اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش تعداد کشته‌های حادثه در کلینیک سینا اطهر+ جزییات

در پی انفجار در کلینیک سینای اطهر در محدوده تجریش در شمال تهران، ساکنان صدای انفجار مهیبی را شنیدند. به گفته شاهدان عینی آتش سوزی گسترده بوده است. جانشین فرمانده نیروی انتظامی پایتخت درباره آتش سوزی مرکز درمانی سینا اطهر گفت: کپسول‌های اکسیژن در طبقه زیرزمین این مرکز درمانی قرار داشتتند و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالا سرایت کرده است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، به دنبال وقوع آتش سوزی واقع در خیابان شریعتی تهران نزدیک به میدان قدس تجریش، پیمان صابریان رییس مرکز اورژانس تهران گفت ساعت ٢٠:۵۶ روز جاری وقوع حریق در یک کلینیک درمانی واقع در شریعتی، پایین‌تر از میدان قدس، درمانگاه سینا اطهر به سامانه ١١۵ اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله دو آمبولانس به محل اعزام شدند. همچنان آمار دقیق از خسارت‌های جانی این حادثه مشخص نیست.

به گفته شاهدان عینی این آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران نرسیده به میدان قدس تجریش رخ داد. شاهدان عینی گفتند که این آتش‌سوزی همراه با وقوع چند انفجار بود که به برخی از ساختمان‌های اطراف آسیب زد و از جمله شیشه‌های یک گالری را شکست.

کلینیک پزشکی سینا اطهر به بخش های جراحی زیبایی، رادیولوژی، داروخانه و غیره مجهز بوده و دارای پنج طبقه است.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت که در این حادثه وسعت آتش سوزی زیاد بوده است و نیرو‌های آتش‌نشانی ۴ ایستگاه برای مهار آتش‌سوزی به محل آتش سوزی اعزام شده‌اند و احتمال بروز انفجار با وجود کپسول‌های اکسیژن در محل حادثه وجود دارد.

‏جانشین فرمانده نیروی انتظامی پایتخت نیز درباره آتش سوزی مرکز درمانی سینا اطهر گفت: کپسول‌های اکسیژن در طبقه زیرزمین این مرکز درمانی قرار داشتتند و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالا سرایت کرده است.

شدت انفجار و آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر در شمال تهران

سرانجام پس از حدود دو ساعت تلاش جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از اطفای آتش سوزی در کلینیک سینا خبر داد.

ملکی افزود: از دقایقی قبل و با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق های این کلینیک آغاز شده است.

هم اکنون جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در حال برگزاری است. نیروهای امدادی و عملیاتی در حال ارائه گزارش هستند.

دادستان تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر گفت: در این حادثه تاکنون ۱۳ نفر از هموطنان فوت کردند و ۶ نفر هم مصدوم شده‌اند.10 نفر از این اجساد زن و ۳ نفر مرد هستند و این اجساد در حال انتقال به بهشت زهرا هستند.

القاصی مهر افزود: وضعیت محل حادثه آرام است و این صحنه در حال کنترل عوامل انتظامی است و مشکل خاصی وجود ندارد. علت حادثه در دست بررسی است اما مشخص نیست علت واقعی چه بوده است.

علت آتش سوزی کلینیک سینا در حال بررسی است

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دقایق اولیه حادثه با حضور در محل حادثه بیمارستان سینا گفت: توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

به گزارش پلیس تهران بزرگ؛ سردار حمید هداوند در این باره اظهار داشت:به محض وقوع حادثه عوامل پلیس راهور و پلیس پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و اقدامات لازم را در حوزه های ترافیکی، انتظامی بعمل آوردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل است، گفت: در بررسی های اولیه علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام نموه اند که اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همشهریان محترم اخبار را طریق رسانه های رسمی و معتبر پیگیری نمایند، افزود: اکیدا توصیه می شود مردم از حضور در محل حادثه خودداری تا یگان های امدادی سریعتر و بهتر بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.

حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر در شمال پایتخت پس از حدود ۲ ساعت مهار شد و اما گروهی از آتش نشانان، ماموران اورژانس و امدادگران هلال احمر همزمان با خاموش کردن آتش وارد طبقات و ساختمان های اطراف شده اند و تعدادی از افرادی که در محل در شرایط نا ایمن قرار داشتند را نجات دادند.

عملیات تخلیه دود و همچنین جست و جوی آتش نشانان همچنان ادامه دارد و پس از پایان عملیات جزییات آن اعلام می شود.

نشست گاز، دلیل احتمالی حادثه

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران در گفت‌وگویی با شبکه خبر درباره این حادثه گفت: به احتمال زیاد این حادثه بر اثر نشست گاز رخ داده است اما هنوز دلیل اصلی آن مشخص نیست.

وی اظهار کرد: درباره تعداد مجروحین و کشته‌های این حادثه آمار دقیقی وجود ندارد و عوامل اورژانس و آتش‌نشانی باید مسئولیت اطلاع‌رسانی در این زمینه را بپذیرند.

معاون استاندار تهران با بیان این که کار اطفاء حریق این ساختمان به پایان رسیده است، گفت: ساختمان آسیب جدی دیده است و احتمال مجروح و کشته شدن افراد هم قطعاً وجود دارد.

او با بیان این که تعدادی از سکنه و کادر درمانی پس از این انفجار به پشت‌بام درمانگاه رفته بودند و نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس آنها را از پشت‌بام نجات داده‌اند، گفت: اظهارنظر صریح درباره دلیل این حادثه سخت است و باید بررسی دقیق انجام گیرد.

گودرزی درباره دلیل اصلی این حادثه گفت: تا موضوع توسط اورژانس و آتش‌نشانی بررسی کامل نشود، اظهارنظری نمی‌کنیم.

سخنگوی آتش‌نشانی اعلام کرد: افزایش آمار جان‌باختگان انفجار در خیابان شریعتی تهران به ۱۸ تن

سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: در ادامه عملیات جست‌وجو در بخش‌های دیگر ساختمان دقایق قبل، آتش‌نشانان توانستند شش تن را پیدا کنند که وضعیت وخیمی داشتند و تقریبا علایم حیاتی نداشتند.

وی ادامه داد: منتظر عوامل اورژانس هستیم اما تقریبا می‌توان گفت که هر شش نفر فوت شدند. فقط یک نفر منتقل شده که بررسی دقیق‌تر در این رابطه انجام شود. در حال حاضر ١٩ نفر از داخل ساختمان به غیر از نجات‌یافتگان خارج شدند که فوت ١٨ نفر از آنها متأسفانه تایید شده است. نظر نهایی توسط عوامل اورژانس اعلام خواهد شد.

حریرچی اخبار فضای مجازی مبنی بر وجود مواد رادیو اکتیو در محل انفجار سینا اطهر را تکذیب کرد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد