اونس طلا2153.59
مظنه14,167,000
18 گرم3,270,400
ارزش سکه31,918,251
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

فواید شگفت‌انگیز آب‌هویج که از آن بی‌خبرید

آیا می دانید هویج برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است؟ یک لیوان ساده آب هویج منبع بی پایان فواید سلامتی را فراهم می کند. همه می دانند که این میوه نارنجی رنگ برای پوست و بینایی شما مفید است. اما اینها تنها فواید آن نیستند. اگر آب هویج بنوشید ، ارزش غذایی سبزی خام را دریافت خواهید کرد ، که بسیار بیشتر از آن است که اگر آنها را آب پز بخورید.

به گزارش سایت طلا، در این مطلب، می خواهیم در مورد برخی از مزایای ناشناخته این سبزی مضراب برای شما بگوییم.


هویج: مدال آور طلای نارنجی
هویج یکی از سبزیجات پر مصرف جهان است ، نه تنها به دلیل خوشمزه بودن و بسیار متنوع بودن ، بلکه به دلیل خواص فراوانی که دارد.مطالعات نشان داده است که هویج تقریباً 500 ماده شیمیایی فیتوشیمیایی دارد که تقریباً در هر غذایی دیگر در جهان وجود دارد. در اینجا سه ماده مغذی موجود در هویج وجود دارد که قابل ذکر است:

بتاکاروتن
این ماده ای است که هویج را تبدیل به پرتقال می کند!! می پرسید چگونه ؟ این ماده مغذی ترکیبات محلول بسیار غلیظی دارد، بعلاوه ، کبد بتاکاروتن را به ویتامین A. تبدیل می کند. از این گذشته ، این رنگدانه وقتی به مولکول های مضر وصل می شود ، به آنتی اکسیدان قدرتمند تبدیل می شودو با اتصال به مولکول های بی ضرر سبب تغییر جهت آنها می شود.
ویتامین A
علاوه بر مزایایی که هویج به دلیل وجود بتاکاروتن دارد ، امی توان آن را جز یکی از سبزیجات که بیشترین مقداز ویتامین A را دارد در نظر گرفت و از این از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. یک لیوان آب هویج تقریباً 700٪ از نیازهای غذایی اساسی بزرگسالان را تأمین می کند.

این ویتامین است که وظیفه حفظ سلامت چشم و محافظت در برابر بیماری های دژنراتیو از جمله سرطان را بر عهده دارد. اگر این ویتامین به اندازه کافی در بدن نباشد می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد کند ، همچنین ویتامین A باعث رشد استخوان و رشد دندان ها نیز می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

این ویتامین همچنین از عملکردهای سلولی سالم در بدن پشتیبانی می کند ، به بدن کمک می کند تا از عفونت ها جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد.
آلفا کاروتن
آلفا کاروتن یک آنتی اکسیدان است که با فلاونوئیدها بسته بندی شده است. یک فنجان هویج حاوی 5.9 میلی گرم از این ماده است.برخی معتقدند این ماده مغذی حتی می تواند به زندگی طولانی تر کمک کند. مسلم است که آلفاکاروتن می تواند به جلوگیری از سرطان ریه کمک کند ، و محلول در چربی است.برای به دست آوردن بیشترین استفاده از خواص آن ، بهترین کار این است که آلفا کاروتن را با غذای پخته شده و / یا نمکی مواد غذایی حاوی آن ، مانند هویج ، تهیه کنید.

همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در هویج وجود دارد که ارزش ذکر آن را دارد. این لیست می تواند فوق العاده طولانی باشد ، اما لیستی که در زیر آمده بخش دیگری از آنچه آن را به عنوان یک سبزیجات فوق العاده ، مناسب برای کودکان ، بزرگسالان (به خصوص زنان باردار) و افراد مسن می سازد ، مفید است.

یک فنجان هویج در اختیار شما قرار می دهد:
ویتامین K
ویتامین سی
فیبر
پتاسیم
ویتامین B6
منگنز
مولیبدن
ویتامین B1 (تیامین)
ویتامین B3 (نیاسین)
فسفر
منیزیم
اسید فولیک

فواید نوشیدن آب هویج چیست؟
ما در مورد خواص مواد اصلی آن برای شما گفتیم ، اما ما همچنین می خواهیم در مورد فواید شما از نوشیدن یک لیوان بلند آب هویج چند بار در هفته صحبت کنیم. آب هویج اگر در زمانی که معده خالی است نوشیده شود تاثیرات دو برابری برای بدن دارد.

سلامتی دهان را بهبود می بخشد
اشتهاآور است
یکی از بهترین درمان ها برای یبوست است
قاتل استرس است
به شما کمک می کند تا اعصاب خود را کنترل کنید
به زیبایی و سلامت پوست کمک می کند
باعث بهبود کیفیت شیر مادر می شود
برای سلامت و تقویت چشمان عالی است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد