اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش 5 میلیون تومانی خودرو های داخلی+قیمت

رشد قیمت حداقل ۵ میلیون تومانی خودروهای داخلی با پیروی از افزایش نرخ ارز

افزایش 5 میلیون تومانی خودرو های داخلی

با اتمام شوی فروش خودروسازان، بازار خودرو نه تنها آرام نگرفت، بلکه منحنی قیمت‌ها صعودی تر از قبل نیز شد. بنابر اخبار رسیده از بازار، قیمت خودروهای داخلی طی یکی دو هفته گذشته حداقل پنج میلیون تومان افزایش یافته است که البته در مورد خودروهای وارداتی، صحبت از رشد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز به میان می‌آید. اینکه چرا بازار خودرو با وجود وعده‌های وزارت صنعت،معدن و تجارت و خودروسازان مبنی بر کاهش التهاب و کنترل قیمت، حالا دوباره روی دور صعود افتاده، بیشتر ریشه در مسائلی مانند رشد نرخ ارز، افزایش تقاضا و البته تورم انتظاری دارد. در این بین، به نظر می‌رسد سرکشی‌های ارز بیش از سایر عوامل در دور جدید التهاب بازار خودرو نقش دارد. نرخ ارز طی روزهای گذشته از سال ۹۹، بیش از ۴ هزار تومان صعود کرده است. در این شرایط، بازار خودرو نیز از قافله گرانی عقب نمانده و پا به پای ارز افزایش قیمت را به خود می‌بیند.

پراید 5 میلیون تومان گران شد

در کنار نرخ ارز و تورم انتظاری، به نظر می‌رسد افزایش تقاضا نیز عامل دیگر صعود منحنی قیمت در بازار خودرو است. با توجه به فرا رسیدن فصل داغ خرید خودرو، تقاضا در بازار افزایش یافته و این در حالی است که روند عرضه از سرعت مناسبی برخوردار نیست. بنابراین نبود تعادل لازم میان عرضه و تقاضای خودرو نیز به نوبه خود بر صعودی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو اثرگذار بوده و با توجه چشم‌انداز نه چندان مثبت تولید، عدم تناسب همچنان ادامه خواهد داشت.

صعود قیمت خودروها اما طبق اخبار رسیده از بازار، در حال حاضر قیمت پراید با صعودی حدودا ۵ میلیون تومانی به ۷۶ میلیون تومان رسیده و تیبای هاچ بک هم که ۶ میلیون تومان رشد قیمت داشته، در حال حاضر خودرویی ۹۵ میلیون تومانی به شمار می‌رود. فعالان بازار همچنین در مورد ساینا و کوئیک نیز از رشد قیمت بیش از ۶ میلیون تومانی این خودروها می‌گویند. بر این اساس، قیمت ساینا در بازار به بالای ۹۵ میلیون تومان رسیده و کوئیک دنده‌ای هم ۱۰۲ میلیون تومان معامله می‌شود. از سوی دیگر، پژو ۴۰۵ با توجه به رشد ۱۰ میلیون تومانی، در حال حاضر ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و پژو پارس هم با جهشی ۱۶ میلیونی، ۱۵۳ میلیون تومان در مدل معمولی قیمت دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد