اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزییات انفجار در شرق تهران

برخی از ساکنان شرق تهران بامداد امروز (جمعه) از شنیده شدن صدای انفجار در شرق پایتخت و مشاهده شدن نور نارنجی در آسمان خبر دادند.

به گزارش سایت طلا ، ساعاتی پیش در مناطقی از شرق تهران نوری شبیه به آتش‌سوزی توسط ساکنین این مناطق مشاهده شد که منشأ آن هنوز مشخص نیست.

در همین زمینه یک منبع آگاه در نیروهای مسلح، با اعلام این که موضوع در دست بررسی قرار دارد، از مردم خواست تا بدون توجه به شایعه‌سازی‌های رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب، منتظر اعلام اخبار رسمی درباره جزئیات این اتفاق باشند.

حمیدرضا گودرزی نیز، ضمن تأیید صدای انفجار و مشاهده نور در آسمان تهران، گفت: موضوع توسط نیروی انتظامی در حال بررسی است.

اخبار دریافت شده حاکیست، تصاویری که از بامداد روز جمعه در فضای مجازی با عنوان وقوع انفجار در منطقه شرق تهران منتشر شده مربوط به انفجار یک مخزن گاز صنعتی در حاشیه یکی از مراکز وزارت دفاع بوده و هیچ ارتباطی به تاسیسات نظامی واقع در منطقه فوق ندارد

سخنگوی وزارت دفاع: یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین منفجر شد

امیر سرتیپ دوم داود عبدی، معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت انفجار بامداد جمعه در شرق تهران گفت: یک مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین منفجر شد که این انفجار توسط عوامل آتش‌نشانی و اطفاء حریق کنترل و مهار شد و به لطف خدا هیچ تلفاتی نیز به همراه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در محل مستقر و در حال بررسی دقیق‌تر موضوع هستند. ان‌شاءالله به محض این که اطلاعات تکمیلی را به دست بیاوریم، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پارچین کجاست؟

پارچین نام شهرک و منطقه‌ای است در جنوب شرقی شهر تهران که در شمال شرقی شهرستان پاکدشت قرار دارد. بخشی از تأسیسات هسته‌ای ایران در این شهرک قرار دارد. کارخانه‌های صنایع دفاع در پارچین از سال ۱۳۱۱ فعالیت داشته‌اند و امروزه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی سازمانی و همچنین شهرک‌های اقماری دارد. بزرگراه پارچین که از شمال شرقی تهران آغاز می‌شود، از منطقه پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار می‌گذرد.

تمرکز صنایع مهم دفاعی کشور در این مجموعه به همراه نگهداری ذخایر موشکی و دیگر مهمات متعارف، این سایت را به یکی از تاسیسات قابل توجه دفاعی تبدیل کرده و غربی‌ها نیز آن را جزء تاسیسات راهبردی نظامی تلقی می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد