اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین کربوهیدرات‌هایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

به طور کلی کربوهیدرات ها به دلیل نقش‌شان در افزایش وزن ، در محافل بهداشتی و تغذیه‌ای از اعتبار چندانی برخوردار نیستند و از نظر برخی محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات و / یا پیروی رژیم های کم کربوهیدرات مانند رژیم های کتو و اتکینز ایده خوبی است. اما باید بدانیم که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به اندازه‌‌ی یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات خطرناک است.

به گزارش سایت طلا، به طور کلی کربوهیدرات ها به دلیل نقش‌شان در افزایش وزن ، در محافل بهداشتی و تغذیه‌ای از اعتبار نامطلوبی برخوردار هستند. و از نظرشان محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات و / یا پیروی رژیم های کم کربوهیدرات مانند رژیم های کتو و اتکینز ایده خوبی است. اما باید بدانیم که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به اندازه‌‌ی یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات خطرناک است، به این دلیل که تمام کربوهیدرات ها ارزش و اثر برابری ندارند مثلا شکر چاق کننده است اما نمیتوان این را درباره سایر منابع کربوهیدرات مانند نشاسته و فیبر هم گفت. کربوهیدرات هایی مثل نشاسته و فیبر به راحتی جذب بدن ما نمی شوند و به هضم غذای ما کمک می کنند. علاوه بر این ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مغز و بدن ما مانند منیزیم ، پتاسیم و کلسیم به سختی می توانند در خارج از رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات قرار بگیرند.

اگر نمی دانید کدام کربوهیدرات را باید در رژیم غذایی خود بگنجانید ، در اینجا بهترین گزینه های توصیه شده توسط متخصصان رژیم غذایی است:
غلات کامل
غلات کامل با دانه های فرآوری شده و حبوبات متفاوت هستند، زیرا غلات کامل دارای پوسته های خارجی سبوس و جوانه هستند که پروتئین و فیبر را دارند، که کمک می کند تا شما دیرتر احساس گرسنگی کنید و میان وعده های خود را کاهش دهید. مصرف غلات سبوس دار باعث کاهش خطر سکته مغزی می شود، همچنین به تنظیم فشار خون کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

اگر می خواهید غلات سبوس دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، نان ها یا پاستا هایی را انتخاب کنید که دارای "100٪ غلات کامل" یا "100٪ گندم کامل" باشند. به یاد داشته باشید که آرد گندم فقط 25 درصد گندم کامل دارد.
جو ، گندم و برنج قهوه ای دانه های کامل شناخته شده هستند ، اما تنها اینها نیستند، سعی کنید جو ، برنج قهوه‌ای بیشتری به غذاهای خود اضافه کنید.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی های شیرین دارای ویتامین های A ، B6 و C هستند، با این حال این سبزیجات شیرین به رنگ نارنجی از شاخص کلسیمی بالایی برخوردار هستند ، که می تواند منجر به افزایش قند خون موقت شود ، بهتر است آنها را با اعتدال بخورید.به جای پخت یا سرخ کردن ، پیشنهاد می شود که که حدود 20 دقیقه آنها را با پوست در آب جوشانده تا مواد مغذی خود را حفظ کنند.

کدو
کدو حلوایی یک "غذای عالی" است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، چه به سوپ اضافه کنید، چه بو داده شده یا با خورشت مخلوط کنید، اگرچه بسیاری از انواع کدو حاوی مقداری قند طبیعی است ، اما از نظر لوتئین نیز حاوی مقادیر زیادی هستند که به سلامتی چشم کمک می کند. کدو همچنین پر از پروتئین و فیبر است و مابعی عالیاز منیزیم و پتاسیم برای محافظت از استخوان هستند.

بعضی از میوه ها
میوه ها غالباً در رژیم های کم کربوهیدرات ممنوع هستند زیرا اکثریت میوه ها دارای کربوهیدرات زیاد هستند و حاوی قند طبیعی هستند، با این وجود مقدار مشحصی از میوه ها را باید در رژیم غذایی خود بگنجانید و بهتر است که آن ها را بصورت طبیعی و نه آبمیوه و اسموتی مصرف کنید. طبق گفته واشنگتن پست ، خوردن یک سیب با پوست حدود دو برابر فیبر ، 25 درصد پتاسیم بیشتر و 40 درصد بیشتر ویتامین A را به بدن شما می رساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد