اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران توسط آمریکا به شورای امنیت

شبکه بلومبرگ مدعی شد آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل داده است که موجب تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به طور نامحدود خواهد شد و مذاکرات بر سر این پیش‌نویس به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از شبکه بلومبرگ، برخی دیپلمات‌ها مدعی شدند که آمریکا رونوشت قطعنامه‌ای را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل داده است که موجب تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به طور نامحدود خواهد شد.

طبق رونوشت پیش‌نویس این قطعنامه که به رؤیت بلومبرگ رسیده است، با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر پیش‌نویس آمریکا از تمامی کشورها می‌خواهد که «از تامین، فروش و انتقال مستقیم یا غیر مستقیم» تسلیحات به ایران و از ایران[به کشورهای دیگر] خودداری کنند مگر آن که کمیته شورای امنیت این اقدام را ظرف سی روز و به طور جداگانه تایید کند.

رونوشت آمریکا از این قطعنامه در پی این مطرح شده است که چین و روسیه که از اعضای دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل هستند، پیش از این گفته‌اند که از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت نخواهند کرد چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به خاطر خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای مقصر می‌دانند. دیپلمات‌ها انتظار درگیری و مناقشاتی را در چند ماه آینده در شورای امنیت دارند و آن هم به این دلیل است که آمریکا تهدید می‌کند اگر این قطعنامه تصویب نشود، سازوکار بازگردانی تحریم‌ها در توافق هسته‌ای را به کار خواهد گرفت و در این صورت، تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران دوباره اعمال خواهد شد.

به گفته دیپلمات‌ها، شورای امنیت مذاکرات بر سر قطعنامه را روز چهارشنبه آغاز خواهد کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه که از سوی آمریکا ارائه شده است، ادعاهای مطرح شده در گزارش اخیر دبیرخانه سازمان ملل درباره نقش ایران در برخی حملات انجام گرفته در تاسیسات نفتی عربستان سعودی را مورد توجه قرا داده است.

این پیش‌نویس همچنین این ادعا را مطرح می‌کند که «چنین حملات و اشاعه تسلیحاتی و مواد مربوطه توسط ایران تهدیدی جدی علیه صلح وامنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد