اونس طلا2155.59
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,500,000

آینده دلار چه میشود؟ کاهش یا افزایش ؟

تحلیل دلار تهران و اونس جهانی

آینده دلار چه میشود؟ کاهش یا افزایش ؟


دیدگاه کاهشیها: علیرغم اینکه دلار دیروز در عدد 19900 کلوز خورد با اینحال با توجه به روند نزولی بهای دلار در دو روز پایانی انتهای هفته گذشته، احتمال تداوم روند کاهشی و ریزش قیمت دلار وجود دارد، بنابراین کانال ۱۹ برای دلار، بسیارشکننده هست


دیدگاه افزایشیها: وفتی دلار در بالای عدد 19400 تثبیت گردد یعنی دلار در شرایط کنونی پتانسیل افزایشی را دارد و همین مقاومت مهم 19400 که هم اکنون به حمایت قوی تبدیل شده بعنوان سیگنال افزایشی، باعث شد که تا حدودی برخی از فعالان، موقعیت خرید به خود بگیرند و از فضای تردید خارج شوند.


دیروز حواله درهم به سطح 5600 افزایش یافت، این موضوع باعث شد که قیمت معادل، دلار حواله درهم به سطح بالای ۲۰ هزار تومان نیز برسد، اما پایین بودن قیمت نقدی دلار نسبت به حواله درهم به دو دلیل بوده. موضوع نخست درخصوص اقدامات بازارساز و علامت‌هایی است که از کنترل نقدینگی در سال جاری خبر می‌دهد.موضوع دوم، انتشار خبرهایی مبنی بر عرضه سنگین دلاری در بازار است، که با تقاضای کمی روبرو میشود.


روز گذشته تسنیم اعلام کرد عرضه سنگین ۷۱ میلیون دلاری با نرخ 18450 تومانی صورت گرفته، که تنها برای ۵/ ۱ میلیون دلار از این عرضه، تقاضا وجود داشته . همچنین روحانی در تماس تلفنی از همتی درخواست کرد که این نهاد علاوه بر تامین ارزی واردکنندگان در سامانه نیما، مداخلات هدفمند خود را در بازار با قدرت ادامه دهد. با یادداشت دیشب همتی نشان می‌دهد که موضع سیاست‌گذار در روزهای اخیر، پیگیری تقویت سمت عرضه است. در نتیجه معامله‌گران دلار نیز این رفتار سیاست‌گذار را برای ورود به بازار مورد توجه قرار دادند.

آینده دلار چه میشود؟ کاهش یا افزایش ؟


میزان نوسانات روزانه قیمت دلار دیروز به رقم 700 تومان رسید، این میزان نوسان در روز پنج‌شنبه کمتر از این سطح قرار داشت ،موضوعی که باید مورد هدف‌گذاری سیاست‌گذار قرار گیرد، کنترل نوسانات قیمت دلار به جای کنترل قیمت است. در حقیقت، بازارساز باید نوسان دلار را در یک بازه مشخص حبس کند و به‌دنبال تثبیت نرخ در قیمت مشخصی نباشد. این نگاه برای تثبیت نرخ باعث عجله برای اصلاح قیمت خواهد شد و ممکن است حتی نتیجه عکس دهد


تحلیل اونس: بازگشت وضعیت اقتصادی به شرایط قبل از کرونا، فرآیندی زمانبر است.در صورتیکه طلا بتواند یک هفته متلاطم دیگر را پشت سر بگذارد، دستیابی اونس به کانال۱۸۰۰ دلاری دور از دسترس نیست. اما افزایش قدرت دلار آمریکا، افزایش ارزش طلا را محدود کرده . با این وجود هنوز مهم‌ترین عامل مورد توجه معامله‌گران افزایش موارد ابتلای جدید به کروناست.انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 13 آبان 99 هر روز بیشتر بر صدر اخبار قرار میگیرد و معامله‌گران از این به بعد باید تاثیرات این اتفاق بر بازارها را در معاملات خود لحاظ کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد