اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رازهای پخت‌وپز سالم که هر خانمی باید بداند

در رژیم غذایی تنها خوردن موادغذایی نیست که اهمیت دارد بلکه نحوه تهیه و پختن غذا هم اهمیت دارد چرا که می تواند میزان جذب مواد مغذی شما را افزایش دهد ، رستوران ها و آشپزهای مورد علاقه ما تکنیک های برتر خود را برای یک آشپزی سالم تر ارائه می دهند .

به گزارش سایت طلا،

1-سرخ کردن
سبزیجات ، ماهی ، مرغ یا گوشت را در هوای گرم بیش از حد سرخ کنید - مرتباً هم بزنید تا نسوزند چرا که برای سلامتی مفید تر است.
پخت و پز سریع در گرمای زیاد به این معنی است که گیاهان جوان مواد مغذی خود را که اغلب در فرآیندهای مانند جوش خوردن از بین می روند ، حفظ می کنند. مصرف فقط کمی روغن به جای مقادیر زیادی که در سرخ کردن استفاده می شود چربی کل را به حداقل می رساند. در هنگام سرخ کردن ماهیتابه را پر از موادغذایی نکنید تا سبزیجات ترد و تیز حفظ شوند.

یک آشپز حرفه ای می گوید: تکان دادن ماهیتابه در هنگام سرخ کردن غذا می تواند طعم و مزه غذا را دلنشین تر کن، همچنین برخی از ظروف دارای درب و امکاناتی مثل تولید بخار، بنابراین شما می توانید از آن برای بخارپز کردن ماهی و سبزیجات بدون استفاده از روغن نیز استفاده كنید. "

2-بخار پاپیلوته
ماهی و سبزیجات را در ورقه های آلومینیومی در فر بپزید.

این شکل از تهیه غذا به حفظ طعم های واقعی مواد اولیه کمک می کند بنابراین خیلی نیازی به اضافه کردن چاشنی های مانند نمک نیست. بخارپز کردن ، مانند همزن زدن ، به حفظ مواد مغذی غذا نیز کمک می کند. به جای ماهی منجمد از تازه استفاده کنید، زیرا اضافه کردن چاشنی و ادویه به موادغذایی منجمد تاثیر چندانی در مزه آن ندارد زیرا با باز شدن یخ مقدار زیادی از آن ادویه ها را از بین می برد. برای خوش طعم کردن هر چه بیشتر غذای خود می توانید گیاهان و مرکبات زیادی به آن بیفزایید .

میچ تونکس ، سرآشپز و نویسنده مواد غذایی برنده جایزه می گوید: تره فرنگی را همراه ماهی قزل آلا و برنج را همراه گوجه فرنگی تازه یا صدف در یک ورقه آلمینیومی بپیچید و سپس برای تهیه یک وعده غذایی سالم و شگفت انگیز در فر بخارپز کنید.

3- درست کردن ترشی
حفظ میوه یا سبزی در آب نمک (سرکه و آب)
سبزیجات ترشی یک جایگزین عالی و سالم برای سالادها هستند و به طور کلی به چربی اضافی برای خوشبو کردن آنها احتیاج ندارند.

شما می توانید تقریباً از هر میوه یا سبزیجات استفاده کنید - هویج ، سیب ، پیاز و ... در یک ظرف با مخلوط آب و سرکه قرار دهید ، مقداری گیاهان / ادویه جات ترشی جات اضافه کنید ، سپس تا یک هفته دست نزنید و بگذارید استراحت کند.

رئیس مواد غذایی Abel & Cole Rachel de Thample می گوید: این دستور العمل سریع را امتحان کنید: 500 گرم میوه و یا سبزیجات را خرد کنید یا رنده کنید. به یک مربا با 200 میلی لیتر سرکه ، 75 میلی لیتر آب و 1 قاشق غذاخوری عسل جوشانده و برخی گیاهان / ادویه جات اضافه کنید ، سپس خوب مخلوط کنید. "


4-وَرز دادن
برای دستیابی آسانتر به هضم مواد خام ، سبزیجات سخت را با دست ورز دهید.

ورز دادن برگهای سبزیجاتی مانند کلم به این معنی است که نیازی به جوشاندن آنها نیست ، بنابراین با این روش ویتامین C و فولات محلول در آب موجود در مواد غذایی که در اثر دمای بالا از بین می روند را حفظ می کنید .

با هر دو دست یک برگ برگ کلم بگیرید و با هم ورز دهید. برگها تیره می شوند و تلخ تر می شوند.دونال اسهان ، نویسنده مواد غذایی می گوید: ‘ماساژ کلم خام آن را از یک برگ سخت و تا حدودی تلخ به یک ماده لطیف شیرین تبدیل می کند - فقط چند دقیقه طول می کشد. به جای کاهو آن را به سالادها اضافه کنید. "

5-کباب کردن
پخت و پز مواد غذایی با یک منبع گرما برای رسیدن به یک پایان طلایی و واضح منبع مستقیم حرارت به این معنی است که غذای شما به سرعت پخته می شود و به حفظ مواد مغذی کمک می کند و چربی اضافی روی گوشت از بین می رود.

ترشحات ناشی از کباب کردن گوشت به مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند - با مخلوط آب لیمو ، سیر و گیاهان می توانید چربی گوشت را کم کنید. خیلی گوشت تان را نپزید زیرا این می تواند برای سلامتی مضر باشد.

کارن برنز-بوث نویسنده و وبلاگ نویس مواد غذایی می گوید:برای پخت سالم ماهی ، فیله ماهی را با جو دوسر یا جو دوسر خرد شده و کبابی خرد کنید و تا زمانی که ترد شود و پخته شود ، کباب کنید. شما قلب خود را تقویت می کنید امگا 3 - به علاوه بافت ترد بسیار عالی است. "

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد