اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس تهران 66 هزار واحد جهش کرد/سهام هلدینگ سیمانی شستا در بورس کشف قیمت شد

بازار سرمایه در حالی آخرین روز معاملاتی را در هفته جاری پشت سر گذاشت که شاخص کل بورس برای نخستین بار وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شد.

به گزارش سایت طلا ، امروز همراه با عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری سیمان تامین که بیش از 4 و نیم میلیون نفر در آن مشارکت کردند، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم رو به رشد بوده و در پایان معاملات با 66 هزا رو 44 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 612 هزار و 889 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بامعیار هم وزن با افزایش 13 هزار و 321 واحد به رقم 466 هزار و 359 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به رقم بی‌سابقه 6 هزار و 34 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 9.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 740 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

با توجه به اینکه استقبال مردم از بورس اوراق بهادار به شدت افزایش یافته و در حالی که تا سال گذشته حداکثر افراد فعال در خرید عرضه‌های اولیه بورس به 500 هزار نفر می‌رسید، امروزه این رقم بیش از 9 برابر افزایش یافته است. بنابراین باید سامانه‌های معاملات بورس، سامانه‌های کارگزاری‌ها وسامانه‌های برخط و آنلاین به قدری اضافه شود که پاسخگوی تقاضای مردم باشد.

در این بین مردم باید به توصیه کارشناسان و مسئولان بورس توجه کنند که حضور در بازار بورس همراه با ریسک و سود و زیان است و در سرمایه‌گذاری با افراد مطمئن و کارشناس مشورت کنند تا دچار زیان‌های بازار نشوند و از پولهای اضافی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند و به هیچ وجه دارایی مورد استفاده خود مثل خانه، ملک یا خودرو را برای حضور در بورس نفروشند.

نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس «یازدهم تیرماه»

از طرفی وظیفه مدیران شرکت‌های بورسی است که از این فرصت استفاده کرده و روزانه که حدود 20 هزار میلیارد تومان معامله دربورس و فرابورس انجام می‌شود با ابزارهایی مانند انتشار اوراق یا عرضه سهام جدید و یا به وسیله حق تقدم‌ها منابع بورس را جمع‌آوری کرده و به تولید تزریق کنند تا مردم احساس نکنند سودی که در بورس به دست آورده‌اند فقط ناشی از افزایش قیمت و سود حاصل از تجدید ارزیابی دارایی‌ها باشد، بلکه سود ناشی از افزایش تولید و افزایش صادرات شرکت‌های بورسی باشد.

همچنین با توجه به کند بودن سامانه برخط کارگزاری‌ها لازم است مقام ناظر بر کارگزاری‌ها به این امر ورود کند تا شرکت‌های واگذاری به ارتقا سامانه های معاملاتی بر خط به مشتریان اقدام کنند.

همچنین در فرابورس ایران معامله‌گران امروز 5 هزار و 461 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات امروز دو بازار را در نظر بگیریم، امروز ظرف کمتر از 4 ساعت در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از 19 هزار و 201 میلیارد تومان داد و ستد انجام شد.

امروز همچنین شاخص کل بورس، شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 4.2 درصد رشد کردند همچنین شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت در بورس با معیار هم وزن هر کدام 2.9 درصد ارتقاء یافتند.

شاخص آزاد شناور 3.8 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس 3 و نیم درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس 4.6 درصد افزایش یافت.

نمادهای مهم تاثیرگذار در شاخص بورس تهران شامل چادرملو، پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه؛‌ملی مس، شستا، گل‌گهر، و پالایش نفت اصفهان بودند.

امروز همچنین نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، ملی مس ایران، و گلوکوزان بودند.

ورود فرابورس به کانال ۱۷ هزار واحد

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۴۸۳ واحد رشد وارد کانال ۱۷ هزار واحد شد.

معامله‌گران این بازار ۷۱۴ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

سهام هلدینگ سیمانی شستا در بورس کشف قیمت شد

یک میلیارد و 650 میلیون سهم معادل 15درصد از سهام شرکت سیمان تامین به عنوان پانصد و چهل و یکمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش سیمان، آهک و گچ، در فهرست نرخ‌های بازار دوم، امروز در نماد "سیتا" به شیوه ثبت سفارش عرضه اولیه و هر سهم این شرکت 1575تومان کشف قیت شد.

مدیر این عرضه، کارگزاری صباتامین، متعهد عرضه شستا، متعهد خرید صبا تامین و سقف تعهد خرید50 درصد از کل سهام قابل عرضه بودند و تعداد یک میلیارد و 320 میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه این شرکت رادر روزجاری برای عرضه اولیه روانه بورس کردند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد