسط دوم صندوق توسعه ملی برای وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این موضوع در حال انجام است. مطالبات پرستاران هم باید پرداخت شود که آن هم توسط سازمان برنامه بودجه انجام شد و استخدام‌هایی هم باید در این زمینه انجام شود.

۲۷ میلیارد دلار ارز هنوز بازنگشته است

وی افزود: ۲۷ میلیارد دلار ارز باید از سال ۹۷ تا کنون به کشور برگشت داده می‌شد که این عدد هنوز برگشت داده نشده است. همچنین صادرکنندگانی که برای بازگشت ارز از صادرات اقدام نکردند کارت بازرگانی‌شان تا پایان تیرماه ۹۹ در صورت عمل نکردن به تعهد‌های ارزی باطل می‌شود. البته واحد‌های تولیدی از این اقدام مستثنی هستند و این اقدام مشمول اشخاصی است که هیچ بازپرداختی ارزی از صادرات خود نداشتند.

ربیعی با تاکید بر اینکه پس از هماهنگی با وزارت بازرگانی و وزارت صمت، کمیته نظارت و تخصیص ارز، جلسات خود را با حضور نمایندگان قوه قضائیه و دادستانی کل کشور دنبال خواهد کرد، گفت: در این جلسات صادرکنندگان دعوت خواهند شد و شیوه بازپرداخت ارز با حضور دادستان کل کشور تشریح می‌شود.

کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حواشی حضور وزیر خارجه در مجلس تصریح کرد: کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و باید با حفظ آداب که تخریب‌گرانه نباشد، سخن گفت. ما به مباحثه نیاز داریم. باید از منازعه پرهیز کنیم. مباحثه را به جای منازعه قرار دادن به همه کشور کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر اختلاف نظر مسئولان باید در جهت آسایش و آرامش مردم باشد و نباید این احساس بوجود آید که اختلافی در ساخت قدرت وجود دارد.

دستور و ابلاغی درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو انجام نشده است

سخنگوی دولت درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو گفت: در یک کار گروه مشترک ارزی این طرح عنوان شد، ولی در این خصوص از سوی وزارت صمت و گمرک‌های کشور هیچ دستور و ابلاغی صورت نگرفته و تغییر رویه هم ایجاد نشده است.

تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر با چین نداشته‌ایم

وی در پاسخ به پرسشی درباره قرارداد ۲۵ ساله با دولت چین اظهار کرد: در این زمینه هیچ چیز محرمانه و مخفیانه‌ای وجود ندارد و در سفر گذشته وزیر امور خارجه به چین هم مطرح شده بود و در دیدار رییس جمهوری این کشور با رهبری نیز این موضوع طرح شده بود و هر زمان که توافقی در این زمینه به دست آید، همان زمان هم اعلام می‌شود.

وی افزود: اساساً تقسیم بندی غرب و شرق در سیاست خارجی ما جایگاهی ندارد و جمهوری اسلامی اساسا در این زمینه خود را محدود نمی‌کند و آماده همکاری با همه کشورهاست و محدودیت ما در این زمینه محدود به رژیم صهیونیستی و تحریم‌گران است.

سخنگوی دولت گفت: حاضریم با هر کشوری که حاضر به مشارکت بلندمدت و در راستای اعتماد متقابل هستند این تجربه را تکرار و تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر و از این جنس شایعات نداشته‌ایم.

حادثه نطنز تاثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح آمیز ما ندارد

ربیعی در پاسخ به پرسش دیگر درباره ادعای برخی رسانه‌های خارجی در زمینه دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار نطنز، تاکید کرد:فرضیه‌های مربوط به علت حادثه از ابتدای وقوع به بررسی انجامیده و علت حادثه با اجماع نظر کارشناسان در حال تکمیل است.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و تشعشعات رادیواکتیو هم نداشته و تاثیری بر روند فعالیت صنعت هسته‌ای صلح آمیز ما ندارد.

سخنگوی دولت گفت: قطعاً ما اگر به جمع‌بندی برسیم که دخالتی خارجی در این حادثه وجود داشته است به آن پاسخ متناسب را خواهیم داد.

موضع دولت درباره سوال از رییس جمهور

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره طرح سوال از رییس جمهوری تاکید کرد: از نخستین روز‌هایی که مجلس یازدهم تشکیل شد بنای دولت بر همکاری با این مجلس است و دست همکاری برای حل مشکلات مردم از سوی دولت به سمت مجلس دراز شده است. عبور از بحران‌های خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد. تجربه نشان داده هرجا که قوا هماهنگ نبوده‌اند، ضربه آن را مردم خورده‌اند و برای جامعه ضررآفرین بوده است.

وی افزود: لازم است همه ما با حساسیت بیشتری در کلام خود و اقدام‌مان بیندیشیم تا نگرانی مردم کم شود و همکاری‌ها بین قوا افزایش یابد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: سوال از وزیر و رئیس جمهوری حق همه نمایندگان است، اما استفاده از این حق با عنایت به همه ملاحظات دیگری که در این زمینه مطرح است، به نفع ملت و کشور خواهد بود. ما نگرانیم که این سوال که در ماه‌های نخست مجلس یازدهم و عدم آشنایی بسیاری از نمایندگان دوره‌اولی با مشکلات کشور مطرح می‌شود به جای اینکه به پیشبرد امور کشور بینجامد و نتیجه بخش یا امیدبخش باشد بیشتر عکس این تصور است.

ربیعی تصریح کرد: در غالب این سوالات چشم‌اندازی برای حل مشکلات کشور و مردم و همراهی برای اداره کشور نمی‌بینم. اگر پیش از اینکه این موارد به عنوان سوال از رییس جمهوری مطرح شود، در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و از طریق توضیح وزرا پیش رود نتیجه‌بخش‌تر است.

سرپرست وزارت صمت مسلط عمل کرده است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام وزیر صمت به مجلس گفت: خوشبختانه آقای مدرس خیابانی مسلط عمل کرده و نویدبخش است و ما قطعاً قبل از پایان دوره سه‌گانه دو یا سه گزینه را به مجلس معرفی می‌کنیم.

ربیعی تاکید کرد: در مورد شایعاتی که در زمینه تغییر افرادی در کابینه مطرح شده نیز باید بگویم که چنین چیزی اصلأ مطرح نیست و دولت با همین ترکیب کار خود را ادامه می‌دهد.

لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران به معنی نابودی کامل برجام است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تهدید آمریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران از طریق شورای امنیت، گفت: اگر بخواهند لغو تحریم‌های تسلیحاتی را نقض کنند اولا این را نقض آشکار و نابخشودنی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در صورت وقوع این اتفاق باید نگران نابودی کامل برجام، تصریح کرد: قبلاً به همه طرف‌ها اعلام شده و همه شرکای ما در برجام، آمریکا و اعضای شورای امنیت نسبت به جدیت ما در اقدام متقابل اطمینان دارند. اینکه همه کشور‌های باقیمانده در برجام در کنار اعضای شورای امنیت در نشست اخیر این شورا درباره اهمیت برجام اتفاق نظر داشتند و اعضای شورای امنیت دست رد به سینه آمریکا زدند، امیدوارکننده است.

ربیعی تاکید کرد: پایبندی به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، نمی‌تواند گزینشی باشد و ما از همه کشور‌ها و از جمله اروپایی‌ها خواستاریم تا در برابر اراده امریکا در بازگرداندن قانون جنگل بایستند.

وی گفت: اگر آمریکا در تلاش‌های خود موفق شود هیچ کشوری از پیامد‌های ویرانگر و نابودی حکومت قانون در جهان ایمن نخواهد شد؛ بنابراین تعهد کامل به قطعنامه ۲۲۳۱ یک آزمون بزرگ در دفاع از تمدن مشترک جهانی است و می‌تواند نقطه سرنوشت سازی برای آینده تعاملات جهانی هم باشد.

ربیعی ادامه داد: براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل واردات یا صادرات تسلیحاتی به جمهوری اسلامی به مدت ۵ سال محدود به اخذ مجوز قبلی شده است و این محدودیت در اکتبر ۲۰۲۰ و از آغاز ورود به اجرایی شدن ششمین سال برجام به طور خودکار باید منقضی شود و این یکی از مواد صریح این قطعنامه است که این موضوع باید به طور کامل انجام شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره پیامد‌های رفتار اروپایی‌ها در قبال ایران و همکاری احتمالی آن‌ها با آمریکا در تداوم تحریم‌های تسلیحاتی گفت: همه اروپایی‌ها هم می‌دانند سیاست دلجویی از آمریکا یک سیاست شکست خورده است؛ چرا که خواسته‌های حد و اندازه ندارد و قابل درک نیست.

ربیعی افزود: از اروپایی‌ها انتظار داریم که این سیاست را تداوم ندهند. با این اقدام برجام و صلح بین المللی را به خطر می‌اندازند و بیش از این اعتبار اروپا را به عنوان یک بازیگر مستقل که می‌توانست یک منظومه قدرت در جهان باشد، زیرسوال نبرند.

مواضع سه کشور اروپایی نگران کننده است

وی تأکید کرد: مواضع سه کشور اروپایی در نشست اخیر شورای امنیت در رابطه با موضوع تحریم تسلیحاتی برای ما نگران کننده است. امیدواریم لازم به تذکر بیشتر نباشد؛ چرا که به لحاظ حقوقی حد وسطی میان پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ و عدم پایبندی به آن وجود ندارد یا پایبند هستیم یا پایبند نیستیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر ابتکاری که نقض تعهدات طرف‌های برجام در این قطعنامه باشد، پیامد یکسانی خواهد داشت، گفت: فکر می‌کنیم هیچ کس جز دشمنان چندجانبه گرایی و قانومندی در روابط بین الملل و مخالفان دیپلماسی از این ماجرا سود نخواهد برد.

دولت برای بورس برنامه جدی دارد

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه برخی کارشناسان معتقدند رشد بورس مدت زیادی دوام نخواهد آورد و تمهیدات دولت در این زمینه گفت: با ورود سهامداران عدالت به بورس بخش اعظمی از جمعیت ایران در بورس حضور دارند و ما این را مفید می‌دانیم. هیجانات همیشه در بورس وجود داشته است، قیمت‌ها بالا و پایین می‌روند، فعالان بورس با این نوسانات آشنایی دارند، بازدهی در اقتصاد با ریسک همراه است و هر چه ریسک بالا رود، بازدهی بیشتر می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به بررسی موضوع بورس در نشست ستاد اقتصادی دولت تصریح کرد: امروز هم در ستاد اقتصادی دولت باز هم بورس از مباحث اصلی بود، با توجه به تاکید رییس جمهوری تلاش دولت بر این خواهد بود که هیجان‌زدگی کاذب نباید بر بازار بورس تاثیرگذار باشد. روال ۲۵ سال گذشته نشان می‌دهد که در بلندمدت هیچ کس در بورس متضرر نشده است و مسئولان بازار بورس تلاش می‌کنند، نهاد‌های مالی فعال در این بازار گسترش یابد.

دستگاه‌های دولتی موظف به عرضه سهام خود به بورس شدند

ربیعی با بیان اینکه نگاه ما به بازار بورس نه مقطعی که استراتژیک است، گفت: دولت برای بورس برنامه جدی دارد و به دنبال این است که بورس را به بنیاد‌های اقتصاد کشور تبدیل کند، در این راستا دائم شرکت‌های جدید و دارایی‌ها را وارد می‌کنیم، همچنین فروش عمده مد نظر ما است و بخش‌هایی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی مثل شستا وارد بازار بورس می‌شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌های دولتی موظف شدند که سهام خود را عرضه کنند و طبق زمان بندی‌های ماهانه باید سهام خود را با تاکید بر سهام خوب شرکت‌های دولتی و سایر اجزای دولت در بورس ارائه کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: برنامه جدی برای بازار بورس درباره صندوق‌های «ای تی اف» ادامه پیدا خواهد کرد. صندوق دارایی دوم هم به زودی عرضه می‌شود و دارایی‌های دولت همه عرضه خواهد شد و تدارک ورود صندوق‌ای تی اف که پالایشی‌ها و فلزی‌ها در آن هستند به بورس گرفته شده است.

ربیعی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که شرکت‌های غیردولتی نیز به راحتی وارد بورس شوند، یادآور شد: شورای عالی بورس هم تصمیم گرفت که مالیات قبل از سال ۹۸ این شرکت‌ها کاری نداشته باشد و زمینه‌ای را آماده کرده است که شرکت‌های خصوصی هم وارد بازار بورس شوند.

وی تأکید کرد: ورود سهامداران عدالت به بازار بورس اقدام مهمی است. به طوری که اکنون دهک‌های پایین ما وارد بورس شده اند و اموال آن‌ها در معرض سقوط قرار نخواهد گرفت، برای واگذاری‌ها هم قیمت‌ها مناسب است و برخی حتی تا ۱۵۰ درصد نیز رشد داشته است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از دیگر آثار بورس اینکه باعث جلوگیری از رشد نقدینگی شده است، ضعف‌های بازار سرمایه تقویت شده و کارشناسان سقوط شدید را نامحتمل‌تر از گذشته می‌دانند؛ بورس همیشه هیجان و نوسان داشته و بازار سرمایه همیشه با ریسک همراه است، مردم با آگاهی به این بازار وارد شوند.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره جلسه اخیر خود با کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق آنان، گفت: در نشستی که با کانون بازنشستگان داشتم، آنان نگرانی‌هایی مطرح کردند که این اظهارات جمع بندی و به رییس جمهوری ارائه شد. با آقای شریعتمداری وزیر رفاه هم در این باره مفصل گفتگو داشتیم. ایشان از سال گذشته نگران حقوق بازنشستگان بود و طرح‌های مختلفی ارائه می‌کرد.

وی با اعلام خبر امضای توافق‌نامه بین وزیران رفاه و اقتصاد و حمایت رییس جمهوری از این توافق، گفت: فردا در نشست هیات دولت روی این موضوع بحث و تصمیم گیری می‌شود. بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد که این موفقیت بسیاری خوبی برای بازنشستگان است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: واگذاری‌ها به نحوی است که منجر به بنگاه‌داری جدید نمی‌شود، چون مخالف واگذاری‌ها بودند و این، قطعا سهام است نه بنگاه داری.

کارخانه هپکو واگذار می‌شود

ربیعی با بیان اینکه وزیر رفاه قبول کرد کارخانه هپکو هم در واگذاری‌ها قرار بگیرد، اظهار کرد: به دوستان و کارگران در کارخانه هپکو هم می‌گویم نگرانی شما پایان خواهد یافت و یک کارفرمای مطمئن با پشتوانه در هپکو قرار خواهد گرفت. نگرانی‌هایی که در موضوع شیوه تعهد و اداره شرکت بود و فکر می‌کنم این بزرگترین نگرانی هپکویی‌ها هم برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس قول وزیر رفاه و تاکید رییس جمهوری برای بازنشستگان، بلافاصله بعد از این مصوبه همسان‌سازی بازنشستگان انجام خواهد شد و دریافتی آنان به جای مناسبی خواهد رسید تا رضایت‌شان را فراهم کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هرچند سختی زندگی و دشواری قدرت خرید آنان باید در یک فرایند مناسبی ادامه داشته باشد، اما برای امسال مذاکراتی که داشتیم حتما نظرات این بازنشستگان جذب خواهد شد.

واکنش به اظهارات رییس پیشین بانک مرکزی

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات، ولی الله سیف رییس کل پیشین بانک مرکزی گفت: آقای سیف در دوره خود تلاش‌های قابل توجهی داشتند و اعضای هیات دولت در دفاع و حمایت از ایشان حتی یکپارچه نامه‌نگاری کردند و در خصوص مطالب منتشر شده بهتر است از خود ایشان سوال کنید، اما فشار‌های وارده بر او را می‌فهمم و برای من قابل درک است. در عین حال بسیاری از نکاتی که ایشان مطرح کرد، شخصی بوده و اعضای جلسه اظهارات او را درست نمی‌دانند.

ربیعی یادآور شد: سطح تصمیم‌گیری هیات دولت سیاست‌گذاری و سیاست است و چگونگی اجرای آن، برعهده دستگاه‌ها است. به هر حال نکاتی که ایشان گفتند برداشت‌های خودشان بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: آنچه که به ریاست جمهور منتسب می‌شود قطعا سیاست‌گذاری و اعلام سیاست است و تمام تصمیمات گرفته شده براساس خرد جمعی است و تمام نوار‌های جلسات هم موجود است.

افزایش تعرفه اینترنت غیرقانونی است

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دلایل افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی گفت: این موضوع یکشنبه در دولت مطرح شد؛ افزایش تعرفه اینترنت توسط دو اپراتور تایید وزارت ارتباطات را ندارد و طبق گزارش وزیر ارتباطات، تایید سازمان را ندارد و غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی افزود: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و سازمان تعزیرات قطعا باید با این افزایش قیمت برخورد کنند؛ قیمت باید به رقم سابق خود برگردد و مبالغ مازاد دریافت شده نیز باید به حساب مردم (مشتریان) بازگردانده شود.

ربیعی با بایان اینکه «هیچ شرکتی حق ندارد در شرایط کنونی بدون اخذ مجوز، قیمت‌ها افزایش دهد» گفت: این افزایش ۱۰۰درصدی خیلی تعجب برانگیز بود. وزارت ارتباطات مکلف شد تا با تخلف قانونی و مقرراتی این دو اپراتور برخورد کند و در صورت لزوم مطابق ضوابط طول دوره پروانه فعالیت آن‌ها را کاهش دهد اگر تبعیت نکنند.

سخنگوی دولت افزود: وقتی دولت تصمیم داشت که تعرفه‌های برق ۷ درصد افزایش پیدا کند، این موضوع در سه جلسه دولت بررسی شد؛ ابعاد این افزایش بر صنعت و همچنین زندگی اقشار مختلف مردم در سطوح مختلف کم‌مصرف و پرمصرف کاملا بررسی شد تا تصمیم نهایی گرفته شود.

وی ادامه داد: این گونه تصمیمات به اجماع‌نگری نیاز دارد و در این شرایط افزایش‌های صد دردصدی و این هزینه‌ها قابل قبول نیست و برخورد قاطع می‌شود.

زمان بازگشایی مدارس در همه مناطق یکسان نخواهد بود

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دولت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به آغاز موج دوم کرونا و نیز برگزاری کنکور چه تمهیداتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: درباره بازگشایی مدارس تصمیم ستاد ملی کرونا این است که پانزدهم شهریور باشد و براساس تحلیلی که از وضعیت وجود دارد این تصمیم گرفته شده است.

ربیعی افزود: تصمیمی که اتخاذ شده است یک تصمیم یکسان برای همه مناطق نیست و در مناطق زرد و قرمز و سفید متناسب با وضعیت هر منطقه کار آموزش دنبال می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در مورد کنکور سراسری هم که زمانش تقریباً چهل و پنج روز دیگر خواهد بود، سه وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش این تصمیم را به دولت آورده‌اند، اما آنچه که الان اعلام شده نگرانی‌هایی در خانواده‌ها به وجود آورده است، ولی از لحاظ تمهیدات بهداشتی باید بگویم که فاصله صندلی‌ها به ۱۶۰ سانت افزایش یافته است، هیچکس بدون ماسک نمی‌تواند وارد شود و حوزه‌های برگزاری کنکور یک‌ونیم برابر شده است و وزیر بهداشت هم اگر تصمیم جدیدی باشد اعلام می‌کند.

ربیعی اظهار کرد: وزارت بهداشت برای افراد مبتلا هم مکان خاصی در نظر گرفته و این‌ها هم با پروتکل‌های وزارت بهداشت آزمون خواهند داد. مبتلایانی که سرپا هستند، می‌توانند آزمون بدهند و برای بقیه هم تمهیداتی صورت گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد