اونس طلا2153.89
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

بهترین غذاها برای پاکسازی رگ‌های بدن

تغذیه همیشه در سلامت بیشتر یا کمتر نقش مهمی داشته است ، به طور مثال با گذشت زمان مصرف برخی غذاها می تواند شریان ها و رگ های شما را مسدود کند. این مسئله باعث ایجاد مشکلات گردش خون و سایر بیماریهای قلبی عروقی می شود که در نهایت می توانند کشنده باشند.

به گزارش سایت طلا، خبر خوب این است که غذاهایی نیز وجود دارند که به پاکسازی شریان ها و رگ های شما کمک می کنند. گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی شما می تواند در پیشگیری از طیف گسترده ای از بیماری ها به شما کمک کند.

طبق تحقیقات انجام شده ، تصلب شرایین یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. این بیماری بسیار جدی است زیرا باعث ایجاد سیستم ایمنی ضعیف ، عفونت و ناسازگاری از جمله موارد دیگر می شود.

علاوه بر تصلب شرایین ، بیماران دارای شریان و رگهای مسدود شده ، مستعد ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی هستند.

رژیم غذایی بخش مهمی برای جلوگیری از این بیماری ها است ، بنابراین توجه کردن به آنچه می خورید ضروری است. بیایید نگاهی بیندازیم به غذاهای سالم که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از شریان ها و رگ های خود محافظت کنید.

1-سیر
سیر اولین و بهترین نوع از غذاهایی است که سبب پاکسازی شریان های بدن می شود. این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمندی است که قادر به مقابله با رادیکالهای آزاد در بدن شما هستند. همچنین به کاهش سطح کلسترول بد کمک کرده و کلسترول خوب را افزایش می دهد. در نتیجه جریان خون بهبود می یابد و خطر فشار خون بالا کاهش می یابد.

2-جو دوسر
ما به عنوان بخشی از صبحانه خود این غذا را به شدت توصیه می کنیم. علاوه بر ترویج هضم خوب ، در طول روز به شما انرژی می دهد. فواید زیادی با خوردن جو دوسر نصیب بدن تان می شود. یکی از مزایای آن این است که خواص جو دوسر باعث می شود کلسترول در دیواره شریان ها سخت نشود. در نتیجه ، خطر ابتلا به تصلب شرایین و سایر مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
3-سیب
سیب حاوی ماده ای به نام پکتین است. لیز عضو هیئت علمی و مدیر تغذیه ورزشی در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس ، می گوید که پکتین فیبری است که به کلسترول متصل می شود. به علاوه ، سیب ها دارای فلاونوئید هستند که می تواند احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را تا 50٪ کاهش دهد.

4-ماهی
ماهی چرب منبع مهمی از اسیدهای چرب امگا 3 است ، همچنین به عنوان "چربی های خوب" شناخته می شود ، که بدن ما برای عملکرد صحیح و جلوگیری از انسداد شریان ها به آن نیاز دارد. بهترین ماهی برای تحقق این هدف ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، شاه ماهی و ساردین است.

5-زردچوبه
یکی از مؤلفه های اصلی زردچوبه کورکومین است که به عنوان یک محافظ قلب فوق العاده شناخته می شود. مطالعات نشان داده اند که این جزء زردچوبه ممکن است از آسیب شریان ها که معمولاً با انسداد همراه است جلوگیری کند.

6-اسفناج
این برگ سبز سرشار از ویتامین های A و C است که طبق بسیاری از تحقیقات ، این ویتامین ها می توانند به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول و تصلب شرایین کمک کنند.
7-آجیل
آجیل برای کمک به بدن شما در جلوگیری از انسداد شریان بسیار مفید است. آنها همچنین می توانند یک روند تمیز شدن رگ های شما را بواسطه مواد مغذی که در خود دارند تحریک می کنند.این خواص عالی نتیجه ی چربی اشباع نشده و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آجیل است که برای سلامتی شریانی بسیار مهم هستند. برخی از بهترین آجیل ها فندق ، بادام ، گردو و بادام زمینی هستند.

8-روغن زیتون
روغن زیتون فوق بکر دارای طیف گسترده ای از خواص مفید برای سلامتی است و از جمله آنها توانایی آن در پیشگیری از بیماری های قلبی است. این محصول یک چربی اشباع شده تک چربی است که احتمال کمتر اکسیده شدن آن وجود دارد ، بنابراین مانع چسبیدن کلسترول به دیواره شریان و انسداد رگ های شما می شود.

9-گوجه فرنگی
گوجه فرنگی منبع مهمی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است و از چسبیدن کلسترول بد به دیواره شریان جلوگیری می کند. طبق مطالعات ، مصرف روزانه گوجه فرنگی خطر ابتلا به پلاک های ایجاد شده در شریان ها و رگ های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

10-آب انار
از نظر علمی اثبات شده است که آب انار نسبت به سایر آب میوه ها از جمله آب توت سیاه ، زغال اخته و پرتقال دارای سطح آنتی اکسیدان بالاتری است. یک مطالعه انجام شده بر روی موش ها نشان داد که آب انار در درمان تصلب شرایین آسیب دیده بسیار مناسب است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد