اونس طلا2293.69
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

مفید ترین ماده غذایی یعنی نور خوشید را بشناسید

مواد غذایی مختلف به ما مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها، مواد معدنی مختلف، اسید های چرب مفید و... را می رسانند که برای سلامتی بدن بسیار ضروری است. یکی از این مواد غذایی نور خورشید می باشد.

مفید ترین ماده غذایی یعنی نور خوشید را بشناسید



مواد غذایی مختلف به ما مواد مغذی مختلف مانند ویتامین ها، مواد معدنی مختلف، اسید های چرب مفید و... را می رسانند که برای سلامتی بدن بسیار ضروری است. یکی از این مواد غذایی نور خورشید می باشد.
نور خورشید با این که غذا یا نوشیدنی نمی باشد از بسیاری از آن ها مفید تر، در دسترس تر و مهم تر است. آفتاب علاوه بر همه مزایای خویش رایگان نیز می باشد و این باعث می شود تا همه مردم بتوانند از آن بهره لازم را کسب کنند.
احتممالا می دانید که یکی از مهم ترین منابع تولید ویتامین دی در بدن قرار گرفتن در معرض آفتاب می باشد و ویتامین دی نیز برای تاثیر گذاری کلسیوم در بدن ضروری است.
نور خورشید مزایای مختلف روانی و جسمی بسیاری دارد که آن ها را برای شما خواهیم گفت. توجه داشته باشید که بدون استفاده از کرم های ضد آفتاب یا دیگر محافظت کننده ها در معرض خورشد قرار نگیرید تا به پوست شما آسیب وارد نشود.


مزایای جسمی: 1. ساختن استخوان های قوی: استخوان سازی در بدن وابسته به کلسیوم می باشد که کلسیوم نیز برای اثر گذاری به ویتامین دی نیازمند است. از این رو قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می تواند باعث سخته شدن استخوان های قوی در بدن شما شود.
2. پیش گیری از سرطان: به گفته محققان افرادی که روزانه به میزان متوسطی در برابر نور خورشید قرار می گیرند کمتر از دیگران به سرطان های روده بزرگ، تخم دان، پانکراس و پروستات دچار می شوند.
3. سلامت پوست: طبق گفته سازمان جهانی بهداشت قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند به معالجه برخی از بیماری های پوستی کمک کند.
مزایای روانی: از مزایای روانی قرار گرفتن در معرض آفتاب می توان افزایش سطح سرتونین در مغز دانست که ارتباط مستقیمی با افسردگب دارا می باشد. کاهش سطح سرتونین در بدم می تواند باعث افسردگی، خستگی، بی حالی و غم شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند احتمال افسردگی را به شکل قابل توجهی کاهش داده و به سلامت روان شما کمک کند.
توجه داشته باشید که قرار گرفتن طولانی مدت و بدن مواد محافظت کننده از پوست در معرض آفتاب می تواند خشکی و سوختگی پوست، مشکلات پوستی را به همراه داشته باشد. بعضی از تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می تواند احتمال سرطان پوست را بالا ببرد. پس از نور آفتاب استفاده کرده و در عین حال مراقب خود باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد